اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

آموزش نصب Ubuntu 18.04 در کنار Windows

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    آموزش نصب Ubuntu 18.04 در کنار Windows

    در این مقاله ما نحوه نصب آخرین نسخه اوبونتو دسکتاپ (ورژن 18.04 با کد Bionic Beaver) روی یک ماشین مجزا یا روی یک Virtual Box / WM Ware در کنار یک سیستم عامل ویندوز 10 از قبل نصب شده آموزش خواهیم داد. مراحل نصب را میتوان از طریق یک Ubuntu Desktop DVD یا از طریق یک usb Bootable اوبونتو انجام داد.

    سیستم عامل Ubuntu Bionic روی مادربرد UEFI با غیر فعال کردن آپشن Legacy Mode یا CSM نصب خواهد شد.


    تجهیزات مورد نیاز :
    همچنین توصیه میشود مطالعه کنید :

    آموزش تصویری نصب دبیان 10 (نسخه Server و Desktop)

    آموزش تصویری نصب CentOS 8.0 Server/Desktop


    ایجاد فضای خالی روی Windows برای نصب Ubuntu

    روی سیستمی که از قبل ویندوز 10 روی تنها پارتیشن اش نصب شده، نیاز دارید که مقداری فضای آزاد در پارتیشن ویندوزی به منظور نصب Ubuntu 18.04 ایجاد کنید.

    ابتدا با دسترسی Administrator به سیستم login کنید، Command Prompt ویندوز را با دسترسی admin باز کنید و دستور diskmgmt.msc را اجرا کنید تا ابزار Disk Management اجرا شود.
    کد PHP:
    diskmgmt.msc 
    پارتیشن windows را انتخاب کنید که عموما روی c: میباشد، روی این پارتیشن کلیک راست کنید و گزینه Shrink Volume را به منظور کاهش سایز پارتیشن انتخاب کنید.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	Windows-Disk-Management-Utility-1.png نمایش ها:	15949 اندازه:	31.7 KB شناسه:	23995






    منتظر بمانید تا سیستم دیتای مربوط به سایز پارتیشن را جمع آوری کرده سپس مقدار مورد نیاز از فضایی که میخواهید کوچک کنید اضافه کرده و روی دکمه Shrink کلیک کنید. بعد از اینکه عملیات shrink کامل شد یک فضای آزاد جدید روی درایو تان نمایان خواهد شد. ما از این فضای آزاد برای نصب اوبونتو در کنار ویندوز 10 استفاده خواهیم کرد.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	New-Windows-Partition-for-Ubuntu-2.png نمایش ها:	15865 اندازه:	31.4 KB شناسه:	23996








    نصب Ubuntu 18.04 در کنار Windows

    در مرحله بعد DVD اوبونتو دسکتاپ یا USB Bootable آن را در درایور مربوطه مادربرد قرار دهید، و ماشین را reboot کنید و کلید مربوط به boot کردن سیستم (معمولا F12, F10 یا F2) را به منظور بوت کردن DVD نصب اوبونتو یا USB بوتیبل، فشار میدهیم.

    در اولین صفحه نصب Install Ubuntu را انتخاب و به منظور شروع کردن پروسه نصب Enter را فشار دهید.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	Select-Install-Ubuntu-3.png نمایش ها:	15855 اندازه:	3.6 KB شناسه:	23997






    در صفحه "Welcome" زبان خود را انتخاب و روی Continue کلیک کنید.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	Select-Ubuntu-Installation-Language-4.png نمایش ها:	15880 اندازه:	36.3 KB شناسه:	23998






    در صفحه ی بعدی کیبرد سیستم تان را انتخاب و روی کلید Continue کلیک کنید.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	Select-Ubuntu-Keyboard-Layout-5.png نمایش ها:	15886 اندازه:	48.1 KB شناسه:	23999






    در صفحه بعدی Normal installation را انتخاب و کلید Continue را انتخاب کنید. در این صفحه همچنین شما گزینه ای برای اجرای نصب Minimal اوبونتو دسکتاپ خواهید داشت، که تنها یک سری ابزارهای پایه سیستم و یک مرورگر وب دارد.

    شما همچنین میتوانید گزینه Secure Boot را (در صورتی که در تنظیمات UEFI مادربرد فعال است) به منظور، نصب نرم افزار third-party برای کارت گرافیک، Wi-Fi یا دیگر فرمت های Media غیر فعال کنید. دقت کنید که غیرفعال کردن گزینه Secure Boot نیاز به یک پسورد دارد.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	Select-Ubuntu-Install-Type-6.png نمایش ها:	15832 اندازه:	34.5 KB شناسه:	24000







    سپس در منوی Installation type به منظور پارتیشن بندی دستی هارد دیسک گزینه Something else را انتخاب و روی Continue کلیک کنید.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	Ubuntu-Manual-Partition-7.png نمایش ها:	15851 اندازه:	31.8 KB شناسه:	24001







    در منوی partition table فضای آزاد (free space) را انتخاب و به منظور ایجاد پارتیشن روی علامت "+" کلیک کنید.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	Select-Ubuntu-Install-Drive-8.png نمایش ها:	15881 اندازه:	33.6 KB شناسه:	24002







    در پنجره pop-up پارتیشن، سایز پارتیشن را به MB اضافه کنید و نوع پارتیشن را Primary انتخاب کنید و location آن را Beginning of this space انتخاب کنید.


    سپس، برای این پارتیشن فرمت فایل سیستم EXT4 را انتخاب و از "/" به عنوان partition mount point استفاده کنید. خلاصه پارتیشن "/root" به شرح زیر میباشد.
    • Size = minimum 30000 MB recommended
    • Type for the new partition = Primary
    • Location for the new partition = Beginning of this space
    • Use as = EXT4 journaling file system
    • Mount point = /
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	Create-Ubuntu-Root-Partition-9.png نمایش ها:	15851 اندازه:	41.6 KB شناسه:	24003




    همچنین توصیه میشود مطالعه کنید :

    معرفی روش های مختلف پارتیشن بندی هارد در لینوکس

    دستور Fdisk در لینوکس برای پارتیشن بندی هارد

    دستور Parted در لینوکس برای پارتیشن بندی هارد (به زودی)

    نحوه پارتیشن بندی هارد با ابزار گرافیکی GParted

    دستور LVM برای پارتیشن بندی حرفه ای هارد در لینوکس (در 6 بخش)



    بعد از کامل کردن این مرحله دکمه OK را به منظور بازگشت به ابزار Disk کلیک کنید. پارتیشن های دیگر مانند "/home" یا "Swap" در اوبونتو اختیاری میباشد و تنها برای اهداف خاص ایجاد میشوند.

    به هر حال اگر شما همچنان میخواهید پارتیشن home را ایجاد کنید ابتدا فضای آزاد را انتخاب و روی دکمه "+" کلیک و از تنظیمات زیر برای ایجاد پارتیشن استفاده کنید.
    • Size = فضایی که با توجه به نیاز خود و بسته به سایز باقی مانده در فضای آزاد در نظر گرفته میشود.
    • Type for the new partition = Primary
    • Location for the new partition = Beginning
    • Use as = EXT4 journaling file system
    • Mount point = /home

    در این آموزش ما اوبونتو را در کنار ویندوز 10 و تنها با تعریف پارتیشن "/root" نصب میکنیم. بعد از اینکه پارتیشن root مورد نیاز را روی دیسک ایجاد کردید، Windows boot Manager را با عنوان Divace ی برای نصب boot loader انتخاب و روی دکمه Install Now کلیک میکنیم.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	Select-Ubuntu-Boot-Manager-10.png نمایش ها:	15831 اندازه:	35.3 KB شناسه:	24004







    در پنجره pop-up به منظور اعمال تغییراتی که روی Disk نوشته شده و همچنین آغاز پروسه نصب روی Continue کلیک کنید.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	Confirm-Ubuntu-Partition-Changes-11.png نمایش ها:	15818 اندازه:	39.0 KB شناسه:	24005






    در صفحه بعد location خود را از روی نقشه انتخاب و روی Continue کلیک کنید.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	Select-Your-Country-Location-12.png نمایش ها:	15837 اندازه:	78.2 KB شناسه:	24006







    سپس، نام خود، نام دسکتاپ خود، به همراه یک Username و Password قوی وارد کنید و گزینه "Require my password to log in" را انتخاب کنید. زمانیکه تنظیمات بالا را انجام دادید روی دکمه Continue کلیک کنید و منتظر بمانید تا پروسه نصب کامل شود.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	Create-Ubuntu-User-Account-13.png نمایش ها:	15813 اندازه:	24.6 KB شناسه:	24007







    در طول پروسه نصب، برای شما نوار میزان پیشرفت پروسه نصب و یکسری صفحات نمایش داده خواهد شد که Ubuntu Desktop را توضیح میدهد. شما در این مرحله پایانی از نصب نمی توانید دخالتی در پروسه نصب داشته باشید.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	Ubuntu-Installation-Process-15.png نمایش ها:	15847 اندازه:	107.8 KB شناسه:	24008







    بعد از اینکه نصب کامل شد، مدیای نصب را از سرور خارج کنید و کلید Restart Now را به منظور reboot ماشین کلیک کنید.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	Ubuntu-Installation-Finishes-14.png نمایش ها:	15826 اندازه:	69.7 KB شناسه:	24009







    بعد از reboot سیستم باید با منوی GNU GRUB بوت شود. در صورتی که منوی گراب نمایش داده نشد ماشین را restart کنید سپس به تنظیمات UEFI مادربرد رفته و boot order یا Boot Options -> BBS priority را تغییر دهید.

    تنظیمات برای فعال سازی منوی گراب در حد بالایی به تنظیمات UEFI مادربرد ماشین تان بستگی دارد. شما باید داکیومنت مادربرد را به منظور تشخیص تنظیمات مورد نیاز برای تغییر به منظور نمایش منوی گراب مطالعه نمایید.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	Ubuntu-Grub-Menu-15.png نمایش ها:	15809 اندازه:	3.5 KB شناسه:	24010







    سرانجام با یوزر و پسورد تعریف شده در هنگام نصب سیستم به Ubuntu 18.04 دسکتاپ login کنید و صفحه اولیه Welcome اوبونتو را به منظور استفاده از اوبونتو دسکتاپ دنبال کنید.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	Ubuntu-Login-Screen-17.png نمایش ها:	15834 اندازه:	116.6 KB شناسه:	24011






    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	Ubuntu-New-Features-18.png نمایش ها:	15808 اندازه:	54.8 KB شناسه:	24012







    اکنون شما با موفقیت Ubuntu 18.04 Bionic Desktop در کنار Windows 10 روی ماشین تان با موفقیت نصب کردید.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 10-29-2019, 04:50 AM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X