اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

کانفیگ Apache

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    کانفیگ Apache

    وب سرور Apache معروف ترین و پر طرفدار ترین وب سرور حال حاضر در دنیای اینترنت است . وب سرور آپاچی نقش کلیدی در توسعه و پیشرفت دنیای وب و اینترنت داشته است و هم اکنون بیش از ۶۰٪ از کل وب سایت های اینترنت توسط وب سرور آپاچی هاست و میزبانی میشوند . در چنین شرایطی و با توجه به گستردگی استفاده از وب سرور آپاچی ، اهمیت کانفیگ Apache بیش از پیش نمایان میشود .

    کانفیگ Apache - آپاچی مشهور ترین وب سرور جهان است
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	apache10.png نمایش ها:	1 اندازه:	135.4 KB شناسه:	18622

    وب سرور آپاچی در مقایسه با وب سرور هایی مانند Nginx و Litespeed کمی کند تر است و در واقع هدف طراحان این وب سرور تولید سریع ترین وب سرور نبوده است ولی بر خلاف تصور بسیاری از وب مستران و مدیران سرور ، وب سرور آپاچی یکی از قدرتمند ترین وب سرور های حال حاضر جهان است . وب سرور آپاچی در طبقه بندی های حرفه ای نیز جزو وب سرور های high-performance دسته بندی میشود . شاید بتوان گفت وب سرور Apache کانفیگ پذیر ترین وب سرور دنیاست .

    وب سرور آپاچی قابلیت نصب بر روی تمامی سیستم عامل های سرور را داراست و از این حیث کاملا بی رقیب است . نصب و کانفیگ Apache روی سرور هایی با سیستم عامل لینوکس (تمام توزیع ها) ، یونیکس و BSD ها ، ویندوز ، سیستم عامل Mac ، سولاریس و … امکان پذیر است .

    کانفیگ Apache :
    همانطور که بالا تر به آن اشاره شد وب سرور آپاچی کانفیگ پذیر ترین وب سرور دنیاست و کانفیگ Apache در حالت های مختلف و برای هر نوع سیستم عامل و با هر میزان ترافیک و کانکشن همزمانی امکان پذیر است . کانفیگ Apache به صورت حرفه ای یکی از خدمات گروه وب هاستینگ کامپایلر است که در ادامه به بخش هایی از خدمات مربوط به کانفیگ Apache اشاره خواهیم کرد :

    کامپایل MPM آپاچی بر اساس نوع نیاز سرور و وب سایت های هاست شده روی سرور . انتخاب بهترین MPM به موارد بسیار زیادی از جمله نوع سخت افزار و تعداد کانکشن های همزمان روی سرور و همچنین اسکریپت های هاست شده روی سرور بستگی دارد و انتخاب MPM مناسب و کانفیگ صحیح آن تاثیر بسیار زیادی در توان سرور زیر ترافیک سنگین خواهد داشت .

    نصب تمامی ماژول های آپاچی مورد نیاز سرور شما (بر حسب نوع استفاده و نیاز سرور) . ماژول های قدرتمند و زیادی برای وب سرور آپاچی وجود دارد که میتوانید لیست کامل آن ها را در لینک های زیر مشاهده نمایید :

    لیست ماژول های آپاچی ۲.۲ :



    لیست ماژول های آپاچی ۲.۴ :



    کانفیگ و تنظیمات مربوط به حالت Runtime در وب سرور آپاچی در واقع مهمترین قسمت کانفیگ Apache محسوب میود . تنظیمات AllowOverride ، DirectoryIndex ، HostnameLookups ، EnableMMAP ، EnableSendfile ، KeepAliveTimeout ، MaxSpareServers ، MinSpareServers ، Options ، StartServers و همچنین ماژول های mod_dir ، mpm_common و mod_status تاثیر مستقیم در عملکر وب سرور آپاچی خواهند داشت . مقادیر و ماژول های فوق به صورت پیش فرض برای هندل کردن ترافیک سنگین وب سایت های شلوغ کافی نیست و در صورت عدم کانفیگ و مقدار دهی صحیح ، وب سرور زیر بار سنگین با مشکلات زیادی مانند داون شدن و یا مصرف تمامی منابع سرور از جمله RAM مواجه خواهد شد .

    نویسنده Babak Ajideh
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-13-2020, 02:32 AM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X