اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

MongoDB چیست ؟

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    MongoDB چیست ؟

    مونگودی بی یک پایگاه داده اپن سورس و رایگان مثل MySQL است با این تفاوت که عمر زیادی ندارد (از سال 2009 انتشار آن آغاز شده) و مهمتر از همه اینها؛ بسیاری از محدودیت های سایر پایگاه های داده را ندارد!!!
    این پایگاه داده سندگرا است بنابراین برخلاف پایگاه داده های رابطه ای، اسناد شبیه به جی سون را مدیریت می کند. این اجازه می دهد که مدل داده های برنامه بیشتر به شکل طبیعی شان نزدیک باشد به این خاطر که داده ها می توانند در سلسله مراتبی پیچیده و تودرتو قرار بگیرند اما قابلیت اجرای درخواست و شماره بندی شان را از دست ندهند.

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	mongodb.jpg
نمایش ها:	2
اندازه:	58.3 KB
شناسه:	18572

    توضیح ساده تر آنکه در دیتابیس هایی که ما معمولا با آن سروکار داشتیم، داده ها در جدولی ذخیره می شد که محدودیت 2 بُعدی داشت یعنی فقط در سطر خاص و فیلد(ستون) خاص عملیات درج/ویرایش/حذف/انتخاب انجام می شد اما در منگو اینگونه نیست! شما میتوانید در جدول user فیلد name را برابر با علیرضا بگذارید و فیلد address را همانند یک ورودی چند بعدی دیگر پر کنید...

    کد PHP:
       {
           
    "username" "alireza",
           
    "address" : {
               
    "street" "123 test Street",
               
    "city" "yazd"
           
    },
           
    "contact" : {
               
    "email" "reza123@ali.com",
               
    "web" "php-jquery.ir"
           
    }
       } 
    همچنین همانطور که ابتدای پاسخ گفته شد، برای insert شما محدودیتی ندارید. یعنی نه لازم است ساختاری از قبل بچینید که بعد داخل آن ساختار insert کنید و نه ورودی شما محدود به عدد و رشته و داده باینری است. ورودی شما می تواند یک آرایه باشد!

    کد PHP:
    db.food.insert({"fruit" : ["peach""banana""apple"]}) 
    به عبارت دیگر برای کار با مونگو نیاز نیست ستون های جدول را قبل از کار با بانک تعریف کنید بلکه در هر لحظه داده های خود را با هر شکلی می توانید در پایگاه داده وارد کنید ولی لازم است دقیقا بدانید چه کار قرار است انجام دهید زیرا اگر داده های یکسان در هر سند به اشکال کاملا متفاوتی ذخیره شوند و شما ندانید آن ها را چکونه ذخیره کرده اید، بازآوری اطلاعات برای پردازش و نمایش سخت می شود.

    این پایگاه داده ی خوشمزه! می تواند توسط زبان های C, C++, C#, Haskell, Java, JavaScript, Perl, PHP, Python, Ruby و Scala بکار گرفته شود.

    برای دانلود درایور و مطالعه راهنمای این پایگاه داده می توانید به سایت اختصاصی آن به آدرس http://www.mongodb.org مراجعه بفرمایید.
    منابع استفاده شده :

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X