اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

آموزش تصویری نصب CentOS 7.0

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    آموزش تصویری نصب CentOS 7.0

    این آموزش، شما را در مورد نحوه اجرای نصب Minimal آخرین ورژن CentOS 7.0 با استفاده از ایمیج DVD ISO باینری، راهنمایی می کند.(مناسب ترین روش نصب برای توسعه یک سرور بدون استفاده از واسط گرافیکی که در آن می توانید تنها نرم افزاری که نیاز دارید را نصب کنید.)


    آموزش نصب centos 7






    اگر می خواهید در مورد آنچه در نسخه CentOS 7.0 جدید است، بیشتر بدانید (شامل مخازن و لینک های دانلود) ، من به شما پیشنهاد می کنم مقاله قبلی در زمینه اطلاعیه های release را مطالعه نمائید:



    لینک دانلود CentOS 7 DVD ISO Images

    همچنین توصیه میشود مطالعه کنید.

    آموزش تصویری نصب CentOS 7 مینیمال روی VMWare/Virtualbox





    مراحل نصب CentOS 7.0

    1. بعد از دانلود آخرین ورژن CentOS با استفاده از لینک های بالا و یا با استفاده از صفحه رسمی CentOS download، آن را روی یک DVD رایت کنید و یا با استفاده از نرم افزار LiveUSB Creator به نام Unetbootin، یک USB stick با قابلیت بوت بسازید.



    2. بعد از اینکه مدیای bootable نصب را ساختید، DVD یا USB را داخل درایو مناسب در سیستم خود قرار دهید، کامپیوتر را روشن کنید، بخش bootable خود را انتخاب کنید و اولین خط فرمان CentOS 7 ظاهر خواهد شد. در خط فرمان، Install CentOS 7 را انتخاب کنید و کلید [Enter] را بفشارید.


    آموزش نصب centos 7






    3. سیستم شروع به لود کردن مدیای نصب می کند و یک صفحه خوش آمدگویی ظاهر می شود. Installation Process Language که با روش نصب کامل به شما کمک خواهد کرد را انتخاب کرده و روی Continue کلیک کنید.


    آموزش نصب centos 7



    آموزش نصب centos 7






    4. مرحله بعد، خط فرمان Installation Summary را نشان می دهد، شامل گزینه های بسیاری می باشد که سیستم شما را به طور کامل سفارشی می کند. اولین چیزی که ممکن است بخواهید تنظیم کنید، تنظیمات زمان سیستم شما است. روی Date & Time کلیک کنید و مکان فیزیکی سرور خود را از نقشه ارائه شده انتخاب کنید و دکمه Done بالایی را بزنید تا تنظیمات اعمال شوند.


    آموزش نصب centos 7







    5. مرحله بعدی، انتخاب Language Support و تنظیمات Keyboard است. زبان اصلی و زبان اضافی را برای سیستم خود انتخاب کنید و وقتی کارتان تمام شد، دکمه Done را بفشارید.


    آموزش نصب centos 7



    آموزش نصب centos 7






    6. به همان روش، Keyboard Layout خود را با فشردن دکمه plus انتخاب کنید و تنظیمات کیبورد خود را با استفاده از فیلد ورودی سمت راست، تست کنید. بعد از اینکه تنظیمات کیبورد شما به پایان رسید، مجددا روی دکمه button بالایی بفشارید تا تغییرات اعمال شوند و به صفحه اصلی در Installation Summary برگردید.



    آموزش نصب centos 7



    آموزش نصب centos 7






    7. در مرحله بعد شما می توانید با استفاده از دیگر منابع نصب از مدیای DVD یا USB محلی شما، مانند مکان های شبکه ای با استفاده از پروتکل های HTTP، HTTPS، FTP یا NFS و حتی برخی از مخازن اضافی، نصب خود را سفارشی کنید اما از این روش ها تنها درصورتی استفاده کنید که بدانید چه می کنید. بنابراین از Auto-detected installation media پیش فرض خارج شوید و برای ادامه روی Done بفشارید.


    آموزش نصب centos 7



    آموزش نصب centos 7






    8. در مرحله بعد شما می توانید نرم افزار نصب سیستم خود را انتخاب کنید. در این مرحله CentOS، بسیاری از محیط های پلتفرم سرور و دسکتاپی را ارائه می کند که شما انتخاب می کنید اما اگر سفارشی سازی با درجه بیشتری بخواهید، به ویژه اگر قصد استفاده از CentOS 7 برای اجرای پلتفرم سرور را داشته باشید، بنابراین به شما پیشنهاد می کنم Minimal Install را با Compatibility Libraries به عنوان Add-ons انتخاب کنید که یک نرم افزار سیستم بیسیک مینیمال را نصب خواهد کرد و بعد از آن می توانید پکیج های دیگری که مورد نیازتان است را با استفاده از دستور yum groupinstall اضافه کنید.


    آموزش نصب centos 7



    آموزش نصب centos 7







    9. اکنون زمان پارتیشن بندی هارد درایو شما می باشد. بر روی منوی Installation Destination کلیک کنید، دیسک مورد نظرتان را انتخاب کنید و سپس I will configure partitioning را انتخاب نمائید.


    آموزش نصب centos 7



    آموزش نصب centos 7







    10. در صفحه بعد، LVM یا Logical Volume Manager را به عنوان Layout پارتیشن انتخاب کنید و سپس روی Click here to create them automatically کلیک کنید، گزینه ای که سه پارتیشن سیستمی با استفاده از فایل سیستم XFS خواهد ساخت، فضای هارددیسک شما را به صورت اتوماتیک از نو تقسیم می کند و تمامی LVS در یک Volume Group بزرگ به نام CentOS، جمع آوری می کند.
    کد:
    /boot – Non LVM
    /(root) – LVM
    Swap – LVM

    آموزش نصب centos 7



    آموزش نصب centos 7






    11. اگر با انجام Layout پارتیشن پیش فرض به صورت اتوماتیک و توسط برنامه نصب، موافق نیستید، می توانید ترکیب پارتیشن بندی خود را اضافه، اصلاح یا تغییر سایز دهید و وقتی کارتان تمام شد، دکمه Done و Accept Changes بر روی خط فرمان Summary of Changes را بفشارید.


    آموزش نصب centos 7






    توجه : برای آن دسته از کاربرانی که هارد دیسک هایی با اندازه بیش از 2 ترا بایت دارند، نرم افزار نصب به صورت اتوماتیک جدول پارتیشن بندی را به GPT تبدیل خواهد کرد، اما اگر بخواهید از جدول GPT در دیسک های کوچک تر از 2 ترا بایت استفاده کنید، باید از آرگومان inst.gpt برای خط فرمان boot نرم افزار نصب به منظور تغییر رفتار پیش فرض استفاده کنید.


    12. مرحله بعد، تنظیم کردن hostname سیستم تان و فعال کردن شبکه آن است. بر روی Network & Hostname کلیک کنید و FQDN یا Fully Qualified Domain Name سیستم خود را در فیلد Hostname تایپ کنید سپس رابط شبکه خود را فعال کنید، دکمه Ethernet که در بالا قرار دارد را روی ON قرار دهید.


    اگر یک DHCP server کاربردی روی شبکه خود دارید، به صورت اتوماتیک تمامی تنظیمات شبکه شما را برای NIC فعال که باید تحت رابط کاری شما باشد را کانفیگ خواهد کرد.


    آموزش نصب centos 7



    آموزش نصب centos 7






    13. اگر سیستم شما به عنوان یک سرور تعیین شود، بهتر است تنظیماتشبکه استاتیک بر روی NIC اترنت را با کلیک روی دکمه Configure تنظیم کنید و تمامی تنظیمات رابط استاتیک خود را شبیه اسکرین شات زیر، اضافه کنید و وقتی که کارتان تمام شد، روی دکمه Save بفشارید. کارت Ethernet را با سوئیچ کردن دکمه به OFF و ON غیرفعال و فعال کنید و سپس Done را بفشارید تا تنظیمات اعمال شوند و به منوی اصلی بازگردید.


    آموزش نصب centos 7






    14. اکنون زمان شروع پروسه نصب با فشردن دکمه Begin Installation و قرار دادن یک پسورد strong برای اکانت root شده است.


    آموزش نصب centos 7



    آموزش نصب centos 7



    آموزش نصب centos 7






    15. بعد از اتمام گذاشتن پسورد روی یوزر root به User Creation بروید و اولین کاربر سیستم خود را ایجاد کنید. شما می توانید تعیین کنید که این کاربر با دادن دسترسی های root با استفاده از دستور sudo و زدن تیک Make this user administrator ادمین سیستم شود. پس از آن روی Done کلیک کنید و به منوی اصلی برگردید و تا اتمام پروسه نصب منتظر بمانید.


    آموزش نصب centos 7



    آموزش نصب centos 7






    16. بعد از اینکه پروسه نصب تمام شد، نرم افزار نصب یک پیام موفقیت آمیز روی صفحه نشان خواهد داد و از شما می خواهد تا برای استفاده از سیستم خود، آن را ریبوت کنید.


    آموزش نصب centos 7






    تبریک می گویم! اکنون شما آخرین ورژن CentOS را روی دستگاه جدید خود، نصب کرده اید. مدیای نصب را خارج کنید و کامپیوترتان را ریبوت کنید بنابراین می توانید به محیط مینیمال و جدید CentOS 7 لاگین کنید و کارهای دیگر سیستم از قبیل آپدیت سیستم تان و نصب دیگر نرم افزارهای مفید مورد نظرتان را برای اجرای کارهای روزانه، انجام دهید.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 11-01-2021, 11:52 AM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X