اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

بوتیبل کردن ISO لینوکس در USB فلش با استفاده از Unetbootin

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    بوتیبل کردن ISO لینوکس در USB فلش با استفاده از Unetbootin

    نصب لینوکس از طریق USB یا لاگین کردن به محیط لینوکس Live (مانند اوبونتو یا کالی لینوکس) ایده جالبی است. گاهی اوقات بوتیبل کردن یک ایزو از طریق USB ضروری می باشد، به ویژه هنگامی که دستگاه مدیای DVD/CD Rom کار نمی کند. Boot ویندوز از طریق USB دشوار نیست و با در دسترس بودن نرم افزارهای مختلف، فقط چند کلیلک برای راه اندازی آن لازم است. بوت کردن یک سیستم ویندوز نیاز به سه فایل دارد، یعنی فایل های boo.ini، ntldr و ntdetect.com. اما بوتیبل کردن سیستم عامل لینوکس فرآیند پیچیده ای است که در صورت اجرای خوب، نیاز به مجموعه زیادی از فایل ها و فرآیندها دارد. این فرآیند boot پیچیده است اما ایجاد قابلیت bootable در یک USB بسیار تعاملی و جالب می باشد.


    برخی پیش نیازها برای ایجاد ایزو بوتیبل USB عبارتند از :
    • یک عدد USB فلش
    • ISO لینوکس و اتصال به اینترنت (برای ISO های بزرگ توصیه نمی شود)
    • پلت فرم ویندوز/لینوکس


    همچنین توصیه میشود مطالعه کنید :

    دستور dd برای بوتیبل کردن ISO انواع لینوکس (اوبونتو، کالی لینوکس و ...)

    نحوه ساخت USB بوتیبل در اوبونتو

    یک اسکریپت برای ایجاد USB بوتیبل از روی ISO در Linux

    نحوه نصب انواع لینوکس (اوبونتو، دبیان، کالی و ...) در USB و اجرا کردن آن روی هر کامپیوتری



    شروع کار با Unetbootin

    از دستور Apt یا Yum بر اساس توزیع لینوکسی خود، برای نصب ابزار Unetbootin استفاده کنید و یا فایل tar-ball را از طریق لینک زیر برای پلت فرم لینوکسی خود (Debain/Ubuntu/RHEL/CentOS) دانلود کنید :


    USB فلش خود را در سیستم ویندوز/لینوکس گذاشته و Unetbootin را راه اندازی کنید، شما پنجره خوش آمدگویی را مشاهده خواهید کرد :
    نحوه نصب و راه اندازی unetbootin در لینوکس






    بخشی که با خط قرمز مشخص شده را بررسی کنید. Type را باید بر روی فلش USB قرار دهید و اگر بیش از یک USB به سیستم متصل است، ضروری است که نام دقیق USB ای که با آن کار دارید را بدانید. انتخاب اشتباه منجر به پاک شدن هارددیسک شما خواهد شد، بنابراین با دقت آن را انتخاب کنید. شما می توانید از قسمت Diskimege فایل ایزو ذخیره شده را بر روی هارد دیسک خود را جستجو و انتخاب کنید.
    بوتیبل کردن iso کالی لینوکس در usb فلش






    و یا بجای این، از طریق منوی Distribution توزیع لینوکسی خود را انتخاب کنید و سریع آن را از اینترنت دانلود کنید. هر چند این پروسه زمان بری است و وقتی که بیشتر حجم ISO دانلود شده است، ممکن است با error مواجه شوید.
    نصب کالی لینوکس روی usb






    روی OK کلیک کنید، فرآیند دانلود و یا اکسترکت شدن ایزو لینوکسی ما شروع خواهد شد که بسته به حجم دانلود و یا حجم فایل IOS طول خواهد کشید. وقتی تمام شد، بر روی exit کلیک کنید.

    دستگاه USB فلش خود را با خیال راحت خارج کنید و به سیستمی که قصد بوت کردن آن را دارید متصل کنید. سیستم را Restart کنید سپس با استفاده از کلیدهای Del یا F2 - F8 - F12 وارد محیط بایوس سیستم شوید و usb خود را به عنوان بوت اول تنظیم کنید.

    شما با پنجره ای همانند زیر که پنچره خوش آمدگویی است مواجه می شوید، جایی که می توانید حالت Live و یا نصب روی هارد دیسک را از آنجا انتخاب کنید.
    بوتیبل کردن usb در لینوکس







    مزایای استفاده از Unetbootin
    • اتوماتیک بودن بسیاری از پردازش ها
    • استفاده آسان از آن
    • امکان ایجاد USB بوتیبل از طریق لینوکس/ویندوز



    معایب استفاده از Unetbootin
    • یک انتخاب اشتباه از دیسک منجر به پاک شدن تمام اطلاعات و برنامه های نصب شده بر روی هارد می شود.


    خب ما در این مقاله به شما نحوه نصب و راه اندازی Unetbootin به جهت بوتیبل کردن انواع ISO های لینوکس (Ubuntu, Debian, RHEL, Fedora, CentOS, Kali) را آموزش دادیم. فراموش نکنید تجربیات و مشکلات خود را در حین کار کردن با این نرم افزار با ما به اشتراک بگذارید.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 04-13-2020, 10:00 PM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X