اطلاعیه

بستن
1 of 2 < >

اطلاعیه مهم

سلام و احترام. با توجه به سوء استفاده بعضی کاربران در معرفی سایت ها و محصولات شان و همچنین لینک سازی های غیرقانونی این بخش بسته شده و شما میتوانید جهت تبلیغات یکی از تعرفه های تبلیغات را انتخاب و اطلاع دهید. با سپاس
2 of 2 < >

اطلاعیه مهم

سلام و احترام. با توجه به سوء استفاده بعضی کاربران در معرفی سایت ها و محصولات شان و همچنین لینک سازی های غیرقانونی این بخش بسته شده و شما میتوانید جهت تبلیغات یکی از تعرفه های تبلیغات را انتخاب و اطلاع دهید. با سپاس
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تین کلاینت

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    تین کلاینت

    تین کلاینت، مینی کامپیوتر، مینی پی سی چیست


    مینی کامپیوتر، تین کلاینت (کاربر لاغر)، مینی پی سی همگی به یک معنا و کاربرد هستند، یعنی رایانه ی کوچک و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند
    صرفا نام‌های متفاوت برای یک دستگاه هستند و همانند یک کامپیوتر معمولی دارای انواع سخت افزار (RAM ,CPU ,Storage,…) هستند
    تولیدکنندگان این رایانه های کوچک، برای اینکه بتوانند محصولات کوچکتری عرضه کنند، مجبور به حذف یا تغییر شکل برخی از سخت افزارهای یک رایانه ی معمولی هستند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم: CPU RAM Storage Mother Board POWER Optic Drive VGA مزایای تین کلاینت (مینی کامپیوتر)

    مصرف برق پایین: حدود ۲۰-۵۰ وات مصرف برق مینی کامپیوترها است که در مقایسه با مصرف ۲۰۰-۳۰۰ واتی کامپیوترهای معمولی، استفاده از مینی کامپیوترها ۶۰ درصد صرفه جویی در مصرف انرژی به دنبال خواهد داشت.
    عمر بیشتر: معمولا دو برابر کامپیوترهای معمولی عمر می‌کنند که دلیل آن حذف قطعات مکانیکی مانند فن و هارد دیسک است (البته برخی از مشتریان برای کاهش قیمت به جای انتخاب اس‌اس‌دی، هارد لپ‌تاپی انتخاب می‌کنند که معمولا ۴-۶ سال عمر می‌کند).
    اشغال فضای کمتر: سایز مینی کامپیوتر در مقایسه با کامپیوتر معمولی بسیار کوچکتر است.
    پایداری بیشتر: به دلیل اینکه کلیه‌ی سخت افزار مینی کامپیوترها توسط یک کمپانی اسمبل شده و بعضا حتی نیاز به درایور نرم افزاری هم ندارند، و طبق یک استاندارد مشخص مونتاژ شده اند ضریب پایداری بیشتری نسبت به یک کامپیوتر دارد.
    قیمت گذاری تین کلاینت ها


    باتوجه به رشد تکنولوژی، پیچیدگی سیستم‌های کامپیوتری، انواع دیوایس‌های پیشرفته و گسترش روز افزون انواع سازمان‌های اداری، کامپیوترهای رومیزی از کاربرد ویژه ای برخوردار هستند
    به طوری که نبودن یک سیستم کامپیوتری در یک سازمان مشکلات فراوانی را به وجود می آورد.
    لذا با آمدن کامپیوترها در عرصه زندگی بشر نه تنها بسیاری از مشکلات را برطرف کرد، بلکه بیشترین راحتی ممکن را به وجود آورد.
    همانطور که می‌دانید کامپیوترهایی که امروزه استفاده می‌شوند بیشتر با ابعاد بزرگ هستند و یک سری مشکلات از قبیل حجیم بودن، سنگین بودن، مشکلات حمل و نقل و … را دارند.
    ولی کامپیوترهای جدیدی که به تازگی وارد بازار شده‌اند Thin client یا مینی کامپیوترها هستند.

    با آمدن کامپیوترهای کوچک مشکلاتی که چند نمونه از آن‌ها را بیان کردیم دیگر وجود ندارد و کامپیوترهای کوچک به شدت کار را راحت کردند.
    (به سادگی حمل می‌شوند، از سرعت بالایی برخوردار هستند، نیاز به فضای زیادی ندارند و…). کامپیوترهای کوچکی که استفاده می‌شود در انواع و اقسام مختلف در بازار وجود دارد. مزایای خرید Thin client


    تین کلاینت‌ها و یا کامپیوترهای کوچک معمولی از نظر قیمت با کامپیوترهای رومیزی زیاد تفاوتی ندارند. با توجه به انواع مختلفی که در بازار است، قیمت هم متفاوت است.
    باتوجه به سرعت بالا و کارایی بهتر قیمت تین کلاینتها معمولا از رنج ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان شروع می‌شود و تا حدود ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ادامه دارد. البته این قیمت‌ها تقریبی هستند و رنج قیمت روزانه در حال تغییر است.
    حتی تین کلاینت‌هایی وجود دارد که به شدت گران هستند و عملکردی فراتر از یک تین کلاینت معمولی دارند.
    با توجه به این رنج قیمت تین کلاینت‌ها و مزایایی که دارند بسیار مناسب سازمان‌ها هستند.
    انواع thin client با مارک‌های مختلف وجود دارد. در بعضی از آنها به دلیل مارک خوبی که دارند قیمت آن‌ها هم کمی بالاتر است ولی کارایی آن هیچ تفاوتی با بقیه مارک‌ها ندارد.
    یعنی درصدقابل توجهی از قیمت تین کلاینت به مارک آن اختصاص دارد.
    لذا برای خرید این محصول در انتخاب مارک آن زیاد حساسیت نشان ندهید.
    انواع تین کلاینت‌هایی که در اکثر سازمان‌ها استفاده می‌شود، مارک‌های خوب و رنج قیمت بسیار مناسب برای انواع سازمان‌ها را در سایت شرکت، قسمت محصولات می‌توانید مشاهده کنید.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-10-2020, 01:11 AM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X