اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

آموزش حل مشکل Write Protect به روش Diskpart

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    آموزش حل مشکل Write Protect به روش Diskpart

    آموزش حل مشکل Write Protect به روش Diskpart

    سلام به شما دوستان و همراهان همیشگی هیوا شبکه.
    در این آموزش قصد داریم تا راه حلی برای رفع مشکل Write Protect شدن فلش مموری ارائه کنیم. این مشکل ممکن است برای هر فرد دارنده فلش ، اتفاق بیفتد. فلش هایی که در آن ها فایل های مهمی قرار داده ایم و از آن فایل ها مهمتر ، خود فلش مموری گران قیمت ماست که ممکن است 32 گیگ باشد ! و USB 3 !! اما قبل از شروع بهتر است کمی بیشتر با فلش مموری Write Protect آشنا شویم.
    فلش مموری Write Protect چیست ؟


    همان طور که از معنای Write Protect بر می آید ،به فلش مموری گفته می شود که در برابر نوشتن محافظت شده باشد. برای مثال وقتی می خواهیم فایلی را در فلش مموری Write Protect کپی کنیمو یا فایلی را از آن پاک کنیم با پیغام خطای Write Protect روبرو می شویم. این مشکل ممکن است از طریق یک ویروس بوجود آمده باشد. ویروسی که دوست ندارد به راحتی پاک شود و به همین دلیل برای حفاظت از خود ، فلش را Write Protect می کند. برعکس این قضیه هم ممکن است اتفاق بیفتد و یک نرم افزار برای جلوگیری از آلوده شده فلش مموری ، اقدام به Write Protect کردن آن بکند. همچنین ممکن است این مشکل در هنگام جدا کردن ناصحیح فلش مموری از کامپیوتر اتفاق بیفتد. برای شناخت بیشتر فلش مموری Write Protect به تصاویر زیر دقت کنید :



    1- ابتدا یک فایل zip را به فلش مموری انتقال دادیم . با پیغام زیر روبرو شدیم !


    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	WriteProtect03.gif نمایش ها:	1 اندازه:	15.1 KB شناسه:	20861

    2- سپس وارد فلش مموری شدیم و تصمیم گرفتیم که محتویات فلش مموری را پاک کنیم. اما هر چه به دنبال گزینه Delete گشتیم آن را ندیدیم!!


    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	WriteProtect02.gif نمایش ها:	1 اندازه:	47.4 KB شناسه:	20862


    دکمه Delete صفحه کلید هم کارساز نبود !

    البته به این نکته توجه کنید که در بعضی از مواقع در راست کلیک گزینه Delete وجود دارد اما پس از Delete کردن با پیغامی مشابه تصویر اول روبرو خواهید شد.

    3- در اقدام بعدی به Format کردن فلش مموری روی آوردیم که با پیغام زیر روبرو شدیم:

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	WriteProtect01.gif نمایش ها:	1 اندازه:	46.2 KB شناسه:	20863
    4- دست از تلاش برنداشتیم و از طریق دستورات قدرتمند Diskpart اقدام به فرمت کردن فلش مموری کردیم . دستورات زیر را در Diskpart وارد کردیم:

    List disk
    Sel disk 1
    Sel Partition 1
    Format fs=fat32 quick
    :(


    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	WriteProtect04.gif نمایش ها:	1 اندازه:	21.9 KB شناسه:	20864



    5- اما باز هم دست از تلاش بر نداشتیم و از روش دیگری در Diskpart اقدام به Format کردن فلش مموری کردیم؛ دستورات زیر را در Diskpart وارد کردیم:



    List Volume
    Sel Volume 6
    Format fs=fat32 quick
    :(
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	WriteProtect05.gif نمایش ها:	1 اندازه:	25.2 KB شناسه:	20865


    همانطور که دیدید نتوانستیم فلش مموری را Format کنیم. پس واقعا فلش مموری ما Write Protect شده است!

    نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که ممکن است فلش مموری فقط در یک کامپیوتر خاص Write Protect شود ولی در سایر کامپیوتر ها به درستی کار کند. به همین دلیل است که ممکن است وقتی فلش مموری را به کامپیوتر دیگری متصل کنید ، بتوانید فلش مموری را Format کنید و یا حتی بتوانید فایل به آن انتقال دهید . اما در کامپیوتری که در آن Write Protect شده ، غیر قابل دسترسی باشد. پس این نکته را هم مد نظر داشته باشید.
    حل مشکل Write Protect

    برای حل مشکل Write-Protect روش های گوناگونی وجود دارد به عنوان مثال استفاده از رجیستری ، دستکاری تنظیمات و یا استفاده از نرم افزارهای جانبی و سایر روش ها !! در این آموزش ما فقط به یک روش می پردازیم. در این روش ما همچنان دست از تلاش بر نمی داریم و دستورات Diskpart برای حل مشکل Write Protect کمک می گیریم و مشکل Readonly بودن را از فلش مموری پاک می کنیم (برای آشنایی با دستورات Diskpart ، آموزش کامل دستورات Diskpart را بخوانید. ) . برای حل این مشکل، دستورات زیر را در Diskpart وارد کردیم :

    List Disk
    Select Disk 1
    Attribute Disk Clear Readonly
    :)


    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	WriteProtect06.gif نمایش ها:	1 اندازه:	19.7 KB شناسه:	20866


    همانطور که در تصویر بالا مشاهده کردید ، توانستیم با استفاده از دستور Attribute خاصیت Readonly بودن را از فلش مموری پاک کنیم. حالا باید فلش مموری را چک آپ کامل کنیم. ابتدا یک بار فلش مموری را از کامپیوتر جدا کرده و دوباره وصل کردیم. سپس محتویات فلش مموری را پاک کردیم ( قبلا Backup تهیه کرده بودیم ! )

    منبع :
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 11-01-2021, 12:29 AM.

    #2
    من این روش رو امتحان کردم جواب نداد .
    او به من آموخت ، من به تو می آموزم و تو هم به او ...
    نگذار این چرخه قطع شود:279:

    کامنت

    درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

    انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

    شبکه های اجتماعی
    در حال انجام ...
    X