اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

ip leak چیست ؟

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    ip leak چیست ؟

    همان طور که مستحضر هستید خیلی از کسب کارهای که با خارج از ایران سر کار دارد به خاطر تحریم های که روی کشور ما وجود دارد به محض اینکه هویت ما به عنوان یک ایرانی افشا میشه برای کسب و کار ما مشکل ایجاد میشه چند تا مبحث هست میخوام با شما دوستان به اشتراک بگذارم و امیدوارم که مشکلات شما هموار شود .
    این مطلب تنها برای این مورد به اشتراک گذاشته شده تا جلوی سو استفاده و کلاه برداری ها گرفته شود و صرفا جنبه آموزشی و آگاه سازی در سطح جامعه را دارد.
    این اطلاعات می تواند برای کسانی در حوزه کسب کار در خارج از کشور فعالیت دارند چه یوتیوب چه صرافی های آنلاین و چه بازی های آنلاین مفید باشد و هیچ ربطی به راه اندازی V P N سرور ندارد.

    V P N چیست
    Virtual private network شبکه مجازی خصوصی در واقع طراحی شد برای دور کاری این واژه سال ها است در عموم به عنوان استفاده از دور زدن تحریم های مختلف امریکا و سرویس های مختلف پخش شده است V P N ها در واقع پروتکل هایی هستند که شما را به یک سرور مجازی وصل می کنند تا شما در شبکه محلی قرار بگیرید و کار دور کاری خود را انجام دهید حالا این ما بین ایران بارها و بارها مورد تحریم در تمامی حوزه ها قرار گرفته است چه در مورد کسب و کارهای اینترنتی مثل youtube چه بازی های آنلاین مثل wow که چند وقت پیش خیلی از ایران ها اکانت های آن ها مسدود شده بود و در یوتیوب اجازه استفاده از پلن های کسب در آمد صلب شده بود.

    پس V P N یک ارتباط رمز شده از سیستم شما تا سرور مقصد هست و پس از اتصال در واقع تمامی ترافیک اینترنت شما از طریق ارسال می شود در نتیجه ip شما نیز ای پی خارج هست و شما تحریم ها را دور می زنید.

    V P N service ها
    Pptp – l2tp – sstp – ipsec – ikev2 – direct access – cisco any connect – open V P N – wireguard - …
    این ها تمامی سرویس های عمومی هستند که در واقع به عنوان *** بر روی سرور های مجازی نصب می شوند و شما از طریق برنامه های شخص ثالث مثل cisco any connect یا built in سیستم عامل مثل pptp l2tp ikev2 شما متصل می شوید
    قاعدتا هر کدام از آن ها دارای الگوریتم های رمزنگاری هستند و استفاده از رمزنگاری های مثلsha1 و ... قابلیت به خطر افتادن شما را در پی دارد همچنین رمزنگاری های قوی کاهش سرعت ...!

    فرق proxy و V P N
    پراکسی در واقع در لایه application پرتکول http https درخواست شما را روی پراکسی سروری که روی سرور شده ارسال می کند همچنین برای اینکه کل ترافیک را از پراکسی ارسال کنیم نیاز به proxifire هستیم.
    ولی V P N کل ترافیک سیستم شما را رمز و ارسال می کند.

    Kill switch چیست؟
    اصطلاح kill switch به این معنی هست که وقتی از یک سرویس V P N استفاده می کنید اگر V P N سرور شما خراب شد یا اینترنت شما قطع و وصل شد ای پی شما برای سایت خارجی یا سرویس خارجی ارسال نشود.
    Kill switch
    Application
    در قالب نرم افزار این قابلیت وجود دارد که ترافیک شما در صورت قطع شدن V P N اجازه خروج ندارد مثل open V P N مثل cisco که قابلیت dial and demand خودش طراحی کرده و شما می توانید فعال کنید و wireguard

    Kernel
    این نوع killswitch در واقع قابلیت dial and demand هست که در ios و اندرویید 7 به بعد اضافه شده و برنامه های V P N از آن استفاده می کنند تا از آن استفاده کنند در صورت قطع شدن و وصل شدن اینترنت تا زمانی که ارتباط شما به V P N وصل نشود هیچ درخواستی با ای پی ایران شما ارسال نمی شود .

    همچنین شما می توانید از proxifire به عنوان killswitch استفاده کنید و با وارد کردن proxy ترافیک کل سیستم از proxyfire رد کنید و در صورت قطع شدن ارتباط اینترنت شما اینترنت نخواهید داشت .

    Ipv4/ipv6
    برای برقراری ارتباط در شبکه محلی و شبکه اینترنت نیازمند یک آدرس هستیم که حالا می تواند این آدرس ورژن ۴ یا ورژن ۶ باشد .
    خیلی نمی خوام وارد بحث تخصصی بشوم فقط این نکته بدانید بعضی isp ها به ما ورژن هم می دهند و مطمن شوید که آن را خاموش می کنید چرا ؟‌چون خیلی از سرویس های *** ما این ورژن را ساپورت نمی کنند یا قابلیت برایش فعال نکردند و امکان شناسایی شما از این ip فراهم شده است و خیلی از دوستانی که اکانت ساس پند شده بوده از همین روش بوده است.
    برای این مشخص شود شما ip ایران دارید یا نه
    کد:
    [URL]https://ipleak.net/[/URL]
    به این سایت بروید و تست کنید ipv6 فعال هست یا خیر یا ip شما به عنوان ایرانی افشا شده است یا خیر .
    Time zone
    تایم زون شما در ویندوز توسط برنامه و سایت ها قابل رصد هست و این امکان وجود دارد تا شما را شناسایی کنند
    زبان ویندوز یکی دیگر از راه های شناسایی ایرانی بودن شما می باشد
    کش و کوکی
    خیلی وقت ها مرورگر ها به خاطر ذخیره کردن در واقع کش کردن یک صفحه یا کوکی ها که سیاست های سایتی می باشد که شما به آن مراجعه می کنید اگر قبلا موقعیت ایران شما را شناسایی کنند حتی بعد از *** زدن باز می دانند ایرانی هستید.
    Dns leakage
    V P N سرور ها گاها دامین های قرار می دهند به کاربران می دهند و همه به این دامین ها متصل می شوند در صورتی که این دامین ها اطلاعاتی از ایران وجود داشته باشد امکان شناسایی شما وجود دارد و این سایت ها می فهمند شما ایرانی هستید برای مشخص شدن از سایت زیر استفاده کنید .
    کد:
    [URL]https://www.dnsleaktest.com/[/URL]
    همچنین یک موردی که وجود دارد در خواست خود dns از طریق V P N ارسال نمی شود و از طریق isp ارسال می شود و به همین روش امکان شناسایی شما را دارند چون dns شما isp ایران هست
    استفاده از dns over https که این قابلیت باید سمت *** سرور کانفیگ شده باشد که ترافیک های dns هم را رمز کند یا سرویس مجانی cloudflare که مدتی خیلی معروف شد در واقع doh را روی مرورگرهای فایرفاکس به صورت مجانی قرار داد که درخواست dns به صورت رمز شده ارسال شود می توانید داخل تنظیمات فایرفاکس مشاهده کنید.
    اطلاعات تکمیل تر
    کد:
    [URL]https://en.wikipedia.org/wiki/DNS_leak[/URL]
    یک سوال شاید پیش بیاید که چرا بعضی وقت ها ما سایت هایی که باز می کنیم تبلیغات فارسی وجود دارد
    Adware browser
    افزونه های که شما نصب می کنید روی مرورگرهایتان یا برنامه هایی که نصب می کنید یا اینکه dns های که استفاده می کنید امکان redirect یا دستکاری درخواست اینترنتی شما وجود دارد پس مطمن باشید افزونه اضافی روی مرورگر نصب نکردید.
    و dns سرور خود را چک کنید که یکی از موارد زیر باشد
    8.8.8.8
    1.1.1.1

    Webrtc چیست ؟ چطوری حتی با استفاده از پراکسی سرور سایت خارجی میفهمه من ایرانی هستم ؟
    Webrtc یک پروتکل اوپن سورس برای ارتباط مستقیم مرورگرها با سایت مقصد برای چت انلاین ویدیو و اشتراک گذاری فایل می باشد و به صورت پیش فرض روی مرورگر ها فعال می باشد مگر غیر فعال کرده باشید یا *** server شما آن ها را شناسایی و بلاک کند.
    برای بستن webrtc در ویندوز اندرویید و غیره از اموزش زیر استفاده کنید
    کد:
    [URL]https://restoreprivacy.com/webrtc-leaks/[/URL]

    Vps چیست
    Virtual private server
    سرور خصوصی مجازی در واقع ماشین های مجازی هستند که سیستم عامل های مختلف مثل ویندوز سرور و لینوکس سرور بر روی آن ها نصب می شود و شما این قابلیت دارید که به آن ها از طریق پروتکل های مختلف ssh rdp وصل بشید و کارهای خود را بر روی سرور انجام دهید.
    Vps binance
    Vps trade
    Vps game
    این ها صرفا واژه های تبلیغاتی و شو اف هستند ما vps با این نام ها نداریم دقت داشته باشید در واقع ویندوز سرور برای شما نصب می شود و شما وصل می شوید و قابلیت هر استفاده ای را دارید.

    چند نکته وجود دارد آیا شما آشنایی با ویندوز سرور یا لینوکس سرور دارید تا امنیتی حداقلی را برای خود برقرار کنید اگر این vps هک شوند و شما تمام یوزر و پسورد اطلاعات شخصی خود را روی سرور ها قرار دادید چه اتفاقی می افتد ؟
    همچنین اگر خود دیتاسنتر این کار را بکند شما تهدیدات امنیتی برایش قرار نداده باشید می خواهید چه کنید ؟
    از کجا می دانید vps شما کپی یا clone گرفته نشده و اطلاعات شما به سرقت نرفته است ؟

    میبینید سوالات زیادی این ما بین وجود دارد اگر دانش لازم را ندارید استفاده از vps نه تنها باعث امن شدن شما نمی شود بلکه یک دسترسی مستقیم شخص دیگر برای دسترسی به اطلاعات شما می شود .

    آیا vps بخرم من امن میشم ؟
    این سوال را جواب دادیم.

    آیا خودم می تونم vps امن کنم ؟
    باید دانش لازم رو نسب به سیستم عامل ویندوز و لینوکس داشته باشید.

    از کجا vps بخرم ؟
    شما می توانید از هر کجا که می خواید vps بخرید سایت ایرانی خارجی ولی باز تکرار می کنم دانش را نداشته باشید با مشکل مواجه خواهید شد .

    فرق V P N مجانی با پولی

    V P N های و proxy سرور های مجانی ما هیچ اطلاعی نداریم از سیاست نگه داری لاگ ها اگر لاگ ها نشت شود هویت ایرانی بودن شما افشا می شود.
    همچنین نمی دانیم داخل V P N سرور قابلیت https inspection یا sniff ترافیک دارند یا انجام می دهند و از این اطلاعات در چه مقاصدی استفاده می کنند .
    همچنین خود V P N پولی اگر آشنایی نداشته باشید از کجا تهیه می کنید همین امکان ها وجود دارد.

    مشکلاتی که V P N های مجانی ایجاد می کنند
    V P N های مجانی چون سرورهایی هستند که یوزر های زیادی دارند اولا ip هایشان برای هر مقصودی استفاده می شود و اکثرا ip هاشون به عنوان اسمپر برای سایت های شناخته شده است. خیلی از سایت ها که باز می کنید کپچا از شما می خواد چون فعالیت های مشکوک زیادی از ای پی صورت گرفته است .
    همچنین سرعت به طبع یوزر های بالا کم می باشد.
    بحث امنیت V P N سرور .
    عدم پاسخ گویی به کاربران سرویس کاملا رایگان کسی نیست پاسخ به شما دهد .

    شبکه tor به عنوان دور زدن تحریم
    شبکه tor برای دور زدن تحریم مناسب است تنها در صورتی که قصد باز کردن سایت های تحریمی را دارید که با عوض شدن location شما مشکل ندارد همچنین خیلی از سایت های ip های tor به خاطر حملاتی که در سطح وب می شود می بندند . همچنین سایت های مالی با عوض شدن موقعیت مکانی شما مشکل دارند .


    امتحان های آنلاین و مشکلات ما ایرانی ها از داخل ایران

    اگر قصد امتحان آنلاین را دارید حتما یک روتر تهیه کنید و V P N را روی روتر قرار دهید روتر میکروتیک ساده می تواند باشد

    چرا چون کسی که از شما امتحان می گیرد حتما ویندوز یا مک شما را چک می کند که از V P N استفاده نکنید و حتما در کشور که ثبت نام کردید باشید برای جلوگیری از تقلب
    همچنین حتما location gps دستگاه لپ تاب را خاموش کنید تا امکان موقعیت

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X