اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

نصب و راه اندازی مانیتورینگ zabbix در linux

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    نصب و راه اندازی مانیتورینگ zabbix در linux

    آموزشی که برای سروران عزیزم تهیه دیدم نصب و راه اندازی یکی از قویترین نرم افزارهای مانیتورینگ به نام Zabbix در لینوکس میباشد. سعی کردم توی این آموزش به صورت مرحله به مرحله مراحل نصب و راه اندازی رو توضیح بدم.

    برای تهیه این آموزش چند روزی وقت گذاشتم توی هیچ سایت ایرانی آموزشش رو پیدا نکردم و فقط اختصاصی کاربران محترم منطقه لینوکسی ها میباشد و هرگونه کپی برداری برخلاف قوانین انجمن منطقه لینوکسی ها میباشد. پیشاپیش هم از همکاری صمیمانه شما دوستان عزیز تشکر میکنم.

    قوانین:
    1. قوانین کلی انجمن را رعایت کنید.
    2. لطفا در این تاپیک سوال نفرمایید.
    3. تجربیاتی که در زمینه مانیتور کردن تجهیزات مختلف شبکه دارین را لطفا در این پست قرار بدهید که کمکی شده باشه به بالا بردن بار علمی پست.



    همچنین توصیه میشود مطالعه بفرمایید.

    آموزش نصب آخرین ورژن مانیتورینگ Zabbix



    ZABBIX چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

    زبیکس یکی از نرم افزارهای فوق العاد قوی و متن باز برای مانیتورینگ زیر ساخت های IT در سطح سازمانی میباشد ، که توسط الکسی ولادیشو (Alexei Vladishev) ایجاد شده است. این نرم افزار برای مانیتورینگ و تشخیص وضعیت سرویس های اصلی شبکه ها و سرورها مانند SMTP ، SSH، POP، WEB SERVER ، FTP، IMAP، و دیگر سخت افزارهای شبکه طراحی شده است. با ZABBIX تقریبا همه اطلاعات شبکه را میتوان جمع آوری کرد. این سیستم قابلیت اینکه در لحظه هزاران سرور و تجهیزات شبکه را به صورت همزمان مانیتور کند را دارا میباشد. زبیکس میتواند بر روی سیستم های یونیکس و ویندوز نصب شود.

    نرم افزار زبیکس ابتدا به صورت یک نرم افزار درون سازمانی در سال 1998 ایجاد شد، 3 سال بعد در سال 2001 تحت پروانه عمومی همگانی گنو منتشر شد و در سال 2004 اولین نسخه پایدار آن انتشار یافت. از زمان انتشار نسخه 1.0 نرم افزار زبیکس ، نسخه های بعدی بیشتر با تغییر در زیر شماره نسخه (برای مثال: 1.1، 1.2، ... ) منتشر شده اند و هر انتشاری شامل بسیاری از ویژگیهای جدید بوده است. اکنون نحوه شماره گذاری نسخه ها تغییر کرده است. زبیکس از نسخه 1.1 به بعد تصمیم گرفت که از شماره های فرد برای نسخه های توسعه (برای مثال: 1.1، 1.3، ..) و از شماره های زوج برای نسخه های انتشار یافته استفاده کنید. برای مثال نسخه 1.3 نسخه توسعه بوده و به دنبال نسخه 1.1 آمده است و برای انتشار نسخه 1.4 توسعه می یابد.

    زبیکس از مای اس کیوال، پست گرس کیوال، اس کیوال لایت، Oracle و دی بی۲ برای ذخیره داده ها پشتیبانی میکند. برنامه نویسی سمت سرور از زبان C بهره میبرد و برنامه نویسی سمت کاربری آن از زبان PHP استفاده می کند.

    زبیکس همراه با ذخیره سازی اطلاعات ویژگی های مانند گراف ها ، نقشه ها و ... را با هدف آنالیز و هشدار را در اختیار مدیران شبکه میگذارد ، که در صورت رد شدن محدودیت هایی که در شبکه اعمال شده مدیر شبکه را از طریق ایمیل ، SMS یا تلفن آگاه سازد.


    زبیکس گزینه های بسیاری برای مانیتورینگ تجهیزات ارائه میدهد :

    پشتیبانی از پروتکل SNMP :
    زبیکس از پروتکل SNMP که دراکثر تجهیزات شبکه مانند سویچ ها ، روترها و سروها وجود دارد ، پشتیبانی میکند. که میتواند با تهیه اطلاعات مربوط به شبکه ، سی پی یو ، حافظه ها ، وضعیت پورت ها نقش بزرگی در مدیریت شبکه داشته باشد.

    مانیتورینگ VMware :
    با استفاده از زبیکس میتوانید از طریق Low Level Discovery به صورت اتوماتیک انواع سیستم های مجازی سازی مانند VMware , VSphere , VMware VCenter , Hypervisor , HyperV را شناسایی و مانیتور کنید.

    سفارشی سازی :
    اگر در سازمان خود داده های خاصی دارید و نیاز به مانیتورینگ سفارشی سازی شده دارد با استفاده از زبان برنامه نویسی pytone , perl , shell , php و یا هر زبان برنامه نویسی دیگری قادر به گسترش یا سفارشی سازی این سیستم مانیتورینگ خواهید بود.

    مانیتورینگ دیتابیس و وب سرویس ها :
    زبیکس قادر خواهد بود که انواع دیتابیس ها SQL Server , MySQL , PostgreSQL , Oracle که اطلاعات مهمی مانند اطلاعات مشتریان ، امور مالی و مانیتور کردن سرعت دانلود و آپلود یا در دسترس بودن سایت ها ، سرورها ، فروشگاه ها و ... که در ان نگهداری میشود را مانیتور کند.
    زبیکس حتی به مدیران سایت ها این امکان را میدهد که تمامی صفحات وب سایت را به صورت جداگانه مانیتور کرده و صفحاتی هم که احتیاج به لاگین کردن دارند با وارد نمودن Username و Password وارد آن شده و وضعیت انجا را تحلیل کند.

    مانیتورینگ سرورهای جاوا :
    زبیکس بعد از نسخه 2 یک قابلیت جدیدی که به زبان جاوا نوشته شده ، به نام Zabbix Java Gateway را اضافه کرده که امکان مانیتور کردن نرم افزارهای مبتنی بر Java را با استفاده از JMX (Java Management Extensions) ایجاد مینماید و زبیکس درخواست مورد نظر را از طریق ارسال JMX Counter مناسب به سمت Zabbix Java Gateway ارسال مینماید و Zabbix Java Gateway جواب ها را بدون نیاز به هیچ نرم افزار دیگری از نرم افزار های مبتنی بر Java دریافت کرده و به سمت سرور ارسال می نماید ، که دارای اهمیت زیادی میباشد.

    مانیتورینگ سخت افزاری :
    مانیتورینگ زبیکس این امکان را میدهد ، سخت افزارهایی که دارای قابلیت IPMI میباشند را بدون نیاز به هیچ واسطی و به صورت مستقیم وصل شده و اطلاعات مورد نیاز خود را مانند درجه حرارت ، سرعت فن ، وضعیت هاردها و ... دریافت نماید و در صورت بروز مشکل مانند بالا رفتن درجه حرارت و ... یک دیوایسی از طریق اجرای دستورات IPMI در بستر شبکه نسبت به روشن یا خاموش کردن تجیزات شبکه اقدام نماید.

    مانیتورینگ شرایط محیطی :
    با استفاده از زبیکس میتوانید از سنسورهایی که جهت کنترل رطوبت و دما و نیز درجه فشار محیط به کار میروند با مانیتورینگ شرایط محیطی اقدام فرمایید.

    پایش بدون نیاز به عامل نرم افزاری :
    بعضی اوقات ممکن است استفاده از Agent روی یکسری از سیستم ها و تجهیزات وجود نداشته باشد که این سیستم قابلیت مانیتورینگ را به صورت Agent Less یعنی بدون نیاز به Agent را ارائه میدهد.



    راه کار ها و راه حل های ZABBIX برای شبکه های بزرگ

    سیستم مانیتورینگ زبیکس این قابلیت را دارد که به صورت متوسط 100.000 دستگاه را به صورت همزمان روی یک سرور مانیتور کند. و برای حل این مشکل زبیکس اقدام به ارائه راه حلی تحت عنوان طراحی توزیع شده و لایه ای نموده است که در این طرح به ازای مجموعه ای از Client ها یک سرور خاص (Proxy) در نظر گرفته می شود که اطلاعات را از Client ها دریافت کرده و پس از پردازش ان برای سرور مرکزی ارسال می نماید. در نتیجه با استفاده از این نوع طراحی میتوان به هر میزان که نیاز باشد از سرورهای Proxy استفاده گردد و عملا نگرانی از بابت تعداد Clien وجود نخواهد داشت.

    در این نوع طراحی علاوه بر امکان کنترل تعداد زیادی از تجهیزات و سرویس ها به صورت همزمان، امکان دسته بندی مناطق مانیتورینگ و مدیریت هرچه بهتر آنها بر اساس هر Proxy نیز به سیستم مانیتورینگ اضافه می شود.

    استفاده بهینه از پهنای باند ارتباطی بین مرکز و شعبات نیز در این حالت از طراحی جزء یکی از مهمترین مزایای این نوع از طراحی می باشد. چرا که در این حالت به جای اینکه هر کدام از تجهیزات جداگانه اطلاعات آماری خود را به سمت سرور مرکزی ارسال نمایند ، همه این اطلاعات در اختیار Proxy قرار گرفته و در نهایت از طریق یک Connection به سمت سرور مرکزی ارسال می گردد.

    لذا این امر علاوه بر کاهش پهنای باند مصرفی و نیز کاهش تعداد Connection هایی که در هر زمان باید از طریق سرور مرکزی کنترل گردد، این امکان را برای مدیران شبکه سازمان ایجاد می نماید که بتوانند از طریق اعمال سیاست های امنیتی خاص، نسبت به ارتقاء سطح امنیت بستر ارتباطی بین مرکز و شعبات اقدامات لازم را صورت دهند. از جمله به کارگیری Firewall ها که باید پورت های مجاز در آنها تعریف و به کار گرفته شود.



    تفاوت بین ZABBIX و دیگر سیستم ها مانند OPManager و SolarWinds چیست؟

    سیستم های مانیتورینگ SolarWinds و OPManager از جمله بهترین سیستم های مانیتورینگ روز دنیا می باشند. به شکلی که بسیاری از مدیران شبکه و نیز مسولین مانیتورینگ سازمان ها استفاده از این سیستم ها را جهت مانیتورینگ تجهیزات خود به سیستم های دیگر ترجیح می دهند.

    نکته مهم در رابطه با این سیستم ها در مقایسه با Zabbix این است که در واقع حوزه فعالیت آنها و نقش آنها در شبکه کاملا با Zabbix متفاوت می باشد و از این نظر شاید مقایسه این سیستم ها با Zabbix امری اشتباه به نظر آید. بدین صورت که اساسا طراحی سیستم مانیتورینگ Zabbix به شکلی است که علاوه بر شبکه ها و یا سازمان های کوچک بتواند شبکه ها و یا سازمان هایی با مقیاس های گسترده را پوشش دهد. لذا تنوع روش های جمع آوری اطلاعات – تعدد سیستم عامل های پشتیبانی شده از طرف Zabbix – تنوع روش های اعلام هشدار- شناسایی هوشمندانه تجهیزات و یا سرورهای تحت شبکه – طراحی توزیع شده جهت پوشش مقیاس های بسیار گسترده – امکان ایجاد کلاسترهای وسیع جهت پوشش ترافیک سنگین اطلاعاتی – امکان گسترش و سفارشی سازی سیستم – مقیاس پذیری راحت و نیز بسیاری موارد دیگر در جهت پوشش نیازهای متنوع کاربران در حوزه مانیتورینگ شبکه و تجهیزات در نظر گرفته شده است.


    روش های جمع آوری اطلاعات در سیستم مانیتورینگ Zabbix می توان به موارد زیر اشاره نمود :
    Zabbix Agent
    SNMP Agent
    SNMP Trap
    Zabbix Agentless Monitoring
    ODBC
    CURL
    JMX Agent
    WMI Query
    Custom Commands





    ZABBIX روی چه سیستم عاملهایی نصب میشود ؟
    Linux
    FreeBSD
    OpenBSD
    HP-UX
    Mac OS X
    Solaris
    AIX
    Novell Netware
    SCO Open Server
    Tru64/OSF





    ZABBIX AGENT برای چه سیستم عامل هایی وجود دارد؟
    Windows
    Linux
    FreeBSD
    OpenBSD
    NetBSD
    HP-UX
    Mac OS X
    Solaris
    AIX
    Novell Netware
    SCO Open Server
    Tru64/OSF



    ادامه دارد ...
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 11-12-2019, 02:59 PM.

    #2
    آموزش نصب ZABBIX در توزیع های دبیان (Debian,Ubuntu) :

    در ابتدا با استفاده از دستور Wget اقدام به دانلود Repository های زبیکس میکنیم :
    برای دانلود ریپازیتوری ubuntu :
    کد PHP:
    wget http://repo.zabbix.com/zabbix/2.4/ubuntu/pool/main/z/zabbix-release/zabbix-release_2.4-1+trusty_all.deb 
    سپس با دستور زیر ریپازیتوری را نصب میکنیم :
    کد PHP:
    dpkg -i zabbix-release_2.4-1+trusty_all.deb 
    برای دانلود ریپازیتوری Debian :
    کد PHP:
    wget http://repo.zabbix.com/zabbix/2.2/debian/pool/main/z/zabbix-release/zabbix-release_2.2-1+wheezy_all.deb 
    سپس با دستور زیر ریپازیتوری را نصب میکنیم :
    کد PHP:
    dpkg -i zabbix-release_2.2-1+wheezy_all.deb 

    و در نهایت با دستور Update لیست repository ها را آپدیت میکنیم :
    کد PHP:
    apt-get update 
    با استفاده از دستور زیر Zabbix-Server و MySQL را نصب مکنیم :
    کد PHP:
    apt-get install zabbix-server-mysql zabbix-frontend-php 
    در طی نصب پسورد MySQL و Zabbix را از ما میگیرد که بعد از وارد کردن پسورد و تایید پسورد ادامه نصب را بزنید :

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	linux-zone.org-forums-137.png
نمایش ها:	1
اندازه:	115.1 KB
شناسه:	17213

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	linux-zone.org-forums-138.png
نمایش ها:	1
اندازه:	67.2 KB
شناسه:	17214

    در مرحله بعد از ما درباره کانفیگ دیتابیس برای zabbix سوال میپرسه که با فشار دادن کلید YES دیتابیس را به صورت اتوماتیک کانفیگ میکنه :

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	linux-zone.org-forums-139.png
نمایش ها:	1
اندازه:	224.4 KB
شناسه:	17215

    در این مرحله پسورد یوزر zabbix که موقع نصب ساخته شده را در دیتابیس وارد میکنیم. این پسورد برای وارد شدن به تنظیمات zabbix میباشد :

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	linux-zone.org-forums-140.png
نمایش ها:	1
اندازه:	124.3 KB
شناسه:	17216

    بعد از نصب Zabbix باید منطقه زمانی کشور خود را از طریق فایل کانفیگ Zabbix ویرایش کنیم.
    ابتدا فایل apache.conf را با استفاده از دستور CP در دایرکتوری sites-enabled کپی کرده و نام ان را هم به zabbix.conf تغییر میدهیم :
    کد PHP:
    Sudo cp /etc/zabbix/apache.conf /etc/apache2/sites-enabled/zabbix.conf 
    سپس فایل zabbix.conf را با یک ویرایشگر متن مثل nano , vi , vim باز میکنیم :
    کد PHP:
    sudo vim /etc/apache2/sites-enabled/zabbix.conf 
    date.timezone را در خط 17 پیدا کرده و با توجه به منطقه زمانی و کشوری که در آن زندگی میکنیم تغییر میدهیم و علامت شارپ (#) اول خط را حذف میکنیم تا فعال شود :
    کد PHP:
    # php_value date.timezone Europe/Riga 
    در اینجا با توجه به منطقه زمانی کشور ایران از Asia/Tehran استفاده میکنیم :
    کد PHP:
    php_value date.timezone asia/tehran 
    بعد از تغییرات فایل را ذخیره کرده و در آخر سرویس آپاچی را ری استارت میکنیم :
    کد PHP:
    sudo service apache2 restart 
    در اینجا نصب به اتمام رسیده و برای ادامه پروسه نصب از طریق محیط وب مراحل زیر را باید دنبال کنیم :
    برای ادامه نصب در مرورگر خود ابتدا IP سروری که Zabbix روی آن نصب شده را وارد میکنیم و در ادامه نام فولدر zabbix را میزنیم که صفحه خوش آمد گویی و نصب Zabbix را ببینیم :
    کد PHP:
    http://your-ip-address/zabbix 
    برای ادامه نصب روی دکمه next کلیک کنید :

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	linux-zone.org-forums-142.png
نمایش ها:	1
اندازه:	199.0 KB
شناسه:	17217

    در این مرحله zabbix وضعیت های مختلف رو بررسی میکند و باید مثل تصویر زیر همه چیز OK باشد :

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	linux-zone.org-forums-143.png
نمایش ها:	1
اندازه:	230.0 KB
شناسه:	17218

    در این بخش اطلاعات دیتابیس مثل نام دیتابیس و یوزر و پسورد دیتابیس رو وارد میکنیم :

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	linux-zone.org-forums-144.png
نمایش ها:	1
اندازه:	199.1 KB
شناسه:	17219

    بعد از وارد کردن اطلاعات برای اینکه صحت وارد شدن اطلاعات را بسنجیم روی دکمه Test Conection کلیک کنید اگر همه اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید در اینجا وضعیت OK را به شما نشان خواهد داد.
    در این قسمت هم که اطلاعات سرور مانند Host , Port , Name را از ما میگیرد ، به صورت دیفالت بخش Port برابر با 10051 میباشد که این موارد بعدا از طریق خود تنظیمات زبیکس قابل ویرایش میباشد. روی دکمه Next کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید :

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	linux-zone.org-forums-145.png
نمایش ها:	1
اندازه:	175.0 KB
شناسه:	17220

    در این بخش خلاصه ای از مراحل نصب رو که انجام دادیم نشون میدهد. روی دکمه Next کلیک کنید :

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	linux-zone.org-forums-146.png
نمایش ها:	1
اندازه:	201.3 KB
شناسه:	17221

    اکنون به مرحله پایانی رسیدیم. روی دکمه Finish کلیک کنید تا نصب zabbix به پایان برسد :

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	linux-zone.org-forums-147.png
نمایش ها:	1
اندازه:	156.7 KB
شناسه:	17222

    بعد از تکمیل نصب صفحه لاگین زبیکس بالا میاید. که با یوزر و پسورد دیفالت Zabbix وارد داشبرد کاربری میشیم :
    کد PHP:
    User admin      Password zabbix 
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	linux-zone.org-forums-148.png
نمایش ها:	1
اندازه:	149.0 KB
شناسه:	17223

    نمایی از داشبرد زبیکس :

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	linux-zone.org-forums-149.png
نمایش ها:	1
اندازه:	254.1 KB
شناسه:	17224

    نصب زبیکس به پایان رسید. در آموزش بعدی قصد دارم روش کانفیگ کردن زبیکس برای مانیتور کردن سرورها بپردازم.

    خب تا همینجا کافیه، روش های مانیتور کردن سرورهای لینوکسی و اپلیکیشن های آن مثل (voip,ejabberd,....) رو هم سعی میکنم در آینده بذارم. خیلی خوشحال میشم شما هم به بالا بردن بار علمی این پست آموزشی کمک کنید و اگر تجربه ای در زمینه مانیتور کردن اپلیکیشن های دیگه مثل دیتابیس و جاوا سرورهای ویندوزی و غیره دارید به اشتراک بگذارید.

    موفق باشید
    محمد هابیلی
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 04-03-2015, 08:36 PM.

    کامنت


      #3
      سلام داداش پس بقیه اموزش واسه کانفیگ رو تو سایت قرار ندادی من همینطور منتظر هستم واسه اموزش زابیکس

      کامنت


        #4
        من centos 6.2 دارم پکیج ایجنت رو از لینک زیر دریافت کردم:
        rpm -ivh http://repo.zabbix.com/zabbix/2.2/rh...el5.noarch.rpm

        وقتی دستور yum install zabbix-agent رو میزنم ارور زیر رو میده و میگه همچین پکیجی نداره :
        کد PHP:

        [root@pbx ~]# yum install zabbix-agent

        Loaded pluginsfastestmirror

        Determining fastest mirrors

        base                                                                              
        3.7 kB     00:00 
            
        extras                                                                            
        3.4 kB     00:00 
            
        updates                                                                           
        3.4 kB     00:00 
            
        updates
        /primary_db                                                                3.3 MB     00:31 
            
        Setting up Install Process

        No package zabbix
        -agent available.

        ErrorNothing to do 

        من قلبی بزرگ با رویاهایی بزرگ دارم. دانسته هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم.

        کامنت


          #5
          شما با دستور اول پکیج رو دریافت نمی کنید فقط ریپازیتوری زبیکس رو نصب کردید حالا با دستور دوم زبیکس ایجنت نصب میشه
          این ارور یعنی ریپازیتوریش نیست
          مطمینید که دستور اول به درستی اجرا شده؟
          Instagram : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

          Voip Trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

          Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
          Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
          Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
          LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

          Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

          کامنت


            #6
            بله اینم لاگ هاش :
            کد PHP:

            [root@pbx ~]# wget rpm -ivh http://repo.zabbix.com/zabbix/2.2/rh...el5.noarch.rpm
            --2015-05-10 15:45:29--  http://rpm/
            Resolving rpm... 96.31.68.216
            Connecting to rpm
            |96.31.68.216|:80... connected.
            HTTP request sentawaiting response... 200 OK
            Length
            340 [text/html]
            Saving to“index.html”

            100
            %[===============================================================>] 340         --.-K/s   in 0s      

            2015
            -05-10 15:45:30 (104 MB/s) - “index.html” saved [340/340]

            --
            2015-05-10 15:45:30--  http://repo.zabbix.com/zabbix/2.2/rh...el5.noarch.rpm
            Resolving repo.zabbix.com... 87.110.183.174
            Connecting to repo
            .zabbix.com|87.110.183.174|:80... connected.
            HTTP request sentawaiting response... 404 Not Found
            2015
            -05-10 15:45:31 ERROR 404Not Found.

            vhNo such file or directory
            No URLs found in vh
            .
            FINISHED --2015-05-10 15:45:31--
            Downloaded1 files340 in 0s (104 MB/s)
            [
            root@pbx ~]

            من قلبی بزرگ با رویاهایی بزرگ دارم. دانسته هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم.

            کامنت


              #7
              خوب این ریپازیتوری مربوط به سنت او اس ۵ هستش. شما گفتین روی سنت او اس ۶ میخواین نصب کنین
              شما ریپازیتوری زیر رو نصب کنید:
              کد PHP:
              rpm -ivh http://repo.zabbix.com/zabbix/2.2/rhel/6/x86_64/zabbix-release-2.2-1.el6.noarch.rpm 
              Instagram : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

              Voip Trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

              Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
              Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
              Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
              LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

              Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

              کامنت


                #8
                اینم میزنم ولی بازم ارور میده :
                کد PHP:

                [root@pbx ~]# wget rpm -ivh http://repo.zabbix.com/zabbix/2.2/rhel/6/x86_64/zabbix-release-2.2-1.el6.noarch.rpm
                --2015-05-10 17:20:28--  http://rpm/
                Resolving rpm... 96.31.68.216
                Connecting to rpm
                |96.31.68.216|:80... connected.
                HTTP request sentawaiting response... 200 OK
                Length
                340 [text/html]
                Saving to“index.html.1”


                100
                %[===============================================================>] 340         --.-K/s   in 0s      

                2015
                -05-10 17:20:29 (27.0 MB/s) - “index.html.1” saved [340/340]

                --
                2015-05-10 17:20:29--  http://repo.zabbix.com/zabbix/2.2/rhel/6/x86_64/zabbix-release-2.2-1.el6.noarch.rpm
                Resolving repo.zabbix.com... 87.110.183.174
                Connecting to repo
                .zabbix.com|87.110.183.174|:80... connected.
                HTTP request sentawaiting response... 200 OK
                Length
                11256 (11K) [application/x-redhat-package-manager]
                Saving to“zabbix-release-2.2-1.el6.noarch.rpm”

                100
                %[===============================================================>] 11,256      53.1K/s   in 0.2s    

                2015
                -05-10 17:20:30 (53.1 KB/s) - “zabbix-release-2.2-1.el6.noarch.rpm” saved [11256/11256]
                vhNo such file or directory
                No URLs found in vh
                .
                FINISHED --2015-05-10 17:20:30--
                Downloaded2 files11K in 0.2s (54.7 KB/s)
                You have new mail in /var/spool/mail/root
                [root@pbx ~]

                من قلبی بزرگ با رویاهایی بزرگ دارم. دانسته هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم.

                کامنت


                  #9
                  این که ارور نیست ریپازیتوری الان نصب شده
                  شما zabbix-agent رو نصب کن:
                  کد PHP:
                  yum install zabbix-agent 
                  Instagram : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

                  Voip Trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

                  Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
                  Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
                  Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
                  LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

                  Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

                  کامنت


                    #10
                    ممنون بابت پیگیری تون دستور بالا رو که میزنم بازم نصب نمیشه :
                    کد PHP:

                    [root@pbx ~]# yum install zabbix-agent

                    Loaded pluginsfastestmirror

                    Loading mirror speeds from cached hostfile

                    Setting up Install Process

                    No package zabbix
                    -agent available.

                    ErrorNothing to do

                    [
                    root@pbx ~]

                    من قلبی بزرگ با رویاهایی بزرگ دارم. دانسته هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم.

                    کامنت


                      #11
                      شما مطمینی که ریپازیتوری رو نصب کردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
                      شما دستور زیر رو وارد کن و نتیجه دستور رو بفرست:
                      کد PHP:
                      rpm -ivh http://repo.zabbix.com/zabbix/2.2/rhel/6/x86_64/zabbix-release-2.2-1.el6.noarch.rpm 
                      تو پستتون دیدم که دستور رو اشتباه وارد کردید چرا اول این دستور WGET اضافه کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
                      Instagram : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

                      Voip Trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

                      Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
                      Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
                      Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
                      LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

                      Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

                      کامنت


                        #12
                        sorry فکر کردم با wget باید بگیرمش الان زدم رفت تو مرحله نصب. متشکرم از پیگیریتون

                        من قلبی بزرگ با رویاهایی بزرگ دارم. دانسته هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم.

                        کامنت


                          #13
                          نه دیگه شما همون دستور rpm -i رو که بزنی خودش میره از سایتش دانلود و نصب میکنه
                          موفق باشید
                          Instagram : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

                          Voip Trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

                          Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
                          Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
                          Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
                          LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

                          Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

                          کامنت


                            #14
                            من زبیکس رو دارم از اول نصب میکنم وقتی این دستور رو میزنم apt-get install zabbix-server-mysql zabbix-frontend-php اینا رو نصب نمیکنه :
                            کد PHP:

                            root
                            @debian:~# apt-get install zabbix-server-mysql zabbix-frontend-php

                            Reading package lists... Done

                            Building dependency tree

                            Reading state information
                            ... Done

                            Some packages could not be installed
                            This may mean that you have

                            requested an impossible situation 
                            or if you are using the unstable

                            distribution that some required packages have not yet been created

                            or been moved out of Incoming.

                            The following information may help to resolve the situation:



                            The following packages have unmet dependencies:

                             
                            zabbix-frontend-php Dependsphp5 but it is not going to be installed

                                                   Depends
                            php5-mysql but it is not going to be installed 
                            o                                                                                        r
                                                            php5
                            -pgsql but it is not going to be installed

                                                   Depends
                            php5-gd but it is not going to be installed

                                                   Depends
                            dbconfig-common (>= 1.8.19but it is not 

                            instal                                                                                        lable

                                                   Depends
                            ttf-dejavu-core but it is not installable or

                                                            
                            ttf-japanese-gothic but it is not installable

                             zabbix
                            -server-mysql Dependslibcurl3-gnutls (>= 7.16.2but it is not 

                            going                                                                                         to be installed
                                                   Depends
                            libiksemel3 but it is not installable

                                                   Depends
                            libodbc1 (>= 2.2.11but it is not installable 

                            o                                                                                        r

                                                            unixodbc 
                            (>= 2.2.11but it is not installable

                                                   Depends
                            libopenipmi0 but it is not installable

                                                   Depends
                            libsnmp15 (>= 5.4.3~dfsgbut it is not 

                            installa                                                                                        ble
                                                   Depends
                            mysql-client or

                                                            
                            virtual-mysql-client

                                                   Depends
                            fping but it is not installable

                                                   Depends
                            dbconfig-common (>= 1.8.19but it is not 

                            instal                                                                                        lable

                                                   Recommends
                            mysql-server (>= 4.0.16-2but it is not 

                            goin                                                                                        g to be installed

                                                   Recommends
                            snmpd but it is not installable

                                                   Recommends
                            snmptt but it is not installable

                            E
                            Unable to correct problemsyou have held broken packages.

                            root@debian:~
                            من ریپازیتوری های جدید هم به دبیانم ادد کردم و دستور apt-get update هم زدم

                            من قلبی بزرگ با رویاهایی بزرگ دارم. دانسته هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم.

                            کامنت


                              #15
                              خوب مشکل dependency دارین
                              شما با به جای apt-get از aptitute استفاده کن:
                              کد PHP:
                              aptitude install zabbix-server-mysql zabbix-frontend-php 
                              Instagram : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

                              Voip Trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

                              Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
                              Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
                              Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
                              LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

                              Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

                              کامنت

                              درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

                              انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

                              شبکه های اجتماعی
                              در حال انجام ...
                              X