اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

خطای connect() to unix:/var/run/php-fpm/php-fpm.pid failed Permission denied

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    خطای connect() to unix:/var/run/php-fpm/php-fpm.pid failed Permission denied

    وب سروری که کانفیگ میکردم Nginx و PHP-FPM بود که موقع باز کردن صفحات وب با خطای 502 Bad Gateway مواجه میشدم. وقتی error لاگ های انجین ایکس را بررسی کردم خطای زیر در log ها نمایش داده میشد.
    کد PHP:
    2020/03/22 14:31:24 [crit13524#13524: *1 connect() to unix:/var/run/php-fpm/php-fpm.pid failed (13: Permission denied) while connecting to upstream, client: 151.245.20.143, server: mysit.site, request: "GET /info.php HTTP/1.1", upstream: "fastcgi://unix:/var/run/php-fpm/php-fpm.pid:", host: "37.156.145.25" 
    برای حل مشکل تنظیمات زیر را انجام دادم :

    ابتدا با دستور find فایل کانفیگ مربوط به php-fpm را پیدا کردم :
    کد PHP:
    find / \( -iname "php.ini" --name "www.conf" \) 
    سپس فایل www.conf را که از مسیر بالا پیدا کرده بودم را باز و مقادیر listen.owner و listen.group و listen.mode را پیدا و از کامنت خارج کردم و به جای www-data مقدار nginx را وارد کردم. به خاطر اینکه یوزر پی اچ پی www-data هست و یوزر انجین ایکس nginx هست، و چون وب سرور ما nginx میباشد باید از یوزر nginx استفاده کنیم.
    کد PHP:
    listen.owner nginx
    listen
    .group nginx
    listen
    .mode 0660 
    سپس مقدار user و group در فایل بالا که برابر با apache بود، را به nginx تغییر دادم و تنظیمات را ذخیره کردم.
    کد PHP:
    user nginx
    group 
    nginx 
    و در نهایت فایل تنظیمات انجین ایکس را باز کرده و مقدار fastcgi_pass php5; را به 127.0.0.1:9000 برای پردازش فایل های php توسط nginx تغییر دهید.
    کد PHP:
    fastcgi_pass 127.0.0.1:9000
    بعد از ذخیره فایل و ریستارت سرویس nginx و php-fpm مشکل برطرف گردید.
    کد PHP:
    # systemctl restart nginx
    # systemctl restart php-fpm 
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 03-23-2020, 05:15 AM.

    #2
    سپاس از مقاله مفیدتون. من توی کانفیگ های انجین ایکس خطای nginx 502 Bad Gateway داشتم طبق مراحلی که بالا گفتید مشکلم حل شد فقط احساس کردم یک مرحله فراموش شده. اون قسمتی که توی فایل کانفیگ nginx میبایست fastcgi_pass 127.0.0.1:9000; را تعریف کنیم قبلش در فایل www.conf باید خط listen = /run/php/php7.3-fpm.sock را به listen = 127.0.0.1:9000 تغییر دهیم :
    کد PHP:
    listen = /run/php/php7.3-fpm.sock
    to
    listen 
    127.0.0.1:9000 
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

    کامنت


      #3
      منم Error 502 Bad Gateway داشتم. کانفیگ هام درست بود ولی وضعیت سرویس php-fpm رو چک کردم دیدم failed شده. که با ریست کردن سرویس php-fpm مشکلم برطرف شد.

      کامنت

      درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

      انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

      شبکه های اجتماعی
      در حال انجام ...
      X