اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

آموزش نصب eaccelerator کش در سرور لینوکس

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    آموزش نصب eaccelerator کش در سرور لینوکس

    اگر مدیر یک سرور هاست اشتراکی شلوغ و پر ترافیک هستید ، حتما نیاز به استفاده و نصب یک سیستم کشینگ حرفه ای برای فایل های php خود خواهید داشت . یکی از سیستم های کش opcode cache و در واقع یکی از معروف ترین های آن ها سیستم کش eaccelerator است . eaccelerator یک شتاب دهنده و بهینه ساز کد php در سرور لینوکس است .eaccelerator فایل های php را در وضعیت کامپایل شده کش میکند . بنا بر این پس از یک بار فراخوانی و کامپایل شدن کد ها در فرواخوانی های بعدی نیازی به کامپایل مجدد و مصرف پردازنده و منابع سرور نخواهد بود و فایل php این بار از کش اجرا خواهد شد و این یعنی صرفه جویی در منابع سرور ، پول ، وقت و سرعت بیشتر . به همین دلیل مطالعه آموزش نصب eaccelerator را به تمامی تازه کاران هاستینگ و مدیریت سرور پیشنهاد میکنیم .

    آموزش نصب eaccelerator مصرف cpu قبل از نصب
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	cpu_before.gif نمایش ها:	1 اندازه:	13.7 KB شناسه:	18673

    eaccelerator سبب پایین آمدن لود سرور شده و سرعت اجرای کد php را در شرایطی تا ۱۰ برابر افزایش میدهد . eaccelerator فایل های php را به صورت کامپایل شده مستقیما در ram و حافظه سرور کش میکند و در صورت نیاز نیز از حافظه و رم سرور آن ها را فراخوانی میکند . فایل هایی که امکان کش کردن و ذخیره کردن آن ها در حافظه اشتراکی سرور وجود ندارد در هارد و مسیری که شما در فایل php.ini تعیین کرده اید کش و ذخیره خواهند شد .

    آموزش نصب eaccelerator مصرف cpu بعد از نصب
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	cpu_after.gif نمایش ها:	1 اندازه:	12.9 KB شناسه:	18674

    آموزش نصب eaccelerator کش در سرور لینوکس :
    برای نصب سیستم کش eaccelerator مطابق زیر عمل کنید :

    کد PHP:
    cd /usr/src

    wget https
    ://github.com/eaccelerator/eaccelerator/tarball/master

    tar -xvf master

    cd eaccelerator
    -eaccelerator-42067ac

    phpize

    ./configure && make && make install 
    اگر در حین نصب eaccelerator با ارور و پیام خطا مواجه شدید مربوط به عدم نصب پیش نیاز ها و پکیج های مورد نیاز eaccelerator برای اجرای صحیح این شتاب دهنده php است . بنا بر این با خواندن پیام خطا و شناسایی برنامه های مورد نیاز ، اقدام به نصب آن ها کنید و عملیات نصب eaccelerator را از اول آغاز کنید . پس از نصب accelerator باید فایل php.ini را ویرایش کرده و مقادیر زیر را داخل آن ها وارد کنید .

    کد PHP:
    extension “eaccelerator.so”

    eaccelerator
    .shm_size=”512″

    eaccelerator
    .cache_dir=/tmp/eaccelerator”

    eaccelerator
    .compress=”1″

    eaccelerator
    .compress_level=”9″

    eaccelerator
    .enable=”1″ 
    موارد فوق فقط تعدادی از معروف ترین ها و رایج ترین تنظیمات eaccelerator بود که به صورت عمومی و در تمام سرور های لینوکسی قابل استفاده است . برای انجام تنظیمات دقیق و حرفه ای نیاز به پارمتر های بیشتری خواهید داشت که میتوانید لیست آن ها را در وب سایت زیر پیدا کنید :

    DEPRECATED: eAccelerator PHP opcode cache. Contribute to eaccelerator/eaccelerator development by creating an account on GitHub.


    توجه داشته باشید که eaccelerator یگ opcode cache است . بنا بر این از نصب همزمان آن با سایر کش های مشابه مانند APC Cache و XCache خود داری کنید . این کار ممکن است باعث ایجاد اختلال در کامپایل و اجرای PHP در سرور و لینوکس شود . میتوانید در کنار eaccelerator از یک object cache مانند memcache استفاده کنید .
    نویسنده Babak Ajideh
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-11-2020, 11:48 PM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X