اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

10 مورد از توانایی های پروتکل های شبکه it که به شما کمک میکنند تا به شغل دلخواهتون برسید.

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    10 مورد از توانایی های پروتکل های شبکه it که به شما کمک میکنند تا به شغل دلخواهتون برسید.

    با سلام به کاربران همیشگی منطقه لینوکسی

    در این مقاله قصد دارم 10 پروتکل کاربردی IT که توانایی کار با این پروتکل ها می تونه منجر به شاغل شدن تو شغل رویایی تون بشه ، رو معرفی و درصد تقاضای این پروتکل ها رو با شما کاربران عزیز به اشتراک بزارم. توجه داشته باشید که این مجموعه مهارت ها به دلیل تغییر نیاز و تقاضای بازار همیشه در حال تغییر و نو آوری است.یه نکته رو هم مد نظر داشته باشید که فقط کار تو یک زمینه نتیجه ی زیاد جالبی نداره ،پس برای موفقیت تو کار بهتر روی مجموعه ی مهارت ها کار کنید


    1 : DNS

    DNS مخفف Domain Name System (سیستم نام دامنه) پروتکلی برای نام گزاری کامپیوتر ها،سرویس ها و در کل منابع متصل به شبکه و اینترنت است.این مهارت با 12% رشد تقاضا در سه ماه گذشته در بالای جدول ما قرار دارد.



    2 : (HTTP(S

    پروتکل Hypertext Text Transfer Protocol( انتقال ابر متن ) معروف به HTTP یک پروتکل بسیار کاربردی و مورد مصرف استفاده است . HTTP در قلب شبکه جهانی وب (World Wide Web)قرار دارد. HTTPS یک پروتکل ارتباطی امن که معمولا توسط بخش بانکی و سایر شرکت های مالی استفاده می شود.درصد تقاضای این پروتکل در سه ماه گذشته 16% رشد داشته است. این پروتکل بدون لغزش در جایگاه دوم قرار دارد.

    3 : VPN
    VPN مخفف Virtual Private Network (شبکه خصوصی مجازی ) که امکان گسترش شبکه ها خصوصی در داخل شبکه های عمومی را میدهد.این پروتکل در جایگاه سوم جدول قرار دارد.این پروتکل در سه ماه گذشته 19% رشد تقاضا داشته.

    4 : DHCP
    DHCP مخفف Dynamic Host Configuration Protocol (پروتکل پیکربندی پویای میزبان ) یک پروتکل شبکه است که در موقیعت چهارم جدول قرار دارد.این پروتکل در سه ماه گذشته نزدیک به 2% رشد تقاضا داشته.

    5 : NFS
    NFS مخفف پروتکل شبکه فایل سیستم( Network file system Protocol ) می باشد که توسط Sun Microsystem توسعه یافته.پروتکل NFS اجازه دسترسی به فایل های بر روی شبکه در صورتی که به صورت محلی موجود باشند را به کاربران میدهد.این پروتکل در جایگاه پنجم قرار دارد، NFS در سه ماهه گذشته رشد تقاضای نزدیک به 32% را داشته.

    6 : SNMP
    SNMP مخففSimple Network Management Protocol( پروتکل مدیریت شبکه ساده ) است.این پروتکل در درجه اول مسئول مدیریت دستگاه های موجود در شبکه است.SNMP موقیعت ششم را در لیست برای خود کسب کرده است و در سه ماه گذشته رشد تقاضای 34% را داشته است .

    7 : SMTP
    SMTP مخفف Simple Mail Transfer Protocol ( پروتکل انتقال ایمیل ساده ) است که در درجه ی اول در انتقال پست الکترونیک استفاده می شود.این پروتک در مقام هفتم جای دارد. SMTP در سه ماه گذشته رشد تقاضای 20% داشته است.

    8 : VOIP
    VOIP مخفف Voice over Internet Protocol ( صدا روی پروتکل اینترنت )است که برای انتقال صدا و مالتی مدیا بر روی اینترنت استفاده می شود. VOIP پرچم دار رتبه هشتم بوده و در سه ماه گذشته با کاهش تقاضای 14% رو به رو بوده است.

    9 : SSH
    SSH مخفف Secure shell ( پوسته امن )می باشد که اجازه دسترسی به یک جلسه رمزگذاری شده با پوسته را می دهد SSH دارای موقعیت نهم و افزایش رشد تقاضای 6% داشته است.

    10 : FTP
    FTP مخفف File Transfer Protocol ( پروتکل انتقال فایل ) می باشد که برای انتقال فایل ها بر روی شبکه استفاده می شود.FTP موقعیت دهم را برای خود نگه داشته است و در سه ماه گذشته کاهش تقاضای نزدیک به 15% را داشته.
    + 12% DNS 1
    + 16% (HTTP(S 2
    + 19% VPN 3
    + 2% DHCP 4
    + 32% NFS 5
    + 34% SNMP 6
    + 20% SMTP 7
    - 14% VOIP 8
    + 6% SSH 9
    - 15% FTP 10



    امیدوارم از این مقاله خوشتون اومده باشه.

    با تشکر
    مصطفی بهادری
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-23-2021, 09:02 PM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X