اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

چرا علامت '~' برای نمایش دایرکتوری Home در لینوکس انتخاب شده

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    چرا علامت '~' برای نمایش دایرکتوری Home در لینوکس انتخاب شده

    سلام سوالی که ذهن منو درگیر کرده اینه که چرا علامت مد "~" به عنوان دایرکتوری home یک یوزر در نظر گرفته میشود؟ دلیل خاصی دارد یا اینکه صرفا یک کاراکتریه که داره برای این مسیر استفاده میشود ؟
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

    #2
    تیلدا (Tilde) در سیستم عامل های unix (شامل BSD , GNU/Linux , Mac) عموما برای نمایش دایرکتوری home یوزر حاضر میباشد برای مثال اگر /home/mohammad/ دایرکتوری home یوزر محمد باشد در نتیجه تمامی دستورات زیر با هم برابرند و یک خروجی دارند و آن اینکه به پوشه home این یوزر وارد میشود.
    کد PHP:
    cd
    cd 
    ~
    cd /home/mohammad/
    cd $HOME 
    در حقیقت این مورد از سال 1970 در مدتی که از ترمینال Lear-Siegler ADM-3A استفاده میشد نشآت گرفته که از تیلدا به عنوان نشانه ای از کلمه home استفاده شده
    حتی در مورد ادیتور vi که در کیبورد های Lear-Siegler ADM-3A که در تصویر زیر میبینید از h j k l هم برای بالا پایین چپ و راست رفتن استفاده میشود. و این است نظم و ترتیب و قاعده و اصولی که در لینوکس مشاهده میکند.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	Lear-Siegler ADM-3A-linux-zone.org-forums.png
نمایش ها:	1
اندازه:	20.5 KB
شناسه:	17139

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	Lear-Siegler ADM-3A-linux-zone.org-forums.jpg
نمایش ها:	1
اندازه:	92.6 KB
شناسه:	17140

    کامنت

    درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

    انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

    شبکه های اجتماعی
    در حال انجام ...
    X