اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

سرور مجازی چیست

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    سرور مجازی چیست

    سرور مجازی چیست :
    سرور مجازی (VPS) ، یک ماشین مجازی قابل ارائه توسط خدمات میزبانی وب و اینترنت است.اگر چه سرور مجازی یک سرور نرم افزاری و غیر فیزیکی و شبیه ساز شده بر روی یک سرور فیزیکی و اختصاصی است ، ولی در جهات بسیاری از عملکرد معادل یک سرور اختصاصی فیزیکی و حقیقی است .

    مجازی سازی سرور مجازی :
    مفهوم مجازی سازی سرور یا تولید و ساخت سرور مجازی به کمک یک مجازی ساز ، تولید و ساخت یک سرور نرام افزاری با قابلیت هایی شبیه به سرور اختصاصی و فیزیکی است . مجازی ساز کمک میکند تا از تمام منابع یک سرور اختصاصی در چندین سرور مجازی و نرم افزاری به میزان مورد دلخوان استفاده شود و در واقع با کمک مجازی ساز و ایجاد سرور های مجازی شما قادر خواهید بود تا قدرت حد اکثر میزان استفاده از منابع سخت افزاری یک سرور اختصاصی را در دست داشته باشید .

    عبارت مجازی سازی یک بحث خیلی وسیع و کلی در دنیای اینترنت و کامپیوتر است که محدود به ایجاد و ساخت سرور مجازی نمیگردد. هر سرور مجازی که توسط نرم افزار مجازی ساز ایجاد و ساخته شده است ، قادر خواهد بود تا منابع و هسته و کرنل کاملا اختصاصی و سیستم عامل جداگانه و مربوط به خود را داشته باشد . برای مثلا شما میتوانید بر روی هر یک از سرور های مجازی ساخته شده خود یک سیستم عامل مجزا و جداگانه نصب کنید که هر کدام سخت افزار مجازی شده خود را دارند . میزان اختصاص رم و حافظه ، سی پی یو و دیسک به هر سرور مجازی کاملا اختیاری و قابل کنترل توسط برنامه مجازی ساز سرور مجازی است .

    سیستم عامل هایی مانند انواع ویرایش ها و دستریبویشن های لینوکس ، یونیکس ، وبندور و حتی میکروتیک ، قابل نصب و راه اندازی بر روی سرور مجازی هستند . در واقع سرور مجازی ، نصل آینده سرویس های هاست و میزبانی وب است . در سرور مجازی دست شما به مراتب باز تر است و قادر به ایجاد هر گونه تغییرات در سرور هستید . مدیریت یک سرور مجازی لینوکس ، نیاز به داشتن دانش فنی و علمی در زمینه نحوه مدیریت سرور های مجازی و سیستم عامل لینوکس دارد . بنا بر این اگر دانش و تجربه کافی در زمینه مدیریت سرور و به خصوص مدیریت سرور مجازی لینوکس را ندارید ، به شما توصیه میکنیم تا از سرور مجازی مدیریت شده استفاده کنید . یعنی مدیریت سرور مجازی به عهده فروشنده سرور مجازی می باشد و نه شخص شما . بدیهیست ، هزینه مدیریت سرور مجازی به صورت جداگانه از خریدار و مشتری گرفته میگردد.
    موفق باشید.
    نویسنده Babak Ajideh
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-12-2020, 12:23 AM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X