اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

آموزش کپی کردن فایل و فولدر در لینوکس و محیط ssh

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    آموزش کپی کردن فایل و فولدر در لینوکس و محیط ssh

    اگر از سرور مجازی یا سرور اختصاصی لینوکس استفاده میکنید ، احتمالا بار ها نیاز به جابجایی فایل ها و فولدر ها داشته اید . کپی کردن فایل و فولدر همیشه از طریق کنترل پنل وب هاستینگ سرور مجازی شما امکان پذیر نیست . از طرفی ، کنترل پنل وب هاستینگ لینوکس ، به کلیه قسمت ها و بخش های لینوکس دسترسی ندارد و امکان کپی کردن فایل ها و فولدر ها را فقط در محدوده یوزر هاست یا نهایتا محیط یوزر ادمین شما که در اغلب کنترل پنل های وب هاستینگ در مسیر /home/user/ سیستم عامل لینوکس قرار دارد می دهد .

    آموزش کپی کردن با دستور cp در لینوکس و سرور مجازی :
    بنا بر این نیاز به آموختن دستورات لینوکس در محیط SSH همیشه وجود دارد و در صورت عدم تسلط به دستورات لینوکس ، قادر به مدیریت سرور مجازی یا سرور اختصاصی خود نخواهید بود .

    برای کپی کردن فایل و فولدر در محیط لینوکس باید از دستور cp که مخفف کلمه copy است استفاده نمایید . فرمت کلی استفاده از فرمان کپی cp در لینوکس به صورت زیر است :

    کد PHP:
    “cp “source” “destination 
    به جای source آدرس فایل یا فولدری که قصد کپی کردن آن را دارید را وارد کنید . به جای destination آدرس مقصد را وارد کنید . اگر قصد کپی کردن فولدری همراه با فایل ها و فولدر های داخل آن را دارید باید از فرمت زیر استفاده کنید :

    کد PHP:
    “cp -r “source” “destination 
    آپشن -r به معنی Recursive و نشان دهنده تمایل شما برای کپی کردن کلیه فایل ها و فولدر های داخل فولدر مبدا در سرور لینوکس می باشد . آپشن -i به شما این امکان را میدهد تا در صورت وجود فایل ها و فولدر های هم نام ، قبل از باز نویسی آن ها ، سیستم از شما اجازه بگیرد . در صورت عدم استفاده از آپشن -i فایل ها بدون اجازه از شما ، جایگزین فایل های قبلی میشوند و در واقع فایل های قبلی در سرور مجازی لینوکس شما حذف خواهند شد .
    موفق باشید.
    نویسنده Babak Ajideh
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-11-2020, 11:45 PM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X