اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

آموزش نصب Webmin در سرور لینوکس

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    آموزش نصب Webmin در سرور لینوکس

    آموزش نصب Webmin در سرور لینوکس بسیار ساده و آسان است . بسته به توزیع و ورژن سیستم عامل لینوکس سرور خود باید پکیج مورد نظر را دانلود کرده و اجرا کنید .

    آموزش نصب Webmin روی CentOS :
    با توجه به اینکه لینوکس CentOS جزو توزیع های RHEL و rpm ساپورت است ، بهترین روش برای نصب Webmin روی CentOS استفاده از پکیج نصب rmp وب مین است . برای نصب وب مین روی CentOS به روش زیر عمل کنید :

    کد PHP:
    wget http://prdownloads.sourceforge.net/webadmin/webmin-1.670-1.noarch.rpm

    rpm -U webmin-1.670-1.noarch.rpm 
    پس از اتمام مراحل نصب وب مین روی CentOS ابتدا اقدام به غیر فعال کردن فایروال Iptables کنید یا پورت ۱۰۰۰۰ را روی سرور باز کنید .

    کد PHP:
    service iptables stop 
    حالا با این آدرس وارد کنترل پنل کاربری خود شوید :

    کد PHP:
    https://server-ip:10000 
    آموزش نصب Webmin در سرور لینوکس
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	Logo-Webmin.jpg نمایش ها:	1 اندازه:	61.2 KB شناسه:	18640

    آموزش نصب Webmin روی Ubuntu و Debian :
    اگر از توزیع های لینوکس مشتق شده از Debian مانند خود لینوکس دبیان یا لینوکس توزیع Ubuntu استفاده میکنید بهترین و ساده ترین روش نصب وب مین روی سرور استفاده از پکیج نصب deb می باشد .

    برای نصب وب مین روی سرور هایی که .deb ساپورت هستند مطابق دستورات زیر عمل کنید :

    کد PHP:
    wget http://prdownloads.sourceforge.net/webadmin/webmin_1.670_all.deb

    dpkg –install webmin_1.670_all.deb 
    نصب وب مین بسیار سریع بوده و حد اکثر ۴-۵ دقیقه زمان نیاز دارد . توجه داشهت باشید که Webmin به تنهایی امکانات هاستینگ قابل توجه ندارد و برای استفاده راحت از امکانات هاستینگ وب مین ابتدا باید اقدام به نصب کنترل پنل هاستینگ Virtualmin روی Webmin نمایید . در واقع ویرتوال مین یک ماژول وب مین است که امکانات هاستینگ را به وب مین اضافه میکند .

    وب مین بدون ماژول هاستینگ Virtualmin مناسب افراد حرفه ای و مسلط به لینوکس است . در این صورت قادر خواهید بود سرور لینوکس خود را به طول کامل و به صورت وب بیس مدیریت و کانفیگ نمایید .


    نویسنده Babak Ajideh
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-13-2020, 03:01 AM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X