اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

فایل etc/rc.local/ چیست

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    فایل etc/rc.local/ چیست

    این فایل در توزیع های لینوکسی و در دایرکتوری etc/ قرار دارد و پس از اجرای تمامی اسکریپت های startup مانند فایل etc/inittab/ اجرا می شود (پس از اجرای گام های بوت شدن انجام می شود). فایل معمولن در ابتدا خالیست ولی می توانید فایل را خودتان پر کنید. مثلن بعد از بوت شده سیستم یک یا چندین دستور اجرا یا یک اسکریپت که خودتان نوشته اید اجرا شود. (مسیر یا نام اسکریپت را بنویسید). از دستور های زیر با اولین دستور می توانید محتوای فایل را بخوانید و با دومین دستور محتوای آنرا ویرایش کنید.

    کد PHP:
    less  /etc/rc.local 
    کد PHP:
    vi  /etc/rc.local 
    مثلن اگر سرویسی (مانند autofs) پیش از ورود به سیستم به درستی کار نمی کند و می خواهید سیستم خودکار سرویس را راه اندازی مجدد (restart) کند دستور را در این فایل قرار دهید.

    کد PHP:
    etc/init.d/autofs  restart 
    بعنوان مثال قابل درک از کاربرد این فایل، دستور زیر را در فایل بنویسید و بجای amirnami نام کاربری (نام دایرکتوری خانگی) خود را در دستور زیر قرار دهید. (این فقط یک مثال برای درک کاربرد فایل است و مثال کاربردی نیست) سپس سیستم را restart کنید و پس از ورود دوباره به سیستم می بینید که دایرکتوری و فایل ایجاد شده اند.(کاربرد نماد ;)

    کد PHP:
    mkdir  /home/amirnami/rclocaltest  ;  cd  /home/amirnami/rclocaltest  ;  touch  rclocalfile 
    این فایل توسط فرایند init پس از مراحل بوت شدن خوانده می شود و استفاده اشتباه از آن سیستم را دچار مشکل می کند.
    نویسنده نامی امیر
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-12-2020, 01:03 AM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X