اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

اشتراک فایل ها با Personal File Sharing در لینوکس

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    اشتراک فایل ها با Personal File Sharing در لینوکس

    gnome-user-share سرویسی که پوشه (دایرکتوری) Public درون دایرکتوری خانگی هر کاربر را میان سیستم های لینوکسی درون شبکه، به اشتراک می گذارد. وقتی دایرکتوری Public کاربری اشتراکی می شود در دیگر سیستم ها و در پنجره Network یک پوشه به اسم کاربر بصورت user نشان داده می شود. همچنین قابلیت اشتراکی شدن پوشه Public بصورت بلوتوث توسط این سرویس وجود دارد. برای استفاده از آن در دسکتاپ گنوم از برنامه Personal File Sharing استفاده می کنیم.از روش های دیگر اشتراک فایل ها، استفاده از NFS یا سامبا است که می توان هر دایرکتوری را اشتراکی کرد ولی با این سرویس تنها می توان محتوای پوشه Public در دایرکتوری هر کاربر را به اشتراک گذاشت.

    سرویس gnome-user-share از WebDAV و mDNS استفاده می کند و لازم است برای استفاده از آن برخی از بسته های لازم از پیش روی سیستم نصب شود. برای نصب بسته های لازم در ابونتو دستور زیر را اجرا کنید.

    کد PHP:
    sudo  apt-get  install  gnome-user-share  apache2.2-bin  libapache2-mod-dnssd 
    طبق شکل زیر برنامه Personal File Sharing را جستجو و اجرا کنید.

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	image154.png نمایش ها:	1 اندازه:	116.4 KB شناسه:	18338

    یا در گنوم های قدیمی از مسیر System->Preferences->Personal File Sharing برنامه را باز کنبد (شکل زیر پنجره برنامه PFS است).

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	file-sharing-preferences.png.en_.png نمایش ها:	1 اندازه:	33.9 KB شناسه:	18339

    در شکل بالا با انتخاب Share public files on network قابلیت اشراک پوشه Public برای تمامی لینوکس های درون شبکه امکان پذیر است. در این حالت باید یکی از سه گزینه زیر را برای اعمال یا عدم اعمال پسورد از سمت دیگر لینوکس انتخاب کنید. در کادر Password پسوردی که انتخاب می کنید زمانی بکار می رود که، پیش از اینکه کاربر یا ماشین راه دوری قصد اتصال دارد آیا معتبر است یا نه؟ سه حالت زیر از بخش Require Password قابل انتخاب است :

    Never : تمامی کاربران قابلیت Read/Write بر روی پوشه Public را دارند.
    When writing files : تمامی کاربران می تواند بدون پسورد از پوشه Public بخوانند(Read) ولی برای نوشتن (Write) نیاز به پسورد است.
    always : برای خواندن و نوشتن نیاز به پسورد است.

    منظور از خواندن : خواندن محتوای یک فایل متنی و یا دیدن محتوای درون یک دایرکتوری و منظور از نوشتن ایجاد یک فایل یا دایرکتوری یا تغییر در محتوای یک فایل متنی است.همچنین پسوردی که دیگر کاربران باید استفاده کنند در کادر Password تعیین می شود که باید در اختیار دیگران قرار گیرد. اگر Never را انتخاب کرده باشید دیگر نیازی به تعریف پسورد ندارید.

    نکته اخر اینکه، این ویژگی باید بصورت مجزا برای هر یک از کاربران فعال شود و اینکه این ویژگی تنها برای پوشه Public قایل استفاده است.

    شکل زیر در پنجره Network پوشه Public کاربری به نام falearn از ماشین falearn-virtual-machine برای ماشین دیگری در دسترس است. البته اگر شما این ویژگی را فعال کنید، پوشه Public برای کاربران همان ماشین (localhost) نیز اشتراکی می شود. در شکل زیر (آبی رنگ) پوشه Public کاربر pc2 برای تمامی کاربران همان ماشین یعنی localhost اشتراکی شده است.

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	gnomeshare2.png نمایش ها:	1 اندازه:	29.5 KB شناسه:	18340
    نویسنده نامی امیر
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-12-2020, 12:10 AM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X