اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

برتری Open Suse نسبت به دیگران

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    برتری Open Suse نسبت به دیگران

    opensuse احتمالا بارها شده که برای انتخاب توزیع سردرگم بمانید و با سوال «مگر چه فرقی می کند» روبرو شوید.
    در بین هزاران توزیع گنو/لینوکسی که تا کنون منتشر شده بسیاری از توزیع ها نه تنها در ظاهر بلکه در هدف و تفکر هم مشابه هم هستند و همین موضوع انتخاب یک توزیع مناسب را سخت کرده است. اما در این بین مواردی همچنان در دنیای لینوکس خاص هستند و هر کدام پرچمدار ویژگی منحصر به فردی می باشند. توزیع اپن سوزه یکی از این توزیع های منحصر به فرد و همین طور ریشه دار است. هر چند خیلی وقت است که سر و صدایی به پا نکرده اما ویژگی های خاصی دارد که با وجود گذشت مدتها در کمتر توزیعی تجمیع شده. در ادامه به بررسی ۵ مورد از این ویژگی ها می پردازیم.

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	conf_logo.png نمایش ها:	1 اندازه:	121.3 KB شناسه:	18204


    ۱. امکان جستجوی یکجا در تمام مخازن :
    بی شک سرویس OBS یکی از بهترین سرویس های ساخت بسته های باینری و نگه داری از آنها است. به وسیله ی این سرویس شما می توانید به تمام مخازن و بسته هایی که تا کنون برای اپن سوزه (و در مواردی سایر دیستروها) به وجود آمده دسترسی داشته باشید. زحمت اضافه و کم کردن مخازن از دوش شما برداشته شده و شما با یک مخزن عظیم و واحد روبرو هستید. اگر در اپن سوزه احتیاج به نرم افزاری داشتید فقط کافی است نام بسته را در سایت جستجو کنید تا در تمام مخازن موجود (رسمی و غیر رسمی) به دنبال نرم افزار شما بگردد.

    ۲. نسخه های مختلف :
    معمولا یکی از راه های دسته بندی توزیع ها روش انتشار نسخه های جدید است. تعدادی مانند دبیان اعتقاد به انتشار های طولانی مدت دارند و می گویند «هر وقت آماده شد»، تعدادی مانند آرچ از آخرین نسخه ی نرم افزارها و انتشارهای غلطان استقبال می کنند و تعدادی هم مانند اوبونتو یا فدورا یک روال خاص (مثلا ۶ ماهه) برای انتشارهای خود در نظر گرفته اند. توزیع اپن سوزه یکی از توزیع هایی است که امکان انتخاب تمام موارد بالا را برای کاربر به وجود آورده. در این توزیع سه نوع مخزن عادی، با پشتیبانی طولانی مدت (ever green) و غلطان (tumbleweed) وجود دارد که بنا به نیازتان می توانید هر کدام را انتخاب کنید.

    در مخازن عادی وقتی که زمان انتشار فرا میرسد برنامه ها به پایداری خوبی رسیده اند و تا ۶ یا ۸ ماه بعدی تنها موارد امنیتی و باگ ها رفع می شوند. پس از این دوره با انتشار نسخه جدید اپن سوزه، می توانید برای ۸ ماه دیگر همچنان همین مخازن را استفاده کرده و آپدیت های امنیتی دریافت کنید یا می توانید از مخازن نسخه ی جدید استفاده کنید و اسیستم خود را آپگرید کنید یا اگر از مخازن غلطان استفاده کنید خودکار به جدیدترین نرم افزارها می روید. پس از پایان این ۸ ماه اگر باز هم اصرار داشتید که به نسخه جدید آپگرید نکنید می توانید از مخازن طولانی مدت استفاده کنید و همچنان برای مدتی آپدیت های مهم را دریافت کنید. البته مخازن tumbleweed کاملا غلطان نیست و تعداد خاصی از برنامه ها مدام به روز می شوند.

    ۳.مرکز تنظیمات جامع و کامل :
    بی شک بزرگترین مزیت اپن سوزه برنامه یاست (YaST) است که نقش کنترل سنتر را بازی می کند. از طریق این برنامه می توان برای انجام تغییرات سیستمی به جای ادیت کردن فایل های تکست از ابزارهای گرافیکی سر راست و واضحی استفاده کرد. تنظیماتی برای بوت لودر و گراب، پشتیبانی، تنظیمات هسته، پارتیشن بندی، تنظیمات سخت افزاری، شبکه بندی، فایروال و … که در سایر توزیع ها به سختی انجام می شوند در اپن سوزه به راحتی آب خوردن قابل تغییر هستند. خبر خوب اینکه ظاهرا قرار است در نسخه ی جدید پس از مدتها این برنامه بازنویسی شود و تغییرات زیادی را به خود ببیند.

    ۴. نصب با یک کلیک :
    به دنبال ویژگی شماره یک که دسترسی به هر نرم افزاری را از طریق یک مخزن واحد و سراسری امکان پذیر می کرد، ویژگی دیگری به نام one click install وجود دارد که این امکان را به شما می دهد تا پس از یافتن برنامه ی خود بدون احتیاج به باز کردن نصاب بسته و اضافه کردن دستی مخزن، تنها با یک کلیک برنامه را نصب کنید. این لینک ها حاوی فایل های یک کیلوبایتی هستند که آدرس مخازن مورد نیاز را در خود دارند و پس از دانلود شدن توسط برنامه نصاب باز شده و با اضافه کردن مخازن مورد نیاز شروع به دانلود و نصب برنامه می کنند.

    ۵. آپدیت های کم حجم :
    یکی دیگر از ویژگی های اپن سوزه بسته های دلتا هستند. این ویژگی باعث می شود تا با متدهای خود تنها بخش های جدید یک بسته را دانلود کنید. با این کار حجم به روز رسانی تعداد زیادی از بسته ها به شدت کاهش یافته و پهنای باند کمتری مصرف می شود.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-13-2020, 03:31 AM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X