اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

فونت فارسی آزاد

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    فونت فارسی آزاد

    پروژه ی فونت فارسی آزاد با هدف ایجاد یک فونت TrueType فارسی تحت استاندارد ISO 10464/Unicode UCS برای استفاده ی فارسی زبانان طراحی در سال ۱۳۸۳ شروع به کار نمود و توانست اولین فونت فارسی آزاد را ارائه نماید.
    چرا به فونت فارسی آزاد نیاز داریم؟
    در حال حاضر فونت های فارسی بسیاری بر روی وب موجود هستند، اما اغلب همه ی آن ها دارای حق انتشار انحصاری هستند و استفاده از آن ها در پروژه های آزد ممنوع می باشد. با توجه به سرعت گسترش محلی سازی و بین المللی سازی در پروژه های اوپن سورس و آزاد ترجمه های فارسی مختلفی برای محیط های آزاد و اوپن سورس ایجاد شده اند، مانند ترجمه ی توزیع های SuSE و Mandriva و Fedora یا میزکارهای XFCE و GNOME و KDE. اما متاسفانه به دلیل نبود فونت فارسی آزاد و مناسب در سال های قبل بسیاری از این ترجمه های فارسی در پروژه ها قابل استفاده نبودند، چرا که فونتی برای نمایش ترجمه ها موجود نبود، به زبانی دیگر فونتی آزاد برای استفاده در این پروژه ها موجود نبود، با دیدن چنین شرایطی پروژه ی فونت فارسی آزاد با همت آقای «عباس ایزد» که خود مترجم بسیاری از توزیع ها و میزکارهای لینوکس است راه اندازی شد تا این شکاف پوشانده شود. در حال حاضر مفتخریم که یک نسخه ی قابل استفاده از فونت فارسی را منتشر کرده ایم و کاربران بسیاری آن را نصب و تست نموده اند.
    برای دانلود فونتها می تونین به لینک فونت فارسی آزاد که در بخش لینکه گذاشتم رجوع کنینا یا می تونین لینک زیر رو ببینین :
    کد PHP:
    http://sourceforge.net/projects/fpf/ 
    برای دیدن سایت اصلی و توضیحات بیشتر و همکاری به سایت می تونین سایت زیر رو ببینین :
    کد PHP:
    http://fpf.sourceforge.net/per/index.html 
    تصاویر فونتها :

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	107756.jpg نمایش ها:	1 اندازه:	55.2 KB شناسه:	18014

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	54512.jpg نمایش ها:	1 اندازه:	33.5 KB شناسه:	18015

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	54508.jpg نمایش ها:	1 اندازه:	64.4 KB شناسه:	18016

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	54510.jpg نمایش ها:	1 اندازه:	38.1 KB شناسه:	18017
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-13-2020, 04:45 AM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X