اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

راه اندازی سیستم قدیمی با لینوکس

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    راه اندازی سیستم قدیمی با لینوکس

    سلام
    یه راهنمایی می خواستم، یک سیستم با مشخصات رم 2 قابل ارتقا به 4 ، با cpu پنتیوم4، مادربرد ازراک دارم
    میخواستم لینوکس روش نصب کنم
    چه ادیشنی رو پیشنهاد می کنید؟ و آیا قابل آپدیت و قابل نصب نرم افزار از فروشگاه لینوکس رو داره ؟

    ممنون

    #2
    سلام و درود. شما میتونید هر یک از توزیع های ذکر شده در زیر رو نصب کنید. تقریبا سبک هست و هر اپلیکیشنی که بخواید رو میتونید روش نصب کنید.
    کد:
    Absolute Linux
    TinyCore
    Lubuntu
    LXLE
    Damn Small Linux
    Porteus
    Vector Linux
    Puppy Linux
    Linux Lite
    BunsenLabs

    من قلبی بزرگ با رویاهایی بزرگ دارم. دانسته هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم.

    کامنت


      #3
      بسیار ممنونم بابت راهنمایی ، فقط یک مورد، یکی این که lts بودن ورژنی که نصب می کنم برای منی که تازه کارم مهمه ؟چون مثلا همین lubuntu.آخرین ورژن 19.4 هست ولی ننوشته lts

      کامنت


        #4
        خواهش میکنم. TLS مخفف Long Time Support هست، و ورژن هایی که TLS هستند یعنی پشتیبانی طولانی مدت دارند. آخرین ورژن اوبونتو نسخه 20.04 LTS هست که میتونید از لینک زیر دانلود کنید.

        دانلود اوبونتو 20.04 نسخه سرور و دسکتاپ

        من قلبی بزرگ با رویاهایی بزرگ دارم. دانسته هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم.

        کامنت


          #5
          باز هم بسیار ممنون ، ولی جسارتا جواب سوال منو میشه کامل تر بدید
          اینکه الان میخوام آخرین نسخه لوبونتو رو نصب کنم و lst نیست، آیا برای گرفتن آپدیت ها و یا ممکنه به مشکلی بر بخورم و یا اصلا مهم نیست ؟
          ممنون

          کامنت


            #6
            نه مشکلی نیست شما هر نسخه ای رو بخواید میتونید نصب کنید و هر پکیجی که خواستید روش بریزید. البته آخرین نسخه اوبونتو LTS ساپورت هستش. نمیدونم از کجا دارید دانلود میکنید ولی اگر برید توی سایت اوبونتو و روی منوی دانلود بزنید (https://ubuntu.com/#download) توی ستون Ubuntu Desktop میبینید که زده نسخه 20.04 LTS

            اما اگر نسخه ای هم نصب کنید که LTS نباشه باز هم میتونید نصب کنید و ازش استفاده کنید و هر اپلیکیشن یا ابزاری که نیاز بود بریزید روش. فقط موردی که هست اوبونتو میاد میگه مثلا اون نسخه هایی که LTS ساپورت من هستند تا 10 سال بعد از تولید پشتیبانی میشند و اگر باگ یا مشکلی توشون پیدا بشه اوبونتو از طریق آپدیت ها اون مشکلات رو رفع میکنه اما اون هایی که LTS نیستند فقط چند سال پشتیبانی میکنه و بعد از تاریخ انقضاش هیچگونه آپدیت و ساپورتی براش نداره. البته بازم شما میتونید استفاده کنید ولی اگر باگ یا مشکلی توی اون نسخه پیدا بشه نه آپدیتی براش میاد و نه شما ازش مطلع میشید. در کل سعی کنید اونایی که LTS ساپورت هستند رو نصب کنید.

            همچنین این نکته رو هم بگم که از لینک زیر به صورت کامل میتونید ببینید که تفاوت پشتیبانی نسخه های LTS با بدون LTS چقدر هست.
            آخرین ویرایش توسط amir; در تاریخ/ساعت 09-28-2020, 05:16 PM.

            من قلبی بزرگ با رویاهایی بزرگ دارم. دانسته هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم.

            کامنت

            درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

            انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

            شبکه های اجتماعی
            در حال انجام ...
            X