اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

نحوه باز کردن فایل ها و دایرکتوری ها همانند کاربر Administrator در Ubuntu

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    نحوه باز کردن فایل ها و دایرکتوری ها همانند کاربر Administrator در Ubuntu

    در اوبونتو شما میتوانید تمام فایل ها و فولدرها را در سیستم تان با استفاده از Nautilus مشاهده کنید. برخی اوقات شما ممکن است احتیاج داشته باشید که فایلی یا برنامه ای را ویرایش کرده اما برخی از فایل ها و فولدرها را شما نمیتوانید با استفاده از Nautilus باز یا ویرایش کنید تا زمانیکه Nautilus را همانند یک کاربر Administrator باز کنید.

    قبل از ورژن Ubuntu 17.10 شما میتوانستید از دستور gksu یا gksudo برای باز کردن Nautilus همانند Administrator به جهت باز کردن فایل ها و فولدرها استفاده کنید. البته هم اکنون این دو کامند در اوبونتو حذف شده اند. پس نحوه باز کردن فایل ها و فولدرها در اوبونتو 17.10 و 18.04 همانند Administrator به چه صورت میباشد؟

    امروز ما میخواهیم به شما نحوه اضافه کردن 2 آپشن به منوی right-click را به شما آموزش دهیم، که به شما اجازه باز کردن فولدرها و ویرایش فایل ها همانند یک Administrator را میدهد.



    نحوه اضافه کردن Nautilus Admin به منوی Right-Click

    برای افزودن این آپشن ها برای باز کردن فایل ها و فولدر ها همانند یک کاربر Administrator به منوی right-click، ما باید Nautilus Admin را نصب کنیم.

    پنجره ترمینال تان را باز کنید و دستور زیر را تایپ کنید.
    کد PHP:
    sudo apt-get install nautilus-admin 
    سپس پسورد root خود را وارد کنید و در ادامه "y" را برای ادامه نصب تایپ کنید.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	nautilus install on ubuntu-1.png نمایش ها:	0 اندازه:	52.9 KB شناسه:	26681






    زمانیکه نصب تمام شد،‌ شما باید Nautilus را restart کنید. دستور زیر را تایپ کنید و Enter را فشار دهید.
    کد PHP:
    nautilus -



    باز کردن فایل ها و فولدرها همانند کاربر Administrator/Root

    برای باز کردن یک فولدر در Nautilus همانند کاربر Administrator یا root،‌ روی یک فولدر right-click کنید و گزینه Open as Administrator را انتخاب کنید. یک پنجره Nautilus جدید با دسترسی کامل Administrator باز خواهد شد و شما میتوانید هر دایرکتوری که خواستید را باز کنید.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	open files and folder with nautilus-2.png نمایش ها:	0 اندازه:	65.0 KB شناسه:	26682





    برای ویرایش یک فایل با دسترسی administrator از طریق Nautilus،‌ روی فایل right-click کنید و گزینه Edit as Administrator را انتخاب کنید. برای مثال،‌ یک استفاده مشترک این آپشن برای باز کردن فایل های متنی در gedit با دسترسی administrator میباشد.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	open files and folder with nautilus-3.png نمایش ها:	0 اندازه:	59.2 KB شناسه:	26683







    از دسترسی Administrator با احتیاط استفاده کنید

    آیا شما Nautilus را همانند یک کاربر Administrator برای باز کردن فایل ها و دایرکتوری ها با دسترسی root را اجرا کردید؟ اگر چنین است، مراقب باشید. تا آنجایی که میتوانید از ویرایش کردن فایل های سیستم جلوگیری کنید و یا اینکه از یک سیستمی که زیر بار نیست فایل های اصلی را ویرایش کنید.

    تجربیات و نظرات خود را از طریق کامنت گذاشتن در زیر با ما به اشتراک بگذارید.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 08-03-2019, 10:07 PM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X