اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

نحوه mount کردن فایل سیستم VMFS در لینوکس Ubuntu

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    نحوه mount کردن فایل سیستم VMFS در لینوکس Ubuntu

    در این آموزش قصد دارم نحوه mount کردن پارتیشن های ESXI (که با فرمت VMFS شناخته میشوند) را در لینوکس اوبونتو به شما آموزش دهم. فایل سیستم VMFS برای ذخیره کردن دیسک های ویرچوال ماشین در سرور ESX یا ESXI طراحی شده است. در ubuntu یک ابزار کامند لاین به نام vmfs-tools میباشد که به شما اجازه دسترسی به فایل سیستم VMFS را در سیستم عامل هایی به غیر از ESXI برای انجام کارهای تعمیر نگهداری میدهد.



    نحوه نصب vmfs-tools

    vmfs-tools در Ubuntu Software Center فعال است ولی در صورتی که بخواهید از طریق خط فرمان آن را نصب کنید، باید از دستور زیر استفاده کنید.
    کد HTML:
    sudo apt-get install vmfs-tools


    نحوه mount کردن فایل سیستم VMFS با استفاده از vmfs-tools

    برای پیدا کردن پارتیشن VMFS در پنجره ترمینال تان دستور fdisk را اجرا کنید.
    کد HTML:
    sudo fdisk -l
    برای مثال، /dev/sdb5 پارتیشن VMFS من میباشد که ما میخواهیم آن را mount کنیم. ابتدا یک دایرکتوری برای مانت کردن پارتیشن های VMFS در مسیر /mnt/vmfs ایجاد میکنیم، سپس دستور زیر را اجرا میکنیم.
    کد HTML:
    mkdir /mnt/vmfs
    sudo vmfs-fuse /dev/sdb5 /mnt/vmfs
    اکنون به دایرکتوری /mnt/vmfs اوبونتو خود وارد شوید و محتویات پارتیشن های مجازی ساز ESX را که نیاز داشتید مشاهده کنید.
    کد HTML:
    sudo ls -la /mnt/vmfs/

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X