اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

نصب و پیکربندی X2GO بر روی debian

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    نصب و پیکربندی X2GO بر روی debian

    تمام قدرت لینوکس از این نشات می گیرد که می توانیم از کامند لاین استفاده کنیم و از آن مهمتر که می توانیم از سیستم های دیگر به آن وصل شویم و از راه دور دستورات خود را در این کامند لاین وارد کنیم. با این حال اکثر کاربران ویندوز این مساله را مطرح می کنند که وصل شدن به سیستم به صورت گرافیکی می تواند مزایای زیادی داشته باشد.


    بقیه کاربران هم امکان دارد که کار کردن با کامندلاین را بلد نباشند و بخواهند از سیستم خود مستقیما به سیستمی دیگر در جایی دیگر متصل شوند و کارهای خود را انجام دهند. تمام این موارد این خطر امنیتی را می تواند در بر داشته باشد که با اتصال به این سیستم ها چون اطلاعات رمز نگاری نشده اند در بین راه توسط کسی برداشت شود و مورد سو استفاده قرار بگیرد.


    برای حل این مشکل این ابزار را معرفی می کنیم که می تواند به صورت گرافیکی به سیستمی از راه دور متصل شود ولی این اتصال از طریق ssh صورت بگیرد که یک بستر امن محسوب میشود.



    قابلیت های X2GO

    کنترل سیستم از راه دور به صورت گرافیکی
    تونل زدن از طریق ssh
    امکان انتقال صدا
    امکان share کردن فایل یا پرینتر بین کلاینت و سرور
    قابلیت اتصال به تنها یک برنامه به جای این که به کل دسکتاپ متصل شویم



    نیازهایی که قبل از اجرا برنامه داریم

    سیستم عامل لینوکسی نصب شده باشد
    در سرور ssh-server نصب باشد




    نصب X2GO server

    این مقاله به نصب برنامه در debian 8 ای که بر روی آن LXDE در حال اجرا باشد نوشته شده است.اول از هر کاری باید repo های لازم و کلید GPG را نصب کنیم.

    اول کلید را اضافه می کنیم

    کد PHP:
    apt-key adv --recv-keys --keyserver keys.gnupg.net E1F958385BFE2B6E 


    بعد از این که کلید را اضافه کردیم حالا باید repo ها را اضافه کنیم تا از آنجا این نرم افزار را دانلود کنیم و استفاده کنیم. پس آن را به مسیر مربوطه که در لینک زیر می بینید اضافه می کنیم.
    کد PHP:
    echo "deb http://packages.x2go.org/debian jessie main" >> /etc/apt/sources.list.d/x2go.list
    apt-get update 


    در دستور قبل اول repo مربوطه را اضافه کردیم و سپس آپدیت کردیم حالا لیست پکیج های مربوطه در سیستم موجود است و با یک دستور می توانیم آن را نصب کنیم. برای این کار دستور زیر را می زنیم.
    کد PHP:
    apt-get install x2goserver 


    حالا این برنامه باید نصب و در حال اجرا باشد برای اطمینان از این موضوع با استفاده از دستور زیر چک می کنیم که آیا این برنامه در حال اجرا است یا خیر.

    کد PHP:
    ps aux grep x2go 


    x2go




    اگر برنامه به هر دلیلی اجرا نشده بود با استفاده از دستور زیر این برنامه را اجرا می کنیم.

    کد PHP:
    service x2goserver start 



    حالا برنامه در حال اجراست و می توان به آن متصل شد.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 11-02-2021, 10:50 AM.
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X