اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

ایجاد ایمنی بیشتر برای اوبونتو !

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    ایجاد ایمنی بیشتر برای اوبونتو !

    همه می دونیم که لینوکس امن ترین سیستم عامل شبکه است , این امنیت بالا و ابزار های فراوان این سیستم عامل را محبوب ساخته است.
    اما در مورد کاربر local (کاربری که پشت سیستم است ) لینوکس در حالت پیش فرض زیاد امن نیست !
    دوباره میگم در حالت پیش فرض و این به دلیل اینه که لینوکس این کار رو به خود کاربر واگذار کرده و دست خود شماست که چقدر امنیت برای سیستم نیاز دارین.

    در ادامه :

    آموزش ایجاد پسورد برای حساب کاربر ریشه root

    تغییر پسورد حساب های کاربری دیگر و آموزش دستوارت ترمینال آن

    در حالت پیش فرض حساب کاربری ریشه یا root در اوبونتو پسورد نداره و برای امنیت local نیازه که برای اون یک پسورد ساخت تا هر کسی که پشت سیستم میشینه و با لینوکس آشنا باشه نتونه وارد سیستم بشه و ….

    دستور زیر رو در ترمینال وارد کنید :

    کد PHP:
    sudo passwd root 
    حالا پسورد سیستم رو وارد کنین و در قسمت بعد پسورد جدید را وارد کنید و اینتر رو بزنین و دوباره پسورد جدید رو وارد کنید.

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	passwd.png نمایش ها:	1 اندازه:	9.9 KB شناسه:	17811

    در گنو لینوکس فایلی به نام passwd که در مسیر etc/ قرار داره و حاوی تمامی اطلاعاتن مربوط به حساب های کاربری است.

    هنگام ورود کاربر سیستم به این فایل رجوع می کنه , اطلاعاتی مانند نام کاربری , کلمه ی عبور , مسیر دایرکتوری خانگی و پوسته فرمان پیش گزیده و همچنین اطلاعات دیگری مانند نام کامل کاربر , آدرس و …. را خوانده و بررسی می کنه .

    اما کلمات عبور در فایل passwd قرار ندارن ! این به این دلیله که کسی به سادگی به کلمات عبور دسترسی پیدا نکنه , در حقیقت کلمات عبور در فایلی به نام Shadow در مسیر etc/ نگهداری میشه و کلمات عبور ذخیره شده در اون به صورت رمز گذاری شده نگهداری میشه ! ( این یعنی امنیت )
    با توضیحات گفته شده می تونین به سادگی دستور بالا رو معنی کنین !

    حالا برای تغییر حساب کاربری خودتون ( مثلا حساب کاربری من Linuxseason است ) کافیه دستور passwd رو به صورت ریشه وارد کنین و در ادامه ی اون نام کاربری خودتون رو وارد کنین.

    برای مثال :

    کد PHP:
    sudo passwd edelwiess 
    و در ادامه کافیه که پسورد خودتون رو وارد کنین و اینتر رو بزنین , در خط بعد پسورد جدید و در خط بعد هم پسورد جدید رو وارد کنین تا رمز حساب کاربری عوض بشه.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-13-2020, 04:05 AM.

    #2
    شرکت هایی که لینوکس را برای کاربران ارائه میدن معمولا امنیت را تامین میکنند و ایمنی لینوکس و سایر سیستم عامل ها کاملا به سرویس دهنده و اطلاعات آنان بستگی دارد

    کامنت

    درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

    انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

    شبکه های اجتماعی
    در حال انجام ...
    X