اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

آزاد کردن حدود یک گیگ از حافظه ی داخلی در android

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    آزاد کردن حدود یک گیگ از حافظه ی داخلی در android

    سلام
    شاید نباید این موضوع رو در این بخش قرار میدادم ولی چون بخشی با عنوان android نبود مجبور شدم.
    این مطلب بیشتر برای کسایی مفید هست که حافظه ی داخلی گوشی شون کم هست.
    تو مسیر /mnt/sdcard/DCIM/.thumbnails/ یک یا دو فایل با نام های thumbdata. و به نبال اون یه عدد، ایجاد شده اند که هر کدام نزدیک به ۵۰۰ تا ۷۰۰ گیگ حافظه اشغال می کنن. (thumbdata3-1763508120. اسم فایل من بود)
    این فایل ها رو اگه پاک کنید هیچ مشکلی برای عملکرد دستگاه تون پیش نمی آید. ولی بعد از اینکه اونها را پاک کنید خیلی زود بازم تولید میشن و به همون اندازه ی قبلی بزرگ میشن. برای اینکه نزاریم این فایل ها بازم ایجاد بشن باید از روش زیر استفاده کنیم:
    ۱- تو همون مسیر بالا یک یا دو دایرکتوری (بسته به تعداد اون فایل های ایجاد شده) با همون اسامی فایلها ایجاد کنید.
    ۲- فایل ها رو حذف کنید
    ۳- با دستور chmod 000 directory-name که directory-name اسم همون دایرکتوری است که در مرحله ی ۱ ایجاد کردیم، مجوز ها رو از روی این دایرکتوری ها بردارید.
    بعد از انجام این مراحل دیگه فایل های قبلی ایجاد نمیشن و از این طریق نزدیک به یک گیگ از حافظه ی sdcard شما آزاد خواهد شد.
    در مورد عملکرد این فایل ها فکر میکنم بعضی از برنامه ها از اونها استفاده میکنن تا در هنگام اجرا بتونن پیش نمایش هایی از فایل ها رو زودتر نمایش بدن البته شایدم اینطوری نباشه. به هر صورت چیزی که برای من مهم بود آزاد کردن اون مقدار از حافظه بود بدونه اینکه عملکر گوشیم تغییری بکنه و اینکه چرا این فایل ها ایجاد میشن رو نرفتم دنبال جوابش.
    امیدوارم براتون مفید باشه.

    #2
    ممنون بخش مربوطه ایجاد و پست شما هم به بخش آندرویید انتقال یافت.

    کامنت

    درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

    انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

    شبکه های اجتماعی
    در حال انجام ...
    X