اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

سوال در مورد تنظیم نور صفحه لپتاپ

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    سوال در مورد تنظیم نور صفحه لپتاپ

    من تازگی یکی از فرمهای اوبونتو را نصب کردم روی درایو فلش. ودارم یاد میگیرم که چی به چیه. ولی فعلا مشکلم اینه که صفحه نمایشم پًر نوره و وقتی هم با کلید های مربوط به کم کردن نور صفحه کمش میکنم آن پنجره کوچک نشان دهنده ی نور میاد و میبینم که نور را دارم کم میکنم ولی روی صفحه همچنان پُرنوره و شب ها آزار دهنده میشه. چطور تنظیم میشه.
    آخرین ویرایش توسط ساراکیا; در تاریخ/ساعت 12-25-2020, 02:11 PM.

    #2
    سلام. مدل لپ تاپ شما چی هست؟ و اینکه چه ورژنی از اوبونتو رو نصب کردید؟
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

    کامنت


      #3
      نوشته شده توسط behrooz مشاهده پست
      سلام. مدل لپ تاپ شما چی هست؟ و اینکه چه ورژنی از اوبونتو رو نصب کردید؟
      سلام . قبل از هرچیز میخوام بپرسم چرا این سایت اینقدر ورودش مشکله؟ تقریبا ده دقیقه طول میکشه تا بشه وارد شد. دیگه داشتم مایوس میشدم که نمیدانم چی شد که موفق شدم.
      حالا بریم به پاسخ .
      لپتاپ من وایو سونی است ودرست نمیدانم مدلش چیه ولی بالای مانیتور نوشته: VGN S660P و از Xubuntu استفاده میکنم. البته برای Lubuntu and zorin هم همینطوره وگمان میکنم همه ورژن 18.4 باشند که مناسب سیستم 32 بیتی است.کامل گفتم؟

      کامنت


        #4
        با درود.
        یک پرسش دیگه هم دارم وآن اینه که من یک فلش لایو از هرکدام از اوبونتو ها درست کردم همه روی لپتاپ خوب کار میکنن ولی روی دسکتاپ بیشتر وقتها گیر میکنه و بالا نمیاد. هردوی دستگاه ها یک گیگ رم دارن و چون در قسمت بوت شدن گزینه ی بوت از روی فلش درایو وجود نداره از یک سی دی گسترش گزینه های بوت کمک میگیرم یعنی اول سی دی راه میافته و بمن اجازه ی گزینش بوت از روی فلش را میده و پس از گزینش و اینتر شروع میکنه به بوت از روی فلش.
        خدا کنه باز بتونم وارد سایت بشم تا باز پرسش هام را مطرح کنم .

        کامنت


          #5
          میبخشین باز میپرسم چون میترسم دوباره نتونم وارد بشم همین الان باز ازم پسور میخواست. خلاصه گمانم سایت یک کمی مشکل داره بهر حال.
          دیگر پرسشم اینه که چه نرمافزار هائی لازمه برای سالم ماندن و خوب و تمیز کار کردن لینوکس مثلا فایر وال یا ویروس کش میخواد؟ یا مثل ویندوز یک کلینر مثل Ccleaner که تمیزش بکنه و یا هم نرمافزار دیگری که لازم باشه از همین ابتدا نصب کنم تا همه چیز ردیف بمانه.

          کامنت


            #6
            سلام وقت تون بخیر. پوزش بابت مشکلی که پیش اومده. سعی کنید از مرورگر کروم یا فایرفاکس برای باز کردن سایت استفاده کنید. همچنین پهنای باند اینترنت تون رو هم بررسی کنید شاید مشکل از اون سمت باشه. بابت مشکل اولی که فرمودید میتونه از نشناختن درایورهای لپ تاپ توی سیستم عاملی که فرمودید باشه. بالا نیامدن اوبونتو لایو که روی فلش ریختید میتونه از منابع پایین سیستم تون باشه. اوبونتو دسکتاپ حداقل به 4 گیگ رم نیاز داره ولی در صورتیکه اوبونتو سرور میخواید نصب کنید و اون محیط گرافیکی نداره با همون یک گیگ مموری هم باید اوکی باشه.

            در مورد کارهایی که بعد از نصب سیستم عامل باید انجام داد یه مقاله قدیمی هست ولی روی همین اوبونتو هم همین کارها رو میتونید انجام بدید.

            کارهایی که بعد از نصب اوبونتو باید انجام داد


            همچنین لطفا این مقاله را هم مطالعه کنید :

            آیا سیستم عامل لینوکس بدون ویروس است؟


            در باره سوال بعدی تون هم لینوکس مکانیزمش با ویندوز فرق داره و ریجیستری نداره که بخواید خالیش کنید. تعداد ابزارها بیشمار هست و اگر چیزی نیاز دارید میبایست بر اساس نیازتون از بهترین ابزار استفاده کنید. برای آشنایی با مکانیزم سیستم فایل لینوکس و دستورات کاربردی هم مقالات زیر رو بخونید.

            دستورات کاربردی لینوکس و مکانیزم فایل ها

            60 دستور کاربردی لینوکس از مقدماتی تا پیشرفته


            من قلبی بزرگ با رویاهایی بزرگ دارم. دانسته هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم.

            کامنت


              #7
              درود بر شما و سپاس از پاسختان.
              درباره ی ورود به سایت من با اپرا کارمیکردم ولی دیدم با فایرفاکس مشکل نداره .
              درباره ی فریز شدن موقع استفاده از فلش لایو گفتم که هردو دستگاه من یعنی هم لپتاپ و هم دسکتاپ هردو یک گیگ رم دارن ولی با دسکتاپم این مشکل فریز شدن پیش میاد بعضی وقتها همان اول کار و بعضی وقت ها وسط کار یکهو گیر میکنه و مجبورم با دکمه دستگاه را خاموش کنم. ولی با لپتاپ اینطور نمیشه.
              میخوام اصلا یکی از ورژن ها را مثلا زورین یا ایکس اوبونتو را روی یکی از پارتیشن های خالی دسکتاپم بگذارم ولی نمیدانم در پنجره ی installation و در فیلد
              Device for boot loader installation; کدام گزینه را گزینش کنم آیا همانی که پیش فرض است یا برم روی آنکه نشان همان پارتیشن تازه برای لینوکس اختصاص دادم.
              آخرین ویرایش توسط ساراکیا; در تاریخ/ساعت 12-26-2020, 08:38 PM.

              کامنت


                #8
                یک چیز دیگه . در ترمینال وقتی چیزی مینویسیم همواره باید اینتر هم بزنیم مثلا وقتی پسورد میخواد و ما مینویسیم بعد اینتر بزنیم یا نمیخواد.

                کامنت


                  #9
                  این سیستم عامل ها رو من تجربه نصبش رو نداشتم ولی اگر از خانواده دبیاو/اوبونتو هستند از روی آموزش زیر میتونید نصب و پارتیشن بندی کنید :

                  آموزش نصب اوبونتو 20.04


                  بعد از تایپ هر چیزی در ترمینال اینتر رو بزنید که دستور اجرا بشه.

                  من قلبی بزرگ با رویاهایی بزرگ دارم. دانسته هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم.

                  کامنت


                    #10
                    درود و بامداد خوش میگم.
                    البته بمن مربوط نیست ولی چون دلم میسوزه و جهت اطلاع میگم که من با سایر سایتها هیچ مشکلی ندارم و اگر مثل این سایت آنها هم مشکل باز میشدن خب طبیعیست که برایم عادی میشد و اصلا مطرح نمیکردم. با کروم هم آزمایش کردم آنهم بد کار کرد ولی فعلا با فایرفاکس میزان تره یعنی در آنها باکس ورود زود ناپدید میشه و نمیگذاره که کاربری مان را بنویسیم و وقتی هم مشخصات کاربری را وارد میکنم کلی طول میکشه تا یکی بیاد درو باز کنه و من وارد سایت بشم. تازه وقتی هم وارد شدم و دارم چیز مینویسم یا میخوانم یکهو میبینم از سایت پرت شدم بیرون و روز از نو روزی از نو .فقط جهت اطلاع بود همین.
                    ولی بریم سر کار خودمان.
                    من Xubuntu را روی فلش گذاشتم و دارم تنظیماتی میکنم . رفتم یک چیز شکن نصب کنم دیدم سایتهای خارجی تور را معرفی میکنن و من هم یک سری کارهائی را که راهنمائی کرده بودن انجام دادم در همان ترمینال حالا نمیدانم که اصلا نصب شدیا نه. بهر حال بعدا متوجه شدم گزینه بهتر تور براوزر باندل است و من سراغ چیز اشتباه رفتم.
                    حالا چطور میشه که آن تور را (اگر هست و نصب شده) برداشت تا سیستم عامل را شلوغ نکرده باشم. و آیا برداشتن تور خالی صدمه ای به تور براوزر باندل میزنه یا نه.

                    کامنت


                      #11
                      باز هم درود.
                      درضمن نوشتن متن قبلی چند بار بیرونم کرد این سایت و مدام هم یک باکس اخطار میامد که (باشه) را میزدم .
                      من برای اینکه تلگرامم را راه بیندازم چکار باید بکنم ؟ در ویندوز یک اولتراسرف هست که راحت راش میندازم و بعد میرم توی تلگرام ولی اینجا چه پیشنهادی دارید.؟

                      کامنت


                        #12
                        من مشکل کندی سایت رو گزارش دادم. برای یک ماه آینده تغییراتی داریم که باعث بهبود در کیفیت سرویس دهی سایت میشه. برای نصب و حذف برنامه ها در اوبونتو دو روش میتونید استفاده کنید. یک اینکه Ubuntu Software Center رو باز کنید و اسم اپلیکیشنی که نصب کردید رو سرچ کنید و بعد روی دکمه remove بزنید. دو اینکه توی ترمینال با استفاده از دستور apt اپلیکیشن مورد نظر رو حذف کنی. مثلا :
                        کد:
                        # apt remove apache2
                        اگر میخواید درباره دستور apt بیشتر بدونید این مقاله رو مطالعه کنید :

                        دستور apt در لینوکس برای مدیریت پکیج ها


                        برای نصب تلگرام روی لینوکس هم از سایت خود تلگرام نسخه دسکتاپ برای لینوکس رو با استفاده از فیلتر شکن دانلود کنید. سپس پوشه اش رو باز کنید روی برنامه تلگرام دابل کلیک کنید که باز بشه.

                        من قلبی بزرگ با رویاهایی بزرگ دارم. دانسته هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم.

                        کامنت


                          #13
                          درود.
                          آموزش های خوب ومفیدی بودن. درباره تلگرام من ورژن لینوکسی را داون کردم. حالا وقتی میخواهیم استفاده کنیم آیا مثل مدل دسکتاپ ویندوزی کار نمیکنه مگر اینکه یا با یک چیز شکن اینترنت را راه بیندازیم و یا درون تنظیمات خود تلگرام مشخصات پر آ کسی را وارد و کانکت شیم. حالا برای ورژن لینوکسی هم از چنین روشهائی باید استفاده کرد و یا پیکربندیش طوری هست که خودش وصل میشه و کار میکنه؟
                          پرسش دوم - من میخوام xubuntu را روی یک رایانه ی قدیمی که یک گیگ رم و پردازنده ی تک هسته ای 1.8 و فضای خالی حدود 17 گیگ داره بگذارم.
                          یک چیزهائی میدانم ولی نمیدانم که در پنجره ی installation که پارتیشن های رایانه را نشان میده و ما پارتیشنی را آماده کردیم تا لینوکسمان بگذاریم در پائین این پنجره کرکره ای هست که بالاش نوشته Device for boot loader installation; و بطور پیش فرض روی ATAMaxtor که گمانم هارد اصلی باشه قرار داره. ولی وقتی کرکره را پائین میکشیم شماره ی پارتیشن مخصوص لینوکس هم هست آیا باید روی این بگذاریمش یا همان هارد اصلی سیستم.بعد دکمه install را بزنیم.

                          کامنت


                            #14
                            سلام. برای کانفیگ تلگرام تون مثل همون نسخه ویندوزی بازش کنید و از دو روش میتونید استفاده کنید. یکی اینکه از فیلترشکن یا VPN استفاده کنید دوم اینکه اگر پراکسی دارید توی تنظیمات تلگرام تون بزنید که بتونه فیلترینگ رو رد کنه. برای انتخاب بوت لودر سیستم عامل تون بذارید روی همون گزینه پیش فرض خودش باشه و تغییری ندید. مثل همون آموزش نصب اوبونتو که در بالا لینک داده شده تنظیمات رو انجام بدید و برید جلو
                            آخرین ویرایش توسط behrooz; در تاریخ/ساعت 12-28-2020, 11:19 AM.
                            اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

                            کامنت


                              #15
                              نوشته شده توسط behrooz مشاهده پست
                              سلام. برای کانفیگ تلگرام تون مثل همون نسخه ویندوزی بازش کنید و از دو روش میتونید استفاده کنید. یکی اینکه از فیلترشکن یا VPN استفاده کنید دوم اینکه اگر پراکسی دارید توی تنظیمات تلگرام تون بزنید که بتونه فیلترینگ رو رد کنه. برای انتخاب بوت لودر سیستم عامل تون بذارید روی همون گزینه پیش فرض خودش باشه و تغییری ندید. مثل همون آموزش نصب اوبونتو که در بالا لینک داده شده تنظیمات رو انجام بدید و برید جلو
                              درود.
                              من چندین بار تلاش کردم که زورین را روی رایانه ام در یک درایو(F) که برای همین کار خالی کرده بودم بگذارم ولی موفق نشدم و مدام وسط کار خشکش میزنه و فقط باید با دکمه ریستارت کرد.
                              وچون دوباره خواستم نصب کنم روی همان بخش و وسط کار واماند و من با دکمه ریستارت کردم حالا ویندوزم هم بوت نمیشه. البته فقط در بوت اشکال پیش آمده و خود ویندوز سالمه.من با سیدی بوت رایانه را بوت کردم و آن بخش F را پاک کردم جوریکه unlocatedشده حالا \رسشم اینه که اگر بخوام باز لینوکس را نصب کنم روی همین قسمت هارد میشه؟ و کاری نیست که قبلش باید بکنم ودیگر اینکه اگر باز هم نشد چطور میتوانم این قسمت را دوباره به ویندوزم برگردانم.
                              آخرین ویرایش توسط ساراکیا; در تاریخ/ساعت 01-02-2021, 11:18 AM.

                              کامنت

                              درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

                              انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

                              شبکه های اجتماعی
                              در حال انجام ...
                              X