اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

دستورات میانبر شل

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    دستورات میانبر شل

    با سلام به همه دوستان لینوکس دوست

    در این پست در مورد کلیدهای میانبر شل صحبت می کنیم یعنی وقتی در حال کامند زدن در محیط ترمینال هستیم چطوری می تونیم با این شورتکاتها سرعت کار خودمون رو بالا ببریم و حرفه ای تر بنظر برسیم. البته مساله اصلا حرفه ای تر به نظر رسیدن نیست شخصا عاشق این شورتکاتها هستم چرا که با این ها اصلا لازم نیست یک لحظه دستهامون رو از رو کیبورد برداریم و بسیار کارها خوب پیش میره.از طرفی بنظرم یکی از بهترین امکاناتی هست که به کاربران لینوکس داده شده که تو سیستم عامل هایی که به گرافیک زیر وابسته هستن مثل ویندوز نمیبینیم.

    0. یک سری شورت کات ها هستند که با اونها کرسر رو در داخل کامند جابجا می کنیم که دیگه لازم نباشه با کلید های چهار جهت کرسر را جابجا کنیم. اینها همون مواردی هستند که باعث می شوند که ما دستمون رو از رو کیبورد برنداریم.

    CTRL + a
    با این دستور کرسر هر جای کامند باشه میاد اول کامند. این برا من خیلی کاربرد داشته تاحالا (از بقیه بیشتر) مثلا خیلی پیش میاد که یه کامند می زنم بعد می فهمم باید اولش sudo می زدم. با این کامند میرم اول کامند و sudo رو مینویسم و Enter

    CTRL + e
    این کامند جفت قبلیه که کرسر رو به آخر می بره

    CTRL + p
    با این کامند دستور قبلی که زدیم را میبینیم را به ما نشان می دهد دقیقا مانند کلید فلش بالا

    CTRL + N
    با این کامند دستور بعدی را می بینیم مانند فلش پایین

    Alt + b
    یک کلمه به عقب

    Alt + f
    یک کلمه به جلو یعنی کرسر به اول کلمه بعد می رود

    CTRL + b
    یک کاراکتر به عقب میرود مانند زدن فلش سمت چپ

    CTRL + L
    صفحه را پاک می کند

    Alt + Del
    کلمه قبلی را پاک می کند

    Alt + d
    کلمه بعدی را پاک می کند

    CTRL + d
    کاراکتر بعدی را پاک می کند

    CTRL + h
    کاراکتر قبلی را پاک می کند

    CTRL + w
    کلمه قبلی را cut می کند

    CTRL + u
    از جایی که کرسر هست تا اول خط را cut می کند

    CTRL + k
    از جایی که کرسر هست تا آخر خط را cut می کند

    اینهایی که نوشتم مواردی مهمتر هستند که کاربردشان خیلی زیاد است و وقتی عادت کنیم از اینها استفاده کنیم سرعتمان چند برابر می شود. تعدار بیشتری از این موارد رو در لینک زیر می توانیم ببینیم.


    • :96:




    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X