اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

نحوه آپگرید vBulletin 5 به آخرین ورژن

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    نحوه آپگرید vBulletin 5 به آخرین ورژن

    در صورتیکه شما از انجمن ساز ویبولتین 5 استفاده میکنید و قصد دارید آنرا به آخرین ورژن upgrade کنید، میبایست مراحل زیر را به جهت آپدیت vBulletin انجام دهید.
    1. دانلود آخرین ورژن vBulletin 5 از سایت ویبولتین
    2. فایل آپدیت دانلود شده را اکسترکت کرده و وارد دایرکتوری upload میشویم.
    3. اگر برای سایت تان fave icon طراحی کردید، در اینجا میبایست فاوآیکون جدید را حذف کنید که با فاوآیکونی که روی سرور هاست تان میباشد overwrite یا بازنویسی نشود.
    4. تغییر نام فایل htaccess.txt به .htaccess (نکته : در صورتیکه از وب سرور NginX استفاده میکنید این مرحله را نادیده بگیرید، چون فایل htaccess در وب سرور انجین ایکس اعمال نمیشود و تنظیمات htacess را باید درون فایل تنظیمات وب سرور انجین ایکس وارد کنید.)
    5. تغییر نام فایل config.php.bkp به config.php از مسیر دایرکتوری /upload (فایل config.php دو تا میباشد. یکی درون دایرکتوری upload و دیگری درون دایرکتوری /core/include/)
    6. تغییر نام فایل config.php.new به config.php از مسیر /upload/core/include/
    7. سپس با استفاده از یک ویرایشگر متن مانند Notepad در ویندوز یا vim/nano در لینوکس فایل config.php را از مسیر /upload/core/include/ باز کنید و مواردی که در قسمت بعدی گفته شده را ویرایش کنید. (ویرایش نام دیتابیس، ایمیل ادمین سایت، یوزر و پسورد دیتابیس)
    8. متغیرهای زیر را درون فایل config.php آپدیت جدیدی که دانلود کرده اید پیدا کنید و آنها را با عبارات درستی که درون config.php ویبولتینی که در حال حاضر روی سرور هاست تان عملیاتی هست جایگزین کنید. (در صورتیکه از cPanel یا Direct Admin استفاده میکنید به مسیری که فایل های ویبولتین در آنجا هست بروید و با استفاده از ویرایشگر متن داخلی سی پنل یا دایرکت ادمین فایل config.php را از مسیر /core/include باز کنید و اطلاعاتی مورد نیازی که در زیر گفته شده را پیدا کنید و آنها را درون فایل کانفیگ جدید ثبت کنید.)

    در اینجا به جای عبارت forum میبایست نام دیتابیس ویبولتین خود را وارد کنید.
    کد PHP:
    $config['Database']['dbname'] = 'forum'
    برای مثال :
    کد PHP:
    $config['Database']['dbname'] = 'test_DB'


    در این بخش به جای عبارت dbmaster@example.com میبایست آدرس ایمیل ادمین سایت را وارد کنید.
    کد PHP:
    $config['Database']['technicalemail'] = 'dbmaster@example.com'
    برای مثال :
    کد PHP:
    $config['Database']['technicalemail'] = 'support@linux-zone.org'


    در این قسمت هم میبایست User و Password که به دیتابیس ویبولتین شما دسترسی دارد را وارد کنید. به جای root نام کاربری مورد نظر و درون سینگل کوتیشن '' خط بعدی هم میبایست رمز عبور کاربری که موقع ساخت دیتابیس ویبولتین ایجاد کردید را وارد کنید.
    کد PHP:
    $config['MasterServer']['username'] = 'root';
    $config['MasterServer']['password'] = ''
    برای مثال :
    کد PHP:
    $config['MasterServer']['username'] = 'Mohammad';
    $config['MasterServer']['password'] = 'Password_DB'






    بعد از اتمام تغییرات فایل config.php را ذخیره کنید.
    upgrade vbulletin 5








    مرحله بعدی شما میبایست تمام فایل های درون دایرکتوری upload درون سیستم تان را با استفاده از ابزار zip فشرده کنید و این فایل های فشرده شده را به هاست تان منتقل کنید. (برای انتقال فایل ها به هاست ابزارهای زیادی مانند filezilla یا cuteftp یا scp و ... در لینوکس و ویندوز استفاده کنید.)

    توجه : قبل از انتقال فایل های آپدیت جدید از سیستم لوکال خود به هاست سایت تان، ابتدا از کل دایرکتوری انجمن تان که در حال حاضر عملیاتی هست یک فول بک آپ بگیرید که در صورتیکه آپدیت با مشکل مواجه شد بتوانید به وضعیت قبلی برگردید.

    در مرحله بعدی شما فایل های فشرده شده روی سیستم تان را به درون هاست سایت تان منتقل کنید (در مسیر دایرکتوری ویبولتین) و در آنجا فایل ها را اکسترکت کنید.

    بعد از اکسترکت فایل ها درون دایرکتوری ویبولتین تان به آدرس زیر بروید که صفحه آپگرید برای شما نمایش داده شود. (اگر ویبولتین شما درون یک دایرکتوری جداگانه در root سایت تان میباشد (مثلا دایرکتوری forum) از آدرس اول استفاده کنید و در صورتیکه ویبولتین شما مستقیما درون root هاست شما (منظور public_html است) میباشد از آدرس دوم استفاده کنید.)
    کد PHP:
    http://my-site.com/forum/core/install/upgrade.php
    OR
    http://my-site.com/core/install/upgrade.php 
    در این قسمت شما میبایست Customer Number ویبولتین خود را وارد کنید. برای پیدا کردن شماره Customer Number خود میتوانید وارد بخش اعضای ویبولتین شوید و از آنجا ID خود را مشاهده کنید. سپس روی دکمه Enter Upgrade System کلیک کنید.
    نحوه آپگرید ویبولتین 5







    در مرحله بعدی ویبولتین لیست فایل های که اضافه هستند را در قالب یک پیام هشدار به شما نمایش میدهد. (ممکن است این فایل ها را شما یا شخص دیگری اضافه کرده باشد یا فایل هایی قدیمی که در آپدیت جدید دیگر کاربردی ندارد) لطفا فایل ها را با دقت بررسی کنید و مواردی که برای ویبولتین ورژن قبلی هست را با دقت از طریق هاست تان حذف کنید و شاید اسکریپتی یا فایلی خودتان ایجاد کرده باشید و نباید حذف شود را نادیده بگیرید. در صورتیکه فایل های اضافی را حذف کردید برای مشاهده تغییرات جدید روی دکمه Refresh کلیک کنید یا در صورتیکه با وجود فایل های اضافی مشکلی ندارید جهت تایید و رفتن به مرحله بعدی نصب و آپگرید روی دکمه Confirm کلیک کنید.
    نحوه به روز رسانی vbulletin 5







    اگر همه چیز اوکی بود روی دکمه Begining Upgrade کلیک کنید که مراحل به روز رسانی ویبولتین شما آغاز شود.
    how to upgrade vbulletin 5





    برای مشاهده مراحل نصب شما میتوانید روی دکمه Show Details کلیک کنید.
    update ویبولتین 5






    بعد از اتمام آپدیت ویبولتین، به شما پیامی نمایش میدهد که میخواهید به مراحل آپگرید برگردید یا وارد کنترل پنل AdminCP ویبولتین خود شوید. در صورتیکه نیازی به بازگشت به مراحل آپگرید ندارید، حتما قبل از ورود به کنترل پنل ادمین سی پی vBulletin تان، دایرکتوری install را از درون دایرکتوری core حذف کنید که بتوانید به کنترل پنل AdminCP وارد شوید. (در صورت حذف نکردن دایرکتوری install از مسیر /core/install/ هنگام وارد شدن به صفحه admincp شما با یک پیام هشدار مواجه خواهید شد که اجازه ورود به کنترل پنل تا زمانیکه دایرکتوری install را حذف نکنید داده نخواهد شد.)

    upgrade ویبولتین 5







    همچنین توصیه میشود مطالعه کنید :

    دانلود فارسی ساز استاندارد vBulletin 5

    خدمات نصب و راه اندازی vBulletin 5

    نحوه تغییر فونت AdminCP در vBulletin 5


    امیدوارم آموزش مفید واقع شده باشد.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 10-17-2020, 12:53 PM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X