اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

وب سرور nginx

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    وب سرور nginx

    وب سرور nginx مخفف engine-x یک وب سرور متن باز و رایگان قدرتمند است که قابلیت استفاده به عنوان Proxy Cache را نیز دارا است . وب سرور nginx از پروتوکول های HTTP , HTTPS , SMTP , POP3 و IMAP پشتیبانی میکند . وب سرور nginx اولین بار در سال ۲۰۰۲ میلادی توسط فردی به نام Igor Sysoev طراحی شد و اولین نسخه رسمی آن در سال ۲۰۰۴ به بازار وب سرور های متن باز وارد شد . هم اکنون و با گذشتن بیش از ۱۰ سال از اراپه اولین نسخه وب سرور nginx در حال حاضر بیش از ۱۲ درصد از وب سایت های جهان از این وب سرور سریع و قدرتمند استفاده میکنند .
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	nginx_requests-day.png نمایش ها:	1 اندازه:	21.7 KB شناسه:	18667


    وب سرور انجین اکس به دلیل داشتن قدرت و پایداری بالا زیر ترافیک سنگین و بازدید زیاد ، سرعت بسیار بالا به خصوص در باز کردن صفحات استاتیک و مصرف منابع کم سرور مشهور و مورد توجه مدیران سرور ها است . هدف طراح این وب سرور از ابتدا high concurrency و توان پایداری زیاد زیر فشار سنگین بوده است .

    وب سرور nginx :
    این وب سرور سبک و فوق سریع هنوز به عنوان یک وب سرور جنرال در نیامده است و اکثر کنترل پنل های معروف وب هاستینگ جهان از این وب سرور پشتیبانی نمیکنند . برای مثال cPanel هنوز اقدام به استفاده از وب سرور nginx نکرده است و پنلی مانند دایرکت ادمین هم به تازگی و در نسخه های بتا از این وب سرور استفاده کرده است که استفاده ورژن فعلی به هیچ عنوان برای مقاصد هاستینگ توصیه نمیشود . شاید بتوان گفت تنها کنترل پنل وب هاستینگ تحت لینوکس RHEL که بیشترین سازگاری را با وب سرور NGINX دارد ماژول هاستینگ virtualmin است که روی webmin کار میکند .
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	nginx-black-logo.jpg نمایش ها:	1 اندازه:	21.2 KB شناسه:	18668


    سایر پنل ها یا به طور کامل از این وب سرور پشتیبانی نمیکنند و یا پر از باگ و ایراد هستند و اغلب هم برای لینوکس های توزیع Debian و Ubuntu طراحی شده اند . تا این لحظه بیشترین بازدهی وب سرور nginx استفاده و کانفیگ آن بدون کنترل پنل وب هاستینگ است . استفاده همزمان nginx با هندلر php-fpm بیشترین سرعت و کارایی را با کمترین مصرف منابع به شما هدیه میکند .
    نویسنده Babak Ajideh
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-11-2020, 11:31 PM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X