اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

آموزش نصب mysql 5.6 در centos به کمک دستور yum

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    آموزش نصب mysql 5.6 در centos به کمک دستور yum

    از ماه اکتبر سال ۲۰۱۳ ، تیم توسعه MySQL ساپورت و پشتیبانی رسمی خود از مخازن yum repositories را آغاز کرده است . این بدان معنیست که شما میتوانید از جدیدترین و آخرین نسخه های MySQL روی نسخه های RHEL لینوکس مانند CentOS و Cloudlinux به وسلیه دستور yum استفاده کنید . در این مقاله ، کامپایلر به آموزش نصب mysql 5.6 در یک نسخه تمیز و تازه CentOS 6 میپردازد :

    آموزش نصب mysql 5.6 در centos :
    قبل از هر چیز اگر با تغییرات و امکانات نسخه جدید MySQL 5.6 آشنایی ندارید به شما توصیه میکنیم به سایت رسمی MySQL مراجعه نمایید و مستندات What’s New مربوط به این ورژن را مطالعه کنید :

    http://dev.mysql.com/tech-resources/...mysql-5.6.html

    خوشبختانه مخازن مربوط به دستور yum در MySQL برای هر دو نسخه ۳۲ و ۶۴ بیتی ارائه شده است . کافی است تا repo مربوط به ورژن مورد نظر را روی لینوکس نصب کرده و تنها با یک yum update ساده پکیج های مربوط به نسخه قبلی mysql را به روز کنید :

    ابتدا به لینک مربوط به repo های mysql در وب سایت رسمی مراجعه میکنیم :



    حالا پکیج RPM مربوط به نسخه لینوکس مورد استفاده خود را دانلود میکنیم که در اینجا CentOS 6 می باشد . توجه داشته باشید که معمولا نسخه های مربوط به RHEL یا مشخص شده با برچست REDHAT روی سنت او اس هم کارمیکنند .

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	download-el6.png نمایش ها:	1 اندازه:	12.3 KB شناسه:	18606

    بعد ازدانلود این پکیج RPM روی کامپیوتر شخصیتان آن را داخل سرور آپلود کنید و سپس با دستور زیر اقدام به نصب آن کنید :

    کد PHP:
    sudo yum localinstall mysql-community-release-el6-*.noarch.rpm 
    حالا repository های رسمی MySQL مربوط به نسخه ۵.۶ روی لینوکس شما نصب هست . حالا با دستور yum اقدام به نصب آخرین ورژن mysql یعنی ورژن ۵.۶ روی سرور لینوکس میکنیم :

    کد PHP:
    sudo yum install mysql-community-server

    sudo service mysqld start

    sudo chkconfig mysqld on

    chkconfig –list mysqld 
    اگر قبلا از ورژن های قدیمی MySQL استفاده میکردید ، بعد از نصب repo های آخرین ورژن تنها با دستور yum update ورژن mysql سرور خود را به روز کنید .


    نویسنده Babak Ajideh
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-13-2020, 03:14 AM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X