اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

سوال در خصوص استفاده از Dial در AGI

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    سوال در خصوص استفاده از Dial در AGI

    درود بر شما

    2 تا سوال داشتم


    1- من با Dial تماس رو در AGI به سمت صف می فرستم و ok هست
    حالا از کجا میشه توی همون کد AGI فهمید که کدوم داخلی تماس رو جواب داده؟


    2- توی خود dial با پارامتر & میشه همزمان تماس رو به سمت چند داخلی فرستاد و همه با هم زنگ بخوره تا یکی جواب بده؛ حالا از کجا میشه فهمید که کدومشون تماس رو جواب داده؟


    با تشکر

    #2
    سلام
    خوب من بخش اول سوال رو خوب متوجه نشدم
    ولی در مورد اینکه فرمودین در dial میخواین بدونین کدوم داخلی ها جواب داده خوب طبیعتا وقتی دایال answer بشه شما با استفاده از متغیر channel میتونین داخلی پاسخگو رو داشته باشین.
    کد PHP:
    ${CHANNEL
    Instagram : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

    Voip Trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

    Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
    Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
    Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
    LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

    Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

    کامنت


      #3
      ممنون از پاسختون
      در مورد سوال اول عرض کردم که با دستور Dial نوشتم بجای اینکه داخلی 200 رو بگیره ، شماره صف 500 رو بگیره، که همین کار رو هم میکنه
      فقط نیاز دارم بدونم کدوم داخلی عضو صف تماس رو جواب داده
      ---------------
      در مورد ${CHANNEL} که فرمودید هم، توی AGI وقتی تماس با Dial منتقل شد، دیگه دسترسی به مکالمه ندارم که بخوام با ${CHANNEL} پاسخ دهنده رو متوجه بشم
      در واقع وقتی تماس قطع شد به AGI بر نمیگرده

      ممنون از راهنماییتون

      کامنت


        #4
        خوب معلومه که دیگه به agi برنمگیرده مگر اینکه تعریف کنید که بعد از dial برگرده به agi
        میشه بگید پروژه تون چیه؟ نظرسنجی؟
        Instagram : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

        Voip Trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

        Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
        Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
        Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
        LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

        Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

        کامنت


          #5
          راستی ناگفته نماند که اپلیکیشن صف با دایال متفاوت هستن.
          اون چیزی که شما استفاده کردین تماس با چند داخلی بصورت همزمان میباشد
          در صورتیکه صف قابلیت های زیادی داره.
          Instagram : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

          Voip Trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

          Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
          Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
          Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
          LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

          Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

          کامنت


            #6
            نوشته شده توسط Backtrack مشاهده پست
            خوب معلومه که دیگه به agi برنمگیرده مگر اینکه تعریف کنید که بعد از dial برگرده به agi
            میشه بگید پروژه تون چیه؟ نظرسنجی؟
            ممنونم ازپاسختون
            ممکنه بفرمایید چطوری میشه برگرده به agi؟

            کامنت


              #7
              نوشته شده توسط backtrack مشاهده پست
              راستی ناگفته نماند که اپلیکیشن صف با دایال متفاوت هستن.
              اون چیزی که شما استفاده کردین تماس با چند داخلی بصورت همزمان میباشد
              در صورتیکه صف قابلیت های زیادی داره.
              من نیاز دارم که ivr رو با خود agi پیاده سازی کنم
              توی منو های ivr هم گزینه ای داریم که باید به یک یا چند داخلی تماس متصل بشه
              هم گزینه ای داریم که تماس به یک صف متصل بشه
              برای اتصال گزینه 1 به چند داخلی از کد
              $agi->exec('dial sip/200& sip/201&sip/202');
              و برای اتصال تماس به صف 501 از کد
              $agi->exec("dial local/501t@from-internal");
              استفاده کردم
              تماس ها انجام میشه بصورت کامل
              ولی در هر دو حالت همون لحظه اول که تماس پاسخ داده میشه نیاز دارم بدونم کدوم داخلی تماس رو جواب داده
              ممنون میشم راهنمایی کنید

              کامنت


                #8
                شما میتونین در اپلیکیشن صف یک agi هم فراخوانی کنین و در اون داخلی که جواب داده رو بریزن تو یه متغیر و ... :
                کد PHP:
                exten => s,n,queue(sale,,,,,test1.php
                Instagram : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

                Voip Trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

                Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
                Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
                Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
                LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

                Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

                کامنت


                  #9
                  نوشته شده توسط Backtrack مشاهده پست
                  شما میتونین در اپلیکیشن صف یک agi هم فراخوانی کنین و در اون داخلی که جواب داده رو بریزن تو یه متغیر و ... :
                  کد PHP:
                  exten => s,n,queue(sale,,,,,test1.php
                  ممنون از پاسختون

                  فرمایش شما درسته
                  ولی توی این AGI دوم از کجا بدونم این تماس ورودی کدوم تماس هست؟!
                  چون وقتی با Dial تماس انتقال پیدا میکنه uniqeid تغییر میکنه!
                  caller id هم پارامتر خوبی برای من نیست

                  کامنت


                    #10
                    شاید من هنور منطورم رو نتونستم برسونم

                    من در AGI یک مقدار ورودی از کاربر میگیرم و داخل متغیر میریزم (کد ملی)
                    بر اساس این کد ملی تماس رو به Dial به یکی از صف ها میفرستم
                    ولی نیاز دارم بدونم کدوم داخلی جواب تماس رو داده
                    به قول شما اگر با اجرای AGI دوم در صف و قابلیت memberinterface پاسخ دهنده رو مشخص کنم
                    اونوقت چطور مقدار کد ملی رو منتقل کنم به AGI دوم؟

                    کامنت


                      #11
                      من اصلا متوجه نشدم منظور شما چیه ؟ قبلا هم گفتم اگر لطف کنید دقیق بگید چه کاری مد نظرتون هست من هم میتونم متوجه بشم که شما چه نیازهایی لازم دارید و اینکه بهترین راه حل رو به شما پیشنهاد بدم.

                      - - - Updated - - -

                      من اصلا متوجه نشدم منظور شما چیه ؟ قبلا هم گفتم اگر لطف کنید دقیق بگید چه کاری مد نظرتون هست من هم میتونم متوجه بشم که شما چه نیازهایی لازم دارید و اینکه بهترین راه حل رو به شما پیشنهاد بدم.
                      Instagram : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

                      Voip Trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

                      Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
                      Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
                      Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
                      LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

                      Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

                      کامنت


                        #12
                        نیاز دارم که تماس های ورودی رو کنترل کنم
                        به این شکل که تماس در بدو ورود از یک دیتابیس چک میشه و اگر قبلا اپراتوری با فرد تماس گیرنده در تماس بوده به همون وصل می کنه و اگر بار اول تماسش هست بصورت تصادفی به یک اپراتور وصل کنه
                        نکته مهم اینه که در هر 2 حالت وقتی تماس جواب داده شد همون لحظه اول یک URL از CRM برای اپراتور باز میشه که مشخصات تماس گیرنده براش نمایش داده میشه

                        مشکل کجاست حالا؟
                        وقتی تماس رو با Dial به سمت یک صف یا همزمان به سمت چنتا داخلی می فرستم، نمی دونم چطور متوجه بشم که کدوم داخلی تماس رو جواب داده که URL براش ارسال بشه

                        کامنت


                          #13
                          شما از همون queue استفاده کنین و متغیر ${MEMBERINTERFACE} داخلی پاسخگو رو به شما خواهد داد
                          Instagram : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

                          Voip Trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

                          Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
                          Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
                          Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
                          LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

                          Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

                          کامنت


                            #14
                            فرمایش شما درسته!
                            وقتی تماس به
                            queue ارسال شد، با MEMBERINTERFACE میشه فهمید کدوم داخلی تماس رو جواب داده!

                            اما! از کجا میشه فهمید که این کدوم تماس ارسالی هست؟
                            uniqueid عوض میشه!

                            کامنت


                              #15
                              سلام خوب معلومه دیگه باید callerid رو در نظر بگیرید و یا اگه میخواید از کالر آیدی استفاده نکنید میتونین یه کار دیگه بکنید
                              وقتی تماس گیرنده زنگ میزنه اول ازش کد ملیشو بگیرید و ذخیره کنید و بعدا هم که داخلی پاسخگو رو وارد دیتابیس کنید در یه فیلد دیکر در ردیف همون کد ملی
                              حالا وقتی زنگ میزنن سیستم اول کد ملی تماس گیرنده رو میگیره که اگر موجود باشه تو دیتابیس که خوب تو ردیفش داخلی پاسخگوش هم هست و به اون وصلش میکنید و اگر کد ملیش نباشه پس اولین باره تماس میگیره و کد ملیش به همراه بقیه اطلاعات در دیتابیس ذخیره خواهد شد برا تماس بعدی
                              Instagram : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

                              Voip Trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

                              Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
                              Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
                              Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
                              LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

                              Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

                              کامنت

                              درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

                              انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

                              شبکه های اجتماعی
                              در حال انجام ...
                              X