اطلاعیه

بستن
No announcement yet.

عدم تشخیص CALLSTATUS روی کارت wctdm24xxp

بستن
این موضوع بسته شده است.
X
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    عدم تشخیص CALLSTATUS روی کارت wctdm24xxp

    با سلام خدمت دوستان واساتید گرانقدر
    من یک کارت Digium aex2400 روی سرور ویپم دارم، زمانیکه یک تماس به خط شهری برقرار میشه، چه تماس برقرار بشه و چه نشه، چه اشغال باشه و چه عدم دسترسی داشته باشه، همه رو ANSWER تشخیص میده
    ایا راهی هست که بشه این مشکل رو برطرف کرد.
    با تشکر از همه

    #2
    سلام خیلی متوجه منظور تون نشدم ، اگر منظورتون تماس های ورودیست وقتی خط شما اشغال هست تماس بعدی اصلا وارد سرورتون نمیشه که بخواد وضعیت رو answer نشون بده ، کمی با جزییات بیشتر توضیح بدین ممنون

    کامنت


      #3
      ببینید سناریو اینه
      یک اکستنشنی در دیال پلن تعریف شده به این نحو
      کد PHP:
      exten=>120,1,Dial(DAHDI/G0/0912xxxxxxx
      یک تماس شهری وارد میشه و من اونو روی 120 ایکسفر میکنم. تماس هم انتقال پیدا میکنه، و اون شماره موبایل زنگ میخوره، حالا اگه اون موبایل تماسو جواب بده،یا جواب نده، اشغال باشه یا خاموش باشه، یا در دسترس نباشه، callstatus رو به شکل answerd بر میگردونه
      خوب طبیعتا نباید اینجور باشه، چرا که بنا به هر وضعیت از تماس، من باید تماس رو مدیریت کنم
      آخرین ویرایش توسط masome vahid; در تاریخ/ساعت 12-17-2014, 09:06 PM.

      کامنت


        #4
        متغییر dialstatus را کی دریافت میکنید ؟ طبیعتا بعد از اپلیکیشن dial باید باشه. اگر دوست داشتین dialplan تون رو برام ارسال کنید یا بذارین توی پست بررسی کنم.

        کامنت


          #5
          قبل از هرچیز باید به خاطر پیگیر بودنتون ازتون تشکر کنم
          اما دیال پلن
          کد PHP:
          [test[
          exten => 120,1,Set(route1=DAHDI/g0/0912xxxxxxx)
          exten => 120,n,Set(route2=DAHDI/g0/0938xxxxxxx)
          exten => 120,n,Goto(submenu,s,1)
          [
          submenu]
          exten => s,1,Dial(${route1},5,mg)
          exten => s,n,Goto(s-${DIALSTATUS},1)
          exten => s,n,Wait(2)
          exten => s-NOANSWER,1,Dial(${route2})
          exten => s-CHANUNAVAIL,1,Dial(${route2})
          exten => s-BUSY,1,Dial(${route2}) 
          آخرین ویرایش توسط masome vahid; در تاریخ/ساعت 12-17-2014, 09:07 PM.

          کامنت


            #6
            این هم لاگی که در استریسک می بینم الان شماره موبایل اولی زنگ میخوره بدون اینکه حتی محدودیت زمان اعمال شده روی اون تاثیری داشته باشه، من موبایل رو هم جواب نمیدم باز اون متغیر answerd را برمیگردونه
            کد PHP:
            Set("SIP/120-00000000""route1=DAHDI/g0/0912xxxxxxx"in new stack
             Set
            ("SIP/120-00000000""route2=DAHDI/g0/0938xxxxxxx"in new stack
             
            Goto("SIP/120-00000000""submenu,s,1"in new stack
             
            Goto (submenu,s,1)
             
            Dial("SIP/120-00000000""DAHDI/g0/0912xxxxxxx,5,mg"in new stack
             Called DAHDI
            /g0/0912xxxxxxx
             Started music on hold
            , class 'default'on SIP/120-00000000
             DAHDI
            /33-1 answered SIP/120-00000000
             Stopped music on hold on SIP
            /120-00000000
             Hanging up on 
            'DAHDI/33-1'
             
            Hungup 'DAHDI/33-1'
             
            Executing [s@submenu:2] Goto("SIP/120-00000000""s-ANSWER,1"in new stack
             
            (submenu,s-ANSWER,1
            آخرین ویرایش توسط masome vahid; در تاریخ/ساعت 12-17-2014, 09:07 PM.

            کامنت


              #7
              وقتی موبایل اشغال باشه مجددا همین لاگ رو استریسک میندازه

              کامنت


                #8
                خواهش میکنم . اگر شما میخواهید وضعیت دایال (dial status) را در بیارید این dialplan مشکل دارد

                کامنت


                  #9
                  باسلام و تشکر از پیگیری شما آقای هابیلی
                  من این دیال رو از سایت
                  http://www.voip-info.org/wiki/view/Asterisk+cmd+Goto گرفتم
                  اگه به نظرتون اشتباه هست که لطفا اصلاح شدش یا اگر هم پیشنهادی برای این سناریو دارید من ممنون میشم بفرمایید

                  کامنت


                    #10
                    سلام
                    من این کار رو در الستیکس با دستور زیر به درستی و به راحتی انجام دادم . هم با کارت هم با گیت وی
                    بازم میگم در الستیکس نه استریسک
                    کد PHP:
                     same => n,Gotoif($["${CDR(disposition)}"ANSWERED"]?yes:no
                    آخرین ویرایش توسط Abbas_Karimi; در تاریخ/ساعت 12-16-2014, 01:55 PM.

                    کامنت


                      #11
                      آقای کریمی ممنونم از راهنماییتون
                      از قضا بنده هم الستیکس دارم و فقط تماس ها و داخلی ها رو روی فایل extension پیاده میکنم
                      میتونم درخواست کنم دیال بنده رو با همین کد منیج کنید
                      اینکه اگر شماره اول جواب نداد تماس به سمت شماره بعدی هدایت بشه
                      با تشکر

                      کامنت


                        #12
                        من منظورتونو نفهمیدم . به جای gotoif شما gotoif من رو بزارید همه چی درست میشه

                        کامنت


                          #13
                          من به این شکل پیاده کردم
                          کد PHP:
                          exten => 121,1,Dial(DAHDI/g0/0912xxxxxxx,20)
                          exten => 121,n,Gotoif($["${CDR(disposition)}"ANSWERED"]?yes:no)
                          exten => 121,n(yes),Hangup
                          exten 
                          => 121,n(no),Dial(DAHDI/g0/0938xxxxxxx
                          شماره اولی زنگ میخوره ولی رو دومی نمیره
                          نمیدونم دیال رو هم درست نوشتم یا نه؟
                          آخرین ویرایش توسط masome vahid; در تاریخ/ساعت 12-17-2014, 09:09 PM.

                          کامنت


                            #14
                            شما دقیقا میخواید چه کاری انجام بدید ؟ در حال حاضر در gotoif اگر شخص تلفن رو برداره یه شماره زنگ میخوره اگه برنداره یه شماره دیگه .

                            کامنت


                              #15
                              دقیقا من همینو میخوام که اگر یک شماره زنگ خورد و جواب داده نشد دیگری زنگ بخوره
                              ولیکن دومی زنگ نمیخوره
                              فکر میکنم کارت نمیتونه وضعیت کانال تماس رو تشخیص بده و به محض زنگ خوردن شماره اول کانال رو answer می کنه
                              البته فکر میکنم مشکل این باشه

                              کامنت

                              درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

                              انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

                              شبکه های اجتماعی

                              ایمیل مدیریت

                              Habili@linux-zone.org

                              در حال انجام ...
                              X