اطلاعیه

بستن
No announcement yet.

ایجاد صف برای تماس خروجی

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    ایجاد صف برای تماس خروجی

    من با PHP فایل های مربوط به Call file را ایجاد میکنم و کپی میکنم توی outgoing فولدر و تماس با بیرون برقرار میشه حالا من کلا یک خط شهری بیشتر ندارم چجوری میتونم تماس هایی را که باید با Call File ایجاد بشه را توی صف بزارم و اگر خط آزاد بود اون وقت تماس به بیرون گرفته بشه؟

    یا اینکه اگر فایل توی فولدر مربوط به CallFile همینجوری کپی کنیم مثلا 10 فایل هم باشه اگر خط اشغال باشه منتظر میمونه تا خط آزاد بشه بعد دونه دونه تماس میگیره؟

    #2
    بله شما وقتی call file ایجاد میکنید در پوشه outgoing استریسک قرار میگیره و زمانی که channel آزاد خروجی وجود داشت تماس رو به بیرون میفرسته و همانطور که گفتید اگر ۱۰۰ کال فایل هم ایجاد بشه همه در این پوشه هستند و به نوبت در صورت وجود خط آزاد به بیرون فرستاده میشوند و بعد از اتمام تعداد retry ها call file مربوطه از پوشه پاک میشود.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 08-08-2014, 02:26 PM.

    کامنت


      #3
      نوشته شده توسط Habili مشاهده پست
      بله شما وقتی call file ایجاد میکنید در پوشه outgoing استریسک قرار میگیره و زمانی که channel آزاد خروجی وجود داشت تماس رو به بیرون میفرسته و همانطور که گفتید اگر ۱۰۰ کال فایل هم ایجاد بشه همه در این پوشه هستند و به نوبت در صورت وجود خط آزاد به بیرون فرستاده میشوند و بعد از اتمام تعداد retry ها call file مربوطه از پوشه پاک میشود.
      آقای هابیلی اشاراه کردید به Channel آزاد ، اگر برای تماس های شهری از گیت وی استفاده شده باشه و کانال ارتباطی هم SIP باشه باز همین همین فرمایش شما صادق هست؟

      یا این فقط مربوط میشه به کانال Dahdi که ارتباط با کارت های استریسکی برقرار میکنه؟

      ممنون از پاسخ شما

      کامنت


        #4
        چجوری میشه نتیجه Callfile را متوجه شد که شماره مورد نظر busy بوده یا کسی برنداشته و یا اینکه تماس با موفقیت برقرار شده؟

        کامنت


          #5
          من یک کال فایل ساختم

          Channel: SIP/1001
          MaxRetries: 2
          RetryTime: 60
          WaitTime: 10

          من نوشتم فقط 2 بار تکرار بشه ولی در صورتی که کسی جواب نده هر 60 ثانیه تماس میگیره ...!!! بیشتر از 10 مرتبه تماس گرفت ولی چون کسی گوشی را برنمی داره فایل Callfile از توی spool پاک نمیشه و هی تماس میگیره تا یکی گوشی رو برداره...!!!

          کسی می دونه چجوری باید این مشکل رو حل کنم؟

          کامنت


            #6
            این مشکل که کال فایل اگر طرف موقابل تماس را پاسخ نده علی رغم اینکه نوشتم حداکثر 2 بار تماس بگیره ولی دائما تماس میگیره از چی می تونه باشه؟

            کامنت


              #7
              نوشته شده توسط a.fathi مشاهده پست
              آقای هابیلی اشاراه کردید به Channel آزاد ، اگر برای تماس های شهری از گیت وی استفاده شده باشه و کانال ارتباطی هم SIP باشه باز همین همین فرمایش شما صادق هست؟

              یا این فقط مربوط میشه به کانال Dahdi که ارتباط با کارت های استریسکی برقرار میکنه؟

              ممنون از پاسخ شما
              بله در گیت وی هم روال به همین صورت میباشد.

              نوشته شده توسط a.fathi مشاهده پست
              چجوری میشه نتیجه Callfile را متوجه شد که شماره مورد نظر busy بوده یا کسی برنداشته و یا اینکه تماس با موفقیت برقرار شده؟
              این کار رو باید در agi تون و توسط php منیج کنید. اگر از AMI استفاده کنید طبعتا خیلی بهتر است و دست شما باز تر میباشد. ولی اگر از AGI استفاده میکنید یکی از روش هایی که میتونید status رو دربیارید اینه که مثلا قراره شماره در کال فایل به یک فایل صوتی وصل بشه که شما میتونید بعد از پخش فایل صوتی وضعیت complete رو برای این شماره ثبت کنید.
              آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 08-09-2014, 01:26 PM.

              کامنت


                #8
                نوشته شده توسط Habili مشاهده پست
                بله در گیت وی هم روال به همین صورت میباشد.



                این کار رو باید در agi تون و توسط php منیج کنید.

                میشه یک راهنمایی کوچیک ازagi بدید خیلی ممنون میشم

                کامنت


                  #9
                  پست بالایی رو مجددا بخونید ویرایش شد.

                  کامنت


                    #10
                    در خصوص پست شماره 6 که کال فایل بعد از 2 مرتبه تماس گرفتن پاک نمیشه و دائما تماس میگیره چه کاری باید کرد؟
                    در حالی که MazRetries برابر با 2 قرار دادم حتی AlwaysDelete را هم yes گذاشتم بازم نشد

                    کامنت


                      #11
                      من احساس میکنم یه مشکلی در agi تون رخ میده برای اینکه مطمن بشید یک callfile دستی درست کنید با همون گزینه ها
                      و بذارینش تو پوشه outgoing
                      طبیعتا باید ۲ بار تماس بگیره
                      همونطور که میدونین:
                      MaxRetries : تعداد دفعات تماس
                      RetryTime : مدت زمانی که بین تماس ها فاصله میوفته
                      WaitTime : مدت زمانی که مخاطب زنگ میخوره تا جواب بده.
                      Telegram : https://telegram.me/linuxzone

                      voip trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

                      Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
                      Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
                      Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
                      LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

                      Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

                      کامنت


                        #12
                        agi کجا رو چک کنم؟
                        من فایل call fle را دستی توی notepad درست می کنم و از طریق winscp کپی میکنم توی ایت مسیر /var/spool/asterisk/outgoing
                        ولی میگم 2باز تماس بگیر 100 بار تماس میگیره تا یکی گوشی رو برداره...!!!

                        کامنت


                          #13
                          کال فایل دیگری توی این مسیر ندارید ؟

                          کامنت


                            #14
                            میشه کال فایلتون رو با کانتکسش بذارین اینجا
                            Telegram : https://telegram.me/linuxzone

                            voip trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

                            Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
                            Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
                            Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
                            LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

                            Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

                            کامنت


                              #15
                              نه پوشه خالیه

                              - - - Updated - - -

                              نوشته شده توسط Backtrack مشاهده پست
                              میشه کال فایلتون رو با کانتکسش بذارین اینجا
                              Channel: SIP/1234
                              MaxRetries: 2
                              RetryTime: 30
                              WaitTime: 15
                              Application: Playback
                              Data: hello-world
                              Priority: 1
                              AlwaysDelete: yes

                              کامنت

                              درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

                              انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

                              شبکه های اجتماعی

                              ایمیل مدیریت

                              Habili@linux-zone.org

                              در حال انجام ...
                              X