اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

freeswitch چیست ؟

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    freeswitch چیست ؟

    freeswitch، یک سیستم تلفنی کدباز است که اولین بار در سال 2006 توسط یکی از برنامه نویسان Asterisk به نام Anthony Minessale معرفی شد. او کار طراحی و پیاده سازی این سیستم را به کمک Brian West و Michael Jerris، که آنها نیز قبل از آن از توسعه دهنده گان Asterisk بودند، انجام داده بود. در ابتدا ایجاد یک سیستم تلفنی جدید با وجود سیستم تلفنی موفقی مانند Asterisk، کار عاقلانه ایی به نظر نمی رسید. اما با توجه به تجربیاتی که او و همکارانش در کار با Asterisk داشتند و متوجه یک سری مشکلات در آن شده بودند (در مقاله ایی دیگر به بررسی مشکلات استریسک خواهیم پرداخت)، هدف اولیه آنها طراحی یک سیستم تلفنی ماژولار، قابل گسترش، پایدار و قابل پشتیبانی بر روی سیستم عامل های مختلف بود. نسخه 1.0.0 FreeSWITCH در ماه می 2008 رسما معرفی شد و در حال حاضر بعد از گذشت چندین سال، روزانه کاربران و توسعه دهندگان زیادی به پیشرفت این پروژه کمک می کنند.

    FreeSWITCH در حقیقت یک soft switch کلاس 5 یا B2BUA (مخفف back-to-back user agent) است که تحت لیسانس MPL و با زبان برنامه نویسی C پیاده سازی شده و بر روی سیستم عامل های Windows، Mac OSX، Linux، BSD و سایر توزیع های UNIX قابل اجرا است. در طراحی و پیاده سازی این سیستم تلفنی، سعی شده است هسته (core) آن تا حد امکان کوچک باشد و تنها امکانات و قابلیت های ضروری را شامل شود. ضمنا در پیاده سازی آن سعی شده تا حد امکان دوباره کاری نشود و از کتابخانه های نرم افزاری موجود استفاده شود. به عنوان مثال در پیاده سازی ماژول mod_sofia، از پروژه Sofia-SIP که یک پروژه کدباز تحت حمایت شرکت نوکیا استفاده شده است (sofia-sip.sourceforge.net).

    در این سیستم تلفنی، از تکنولوژی ها و پروتکل های ارتباطی مختلفی مانند Skype، SIP، H323 و GoogleTalk پیشتیبانی می شود که امکان برقراری ارتباط آسان با سیستم های تلفنی کدباز مختلفی مانند sipXecs، Call Weaver، Bayonne، YATE و یا Asterisk را فراهم می کند.

    FreeSWITCH، از بسیاری از ویژگی های پیشرفته SIP مانند presence/BLF/SLA و همچنین TCP TLS و SRTP پشتیبانی می کند. آن همچنین می تواند به عنوان یک پروکسی ناپیدا (transparent proxy) با و بدون media در مسیر استفاده شود و به عنوان یک SBC یا Session Border Controller عمل کند.

    FreeSWITCH ، از کدک های Wide Band و Narrow Band پشتیبانی می کند و آن را به راهکاری ایده آل برای برقراری ارتباط بین دستگاه های قدیمی و تکنولوژی های جدید، تبدیل کرده است. کانال های صدا و ماژول اتصال کنفرانس می توانند با فرکانس های 8،12،16،24،32 یا 48 کیلوهرتزی کار کنند و حتی کانال هایی با نرخ های مختلف را به هم وصل کنند. کدک G729 تحت لیسانس تجاری هم قابل دسترسی است.

    FreeSWITCH، از فکس، هم بر روی صدا و هم پروتکل T.38 پشتیبانی می کند و می تواند بین هردو روش به عنوان مبدل هم عمل کند.

    نویسنده: مهدی مرادی
    منبع
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 02-06-2015, 10:45 PM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X