اطلاعیه

بستن
No announcement yet.

درست کردن سیستم نظر سنجی تلفنی در الستیکس یا استریسک

بستن
این موضوع بسته شده است.
X
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    درست کردن سیستم نظر سنجی تلفنی در الستیکس یا استریسک

    یه بخش پشتیبانی میخوام راه بندازم در الستیکس و بعد از اینکه مکالمه همکارا تموم شد یه فایل صوتی پخش بشه که نظر شما درباره کیفیت پاسخگویی چطور بوده ؟ بعد با توجه به کیفیت پاسخگویی اپراطور تماس گیرنده یکی از کلید های یک تا پنج رو بزنه .
    دوستانی که تجربه داشتن راهنمایی بفرمایند تشکر میکنم .

    #2
    سلام
    باید این کارارو انجام بدی
    1 . کد نویسی از Extension
    کد:
    [nazarsanji]
    exten => *123,1,Answer()
    same => n,Read(digit,/a/sample,1)
    same =>n,agi(a.php,${digit})
    same =>n,playback(goodbye)
    same =>n,Hangup()
    2. یه مقاله کوچیک دارم راجع به ارتباط با دیتا بیس با mysql . یه Table درست کن داده هاتو بریز اون تو .
    3. از طریق کد نویسی php داده هارو از جدول بخون بده به کد و یه چارت بهت نشون بده نتایج نظر سنجی رو .
    من کدشو دارم اما چون زحمت زیاد کشیدم نمیتونم رایگان بزارم شرمنده :-)
    آخرین ویرایش توسط Abbas_Karimi; در تاریخ/ساعت 02-17-2014, 05:58 PM.

    کامنت


      #3
      بدون agi نویسی امکانش هست نظر سنجی تلفنی رو درست کنم منظورم با دایلپلن نویسی هستش که تو خود دل استریسک این کار رو انجام بدم ؟

      کامنت


        #4
        میتونی انجام بدی اما برای نمایشش حتما باید یه کد php یا html css بزنی رو داده هات تو mysql که نمایش بدی که این نظر سنجی به چه صورت بوده .

        کامنت


          #5
          من یک voicemail دارم با شماره 9001 فقط می خوام اگر پیشنهاد یا انتقادی مشتریان دارند بعد از اینکه صحبشان با اپراتور تمام شد یه پیغم هم زرارن قبل از اینکه قط کنند.
          چجوری میشه وقتی اپراتور گوشی را گذاشت تماس گیرنده بره به شماره 9001 که پیغام بزاره؟

          کامنت


            #6
            سلام
            کافیه در دایلپلن از اکستن h استفاده کنین
            Telegram : https://telegram.me/linuxzone

            voip trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

            Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
            Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
            Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
            LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

            Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

            کامنت


              #7
              دستورش چجوری میشه؟
              یعنی توی کدوم فایل باید نوشته بشه و کجا دستور hangup فراخوانی میشه که قبل از اون این دستور نوشته بشه/.
              البته اگر اشتباه نگم

              کامنت


                #8
                البته یه جور دیگه هم میشه این کارو کرد که بعد از اتمام تماس اپراطور گوشی رو قطع نکنه و تماس رو به داخلی نظر سنجی هدایت کنه که اونجا هم یه ivr پخش میشه که نظر خودتون رو بدین بعد تماس گیرنده نظرش رو میده و تماس پایان داده میشه .

                کامنت


                  #9
                  مثلا در پایان صحبت تماس گیرنده با اپراتور وقتی اپراتور تماس را قطع کرد برای مخاطب اتفاق زیر میوفته :
                  کد PHP:
                  exten => h,1,playback(lotfan bad az shenidan sedaye boog nazar khod ra bogozarid)
                  exten => h,2,voicemail(100)
                  exten => h,3,hangup() 
                  Telegram : https://telegram.me/linuxzone

                  voip trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

                  Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
                  Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
                  Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
                  LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

                  Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

                  کامنت


                    #10
                    یعنی هر تماسی که توی استریسک hangup میشه بعد این دستورات اجرا میشه؟...!!!

                    این کدی که شما نوشتید کنتکست چی باید بزاریم؟
                    چجوری مشخص بشه که مثلا فقط داحلی های 101 و 102 و 103 بعد از اینکه تماس را قطع کردن بره روی نظرسنجی؟

                    اگر تماس از خارج به داخل بود باید بره روی نظرسنجی و اگر خود داخلی 101 با بیرون تماس گرفته بود دیگه بهد از قطع کردن تماس برای کسی که پشت خط هست پیغام نظر سنجی پخش نشه...!!!

                    کلا اگر ممکنه در مورد این دستورات Dialplan که در پست قبلی زحمت کشیدید نوشتید بیشتر توضیح بدید که چجوری میشه که این کدها اجرا میشه و اصلا از کجا باید فراخوانی بشن.

                    باتشکر فراوان

                    کامنت


                      #11
                      یه سوال دیگه این دستور
                      exten => h,2,voicemail(100)
                      دقیقا چی کار میکنه؟

                      کامنت


                        #12
                        نوشته شده توسط a.fathi مشاهده پست
                        یعنی هر تماسی که توی استریسک hangup میشه بعد این دستورات اجرا میشه؟...!!!

                        این کدی که شما نوشتید کنتکست چی باید بزاریم؟
                        چجوری مشخص بشه که مثلا فقط داحلی های 101 و 102 و 103 بعد از اینکه تماس را قطع کردن بره روی نظرسنجی؟

                        اگر تماس از خارج به داخل بود باید بره روی نظرسنجی و اگر خود داخلی 101 با بیرون تماس گرفته بود دیگه بهد از قطع کردن تماس برای کسی که پشت خط هست پیغام نظر سنجی پخش نشه...!!!

                        کلا اگر ممکنه در مورد این دستورات Dialplan که در پست قبلی زحمت کشیدید نوشتید بیشتر توضیح بدید که چجوری میشه که این کدها اجرا میشه و اصلا از کجا باید فراخوانی بشن.

                        باتشکر فراوان
                        سلام ما اینجا در انجمن سوالهای عمومی رو به صورت کامل پاسخ میدیم و در مورد سوال های تخصصی راهنمایی های جامع صورت میگیرد و این راهنمایی ها برای افرادی که به صورت تخصصی کار میکنند بسیار مفید و کارا خواهد بود ولی با توجه به اینکه شما مفاهیم اصلی استریسک از جمله کانتکست را به صورت حرفه ای نمیدانید به شما توصیه میشود برای انجام چنین پروژه هایی آموزشی مفید حتی در قالب یک آموزش دو ساعته را در برنامه کاری خود قرار دهید .

                        نوشته شده توسط a.fathi مشاهده پست
                        یه سوال دیگه این دستور
                        exten => h,2,voicemail(100)
                        دقیقا چی کار میکنه؟
                        این دستور به ویس میل داخلی 100 وصلتون میکنه .
                        Telegram : https://telegram.me/linuxzone

                        voip trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

                        Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
                        Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
                        Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
                        LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

                        Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

                        کامنت


                          #13
                          من با استفاده از کال فایل یک سیسم تماس خودکار راه انداختم؛ در ابتدا از کارت استفاده کردم که مشکلی که داشت این بود که وقتی با شماره به صورت خودکار تماس می گرفت خط را answer شده در نظر می گرفت و قبل از اینکه طرف مقابل گوشی را بردارد شروع به پخش پیام صوتی می کرد
                          برای حل این مشکل گیت وی hx4 خریدم ولی با گیتوی هم هنوز این مشکل را دارم
                          در قسمت tone ، ایران را انتخاب کردم و
                          در قسمت Busy detection
                          On-time و Off-time را 500 گذاشتم

                          این هم کال فایل ای که نوشتم:
                          کد PHP:
                          channel:SIP/siptrunk/*******8
                          waittime:25
                          context:test
                          extension:1
                          priority:1
                          archive:yes 

                          مشکل از کجاست؟

                          ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

                          کامنت


                            #14
                            لطفا برای سوال جدید یک موضوع جدید درست کنید .
                            ممنون از همکاری شما
                            بسته شد
                            آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 12-27-2014, 07:18 PM.

                            کامنت

                            درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

                            انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

                            شبکه های اجتماعی

                            ایمیل مدیریت

                            Habili@linux-zone.org

                            در حال انجام ...
                            X