اطلاعیه

بستن
No announcement yet.

پریدن از روی خط اشغال در صف

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    پریدن از روی خط اشغال در صف

    دوستان سلام
    من یک صف درست کردم که تماس های ورودی رو به تعدادی شماره موبایل بصورت عادلانه وصل می کنه. برای این کار تعدادی داخلی تعریف کردم و هر کدام از این داخلی ها با گرفتن 9 در قسمت follow me به یک موبایل وصل می شه. ring strategy رو هم rrmemory انتخاب کردم تا تماسهای ورودی به صورت عادلانه بین موبایل ها تقسیم بشه(البته با کمک دوستان همین انجمن که ازشون بسیار هم ممنونم).
    حالا مشکل اینجاست که می خواهیم وقتی یک موبایل خاموشه یا اشغاله از روی اون بپره و به موبایل بعدی وصل بشه.
    من گزینه fail Over Destination را در queue دوباره به همان صف فرستادم نشد. در لیست Follow-Me List در قسمت follow me مربوط به داخلی ها شماره موبایل های دیگه رو قرار دادم بازم نشد.در قسمت destination if no answer مربوط به follow me داخلی ها همان صف رو قرار دادم بازم نشد.
    نمی دونم این کار اصلا شدنی هست یا نه؟ دوستان اگر ایده ای به نظرتون می رسه لطفا راهنمایی کنید.
    بازم ازتون ممنونم.

    #2
    سلام
    میتونین یه کاری کنین
    یه داخلی دیگه درست کنین و درگزینه هاش جلوی قسمت Dial اون داخلی بزنین: DAHDI/g0/909122553388
    و در صف قسمت Fail Over Destination هم اون داخلی رو انتخاب کنین
    Telegram : https://telegram.me/linuxzone

    voip trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

    Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
    Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
    Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
    LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

    Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

    کامنت


      #3
      سلام
      ممنون که پاسخ دادید
      ولی این کار را هم انجام دادم و نشد.اصلا سراغ Fail Over Destination نمیره.
      شاید مساله رو خوب باز نکردم
      ببینید ما یه صف داریم شامل داخلی های 100و101و102و103 که از طریق follow me هرکدام به ترتیب 909121111111 و 909122222222 و 909123333333 و 909124444444 روت شدن. ورودیمون هم یه خط E1 پنج رقمی هست که وقتی کسی از بیرون با این شماره 5 رقمی تماس می گیره بار اول 09121111111 زنگ می خوره و بار دوم 09122222222 زنگ می خوره و الی آخر.
      حالا مشکل اینجاست که اگه نوبت موبایل 09123333333 باشه و این شماره خاموش باشه یا در دسترس نباشه یا اشغال باشه سیستم متوجه بشه و ورودی رو به 09124444444 وصل کنه و همین طور برای همه شماره ها.
      آیا این کار ممکنه ؟
      ممنون میشم راهنمایی کنید.

      کامنت


        #4
        سلام
        شاید گروه خط e1 تون g0 نیست باید یه تماس به بیرون بگیرین بعدش لاگ استریسک رو ببینین که تماس دقیقا از چه چنلی بیرون میره (DAHDI/g0)
        حالا برا اینکه خودتونو درگیره لاگ نکنین می تونین یه کار دیگه انجام بدین
        برا هر داخلی یه داخلی جایگزین درست کنین مثلا برا ۱۰۰ داخلی 1000 رو درست کنین و برا 1000 یه Followme هم تعریف کنین وتوش مثلا شماره 909124444444 رو قراربدین
        حالا برین تو Followme مربوط به 100 در قسمت Destination if no answer داخلی 1000 رو وارد کنین
        امیدوارم حل شه..
        Telegram : https://telegram.me/linuxzone

        voip trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

        Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
        Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
        Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
        LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

        Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

        کامنت


          #5
          سلام
          ممنون از پیگیریتون
          من قبلا این کارو انجام داده بودم ولی محض احتیاط باز هم انجام دادم به این صورت که در Destination if no answer مربوط به follow me هرکدوم داخلی بعدی رو قرار دادم یعنی برای 200 داخلی 201 و برای 201 داخلی 202 و به همین ترتیب قرار دادم.
          فکر می کنم مشکل اینجاست که وقتی پیغام خاموش بودن یا در دسترس نبودن و یا بوق اشغال از طرف مخابرات پخش میشه سیستم اون رو به عنوان پاسخ در نظر میگیره و به همین خاطر به گزینه Destination if no answer مراجعه نمی کنه.
          بازم ممنون می شم اگه راهی به نظرتون رسید لطف کنید و راهنمایی کنید
          با تشکر

          کامنت


            #6
            ببینین سیستم نمیتونه تشخیص بده این سیگنالی که دریافت میکنه مربوط به صدای مخاطب موردنظر هستش یا اینکه آلارم مخابراته
            نمیشه کاریش کرد
            Telegram : https://telegram.me/linuxzone

            voip trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

            Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
            Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
            Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
            LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

            Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

            کامنت


              #7
              سلام
              این که ویپ نیست
              تماس شما رو ویپ متقل کرده و تحویل pstn داده
              دیگه به بعدش دست اون نیست که بفهمه کال ریجکت شده یا نه
              امکانش نیست

              کامنت


                #8
                دوست عزیز من هم دینال این موضوع بودم ولی نمیشه که ویپ بفهمه که موبایل خاموشه و به موبایل بعدی وصل بشه چون مدیریت خاموش بودن موبایل دست ویپ نیست و pstns و فک نکنم ویپ بتونه متوجه قطع بودن بشه و اون فقط تماس رو divert میکنه به بقیش کاری نداره

                کامنت

                درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

                انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

                شبکه های اجتماعی

                ایمیل مدیریت

                Habili@linux-zone.org

                در حال انجام ...
                X