اطلاعیه

بستن
No announcement yet.

شیوه تماس خودکار الستیکس

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    شیوه تماس خودکار الستیکس

    سلام

    دوستان خسته نباشید یک سوال دارم

    من میخواهم بر روی الستیکس روشی اعمال کنم که مثلا یک فایل صدا چند دقیقه ای بهش بدم و خودم هم شماره تلفن بدم بهش زنگ بزنه اون صدا رو پخش کنه در کل مثل یک صدای اماده برای اخطار سر رسید
    یک مورد دیگه هم اینکه چطور میشود صدای بوق الستیکس رو عوض کرد یعنی صدایی که مثلا تماس گیرنده زنگ میزنه میره داخلی داره وصل میشه داخلی صدای بوق که مثل بوق تلفن عادیه


    تشکر

    #2
    بهترین راه برای اینکه سیستم خودش بیاد یه سری شماره رو بگیره و یه پیغام براشون پخش کنه و ازشون اطلاعات بگیره اینه که شما callfile بنویسی
    یعنی بیای شماره ها رو تو دیتابیس ذخیره کنی بعد در زمان مقرر توسط برنامه نویسی اون شماره ها رو دونه دونه به callfile بدی تا اقداماتی رو که میخوای انجام بده
    پس روند این شد:
    1- داشتن شماره های مورد نیاز در دیتا بیس
    2- نوشتن یک برنامه حالا میتونین با چیزی مثل پی اچ پی باشه یا همون contex که یه شماره رو بگیری کار رو شروع کنه یعنی لزوما با php هم نباید بنویسی میشه همه را با کانتکس نوشت

    کامنت


      #3
      سلام

      بسیار ممنون از شما بنده خودم برنامه نویس php هستم و اشنایی کامل با دیتابیسsql و php دارم ممنون میشوم اگر کمی با جزییات راهنمایی کنید
      دیتابیس الستیکس در کجا قرار دارد و اگر همون phpmyadmin هست روش ورود؟
      متغییر ها،api و... دسترسی به الستیکس کجا هست کلا راهنمایی با جزییات بشود ممنون میشوم

      کامنت


        #4
        سلام
        به این لینک 1سری بزنید خیلی گمکتان میکند
        http://www.itp-redial.com/class/week...tbound-dialing

        کامنت


          #5
          اگه می خواهید از phpmyadmin استفاده کنید باید اون را روی الستیکس نصب کنید، می تونید از لینک زیر کمک بگیرید.

          http://linux-zone.org/forums/thread1365.html

          و برای نوشتن این برنامه با php هم، باید agi نویسی کنید.AGI یه رابط بین استریسک و PHP و دیگر زبانهای
          برنامه نویسی مانند پایتون و ... میباشد که از طریق agi شما میتونید یک برنامه نوشته شده به زبان PHP ، pyton و ... را در استریسک استفاده کنید.

          کامنت


            #6
            سلام

            مشکل ما حل شد فقط یک مشکل دارد فایل call file رو اجرا میکنیم فقط روی داخلی کار میکنه یعنی زنگ میزنه داخلی به خارجی زنگ نمیزنه!

            من از دستور زیر استفاده میکنم

            Channel: SIP/trunkname/18882223333
            Application: Playback
            Data: hello-world

            اسم داخلی من:222 هست
            ترانک sip من هم اسمش newrock است
            طوری هم کانفینگ کردم برای تماس خروجی اول شماره 9 میزاریم

            کامنت


              #7
              خوب اگه ۹ در الستیکس جدا میشه دیگه تو کال فایلتون نباید اول شماره ۹ بذارید:
              sip/newrock/09123333333
              Telegram : https://telegram.me/linuxzone

              voip trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

              Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
              Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
              Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
              LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

              Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

              کامنت


                #8
                سلام

                بسیار ممنون حل شد فقط دو مشکل داریم الان که راهنمایی کنید خیلی ممنون میشم
                1- الان زنگ میخوره اما در حد دوتا بوق و قطع میشه! WaitTime هم بردیم بالا ولی نشد
                2- در همینز مان کم دوتا بوق سریع گوشی رو برمیداریم ولی صدای ضبط شده پخش نمیشه اینو بگم مثلا روی داخلی تنظیم میکنیم شجای شماره خارجی هم زمانش درسته هم صدا پخش میشه! فرمت فایل هم gsm هست

                ممنونم

                کامنت


                  #9
                  در حین برقراری تماس لاگ استریسکتون را برسی کنید تا ببینید چرا تماس قطع میشه.

                  کامنت


                    #10
                    سلام

                    چک شد این نتیجه است

                    کد PHP:
                    [May 12 10:53:01WARNING[3137pbx_spool.cUnable to set utime on /var/spool/asterisk/outgoing/mm.callOperation not permitted
                    [May 12 10:53:01VERBOSE[14033pbx_spool.c:     -- Attempting call on SIP/newrock/09180000000 for application Playback(8) (Retry 1)
                    [
                    May 12 10:53:01VERBOSE[14033netsock2.c:   == Using SIP RTP TOS bits 184
                    [May 12 10:53:01VERBOSE[14033netsock2.c:   == Using SIP RTP CoS mark 5
                    [May 12 10:53:04VERBOSE[14033file.c:     -- <SIP/newrock-0000007cPlaying '8.gsm' (language 'en')
                    [
                    May 12 10:53:10NOTICE[14033pbx_spool.cCall completed to SIP/newrock/09180000000 

                    کامنت


                      #11
                      مشکل حل شد
                      برای سایرین:
                      اشکال از طول فایل صوتی بود اگر در همین لاگ دقت شود اول فایل پخش میهش بعد زنگ میزنه یعنی باید طول فایل بیشتر میشد فایل من چند ثانیه ای بود برای همین دیگه به دوتا بوق بیشتر نمیرسید.البته این یک اشکاله اگر مشترک دیگر گوشی برداره تکلیف چیه باید اهنگ پخش کنه تا مثلا حداکثر زمان!

                      کامنت


                        #12
                        کال فایل به این صورته که با شماره ای که مشخص کردید تماس می گیره ، بعد از اینکه فرد مقابل پاسخ داد ، کاری که مشخص کردید را انجام می ده ، فکر میکنم مشکل شما از گیتوی است که به محض اینکه تماس میگیرید خط را answer شده در نظر می گیره و قبل از اینکه فرد خودش پاسخ بدهد فایل پخش میشه و تماس هم قطع می شود.

                        کامنت


                          #13
                          نوشته شده توسط maryamgh مشاهده پست
                          کال فایل به این صورته که با شماره ای که مشخص کردید تماس می گیره ، بعد از اینکه فرد مقابل پاسخ داد ، کاری که مشخص کردید را انجام می ده ، فکر میکنم مشکل شما از گیتوی است که به محض اینکه تماس میگیرید خط را answer شده در نظر می گیره و قبل از اینکه فرد خودش پاسخ بدهد فایل پخش میشه و تماس هم قطع می شود.
                          اینطور که من تحقیق کردم باید اکستیشن تعریف بشه که طبق اون انجام بده مثل اموزش زیر
                          http://the-asterisk-book.com/1.6/call-file.html

                          میشه لطفا اموزش تعریف اکستیشن رو بزارید در extensions.conf

                          کامنت


                            #14
                            لینک زیر را مطالعه بفرمایید

                            http://linux-zone.org/forums/thread826.html

                            کامنت


                              #15
                              سلام

                              دوستان من برای تعریف یک اکستیشن در کال فایلم مراحل زیر رو طی کردم ولی کار نمیکنه

                              اومدم در extensions.conf خط اخرش اینو فراخوانی کردم:
                              #include rol.conf
                              بعد توی فایل rol.conf هم محتویات زیره:

                              [rol]
                              exten => 222,1,Answer()
                              exten => 222,n,Wait(1)
                              exten => 2220,n,Playback(3)
                              exten => 222,n,Wait(1)
                              exten => 222,n,Hangup()

                              فایل کال بکم هم اینه:

                              Channel: SIP/newrock/09180000000
                              Callerid: 911
                              MaxRetries: 10
                              RetryTime: 5
                              WaitTime: 20
                              Context: rahol
                              Extension: 222


                              داخلی خودمم در سیستم 222 هست

                              یک تماس 1 ثانیه ای در گزارش الستیکس ثبت میشه همین

                              کامنت

                              درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

                              انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

                              شبکه های اجتماعی

                              ایمیل مدیریت

                              Habili@linux-zone.org

                              در حال انجام ...
                              X