اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

مانیتورینگ در الستیکس

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    مانیتورینگ در الستیکس

    سلام

    دوستان کسی نرم افزاری یا روشی سراغ داره که بشه باهاش خطوط شهری و داخلی های الستیکس رو مانیتور کرد؟
    طوری که گراف داشته باشه مثلن در 24 ساعت چه زمان هایی اشغال بوده یا خط در حال استفاده بوده ؟

    با سپاس

    #2
    سلام من zabbix رو بهتون پیشنهاد میکنم
    Instagram : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

    Voip Trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

    Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
    Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
    Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
    LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

    Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

    کامنت


      #3
      با سپاس فراوان

      من zabbix رو نصب کردم و zabbix agent رو هم روی الستیکس و سرورم هم را داخل host اضافه کردم اما چیزایی که مانیتور می کنه cpu و هارد و این چیزاست خبری از اکستنشن ها و ترانک ها نیست
      template خاصی رو باید اضافه کنم ؟
      لطفن اهنمایی کنید

      سپاس

      کامنت


        #4
        دوستان کسی هست بتونه راهنمایی کنه اگر بخواهیم یک گراف از وضعیت یک صف در الستیکس در طول 24 ساعت داشته باشیم از چه راهی در نرم افزارهایی مثل zabbix یا prtg باید پیش رفت؟
        من template های zabbix رو اضافه کردم و همچنین در prtg فایل asterisk.oidlib رو اضافه کردم اما راهی پیش نبردم

        سپاس از توجه دوستان

        کامنت


          #5
          من منظورتون از وضعیت یک صف رو دقیقا متوجه نشدم
          ببینید اگه زبیکس کار کردین طبیعتا باید بدونین که از روش agent میشه خروجی هر کامندی رو مانیتور کرد. شما کافیه برای موردی که میخواین مانیتور کنین کامندشو پیدا کنین و بعد خروجی همون کامند رو در زبیکس مانیتور کنین.
          Instagram : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

          Voip Trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

          Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
          Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
          Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
          LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

          Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

          کامنت


            #6
            مشخصات صف رو میخواین نمایش بدین یا تعداد فعال در سیستم
            برای مشخصات صف به این صورت در آدرس روبرو میزارید etc/zabbix/zabbix-agentd.con
            خط اول در مورد تعداد تماس ها در queue *هست بقیه هم تعداد تماس های مربوط به هر Agent *هست که جواب داده

            کد PHP:
            UserParameter=call.queue,/usr/sbin/asterisk -rx 'queue show 10000' grep -'. SIP/' awk '{print $1}' |wc -l
            UserParameter
            =600,/usr/sbin/asterisk -rx 'queue show 10000' grep  -'600' awk '{print $9)' 
            برای فهمیدن تعداد تماس های فعال در سیستم استریسک هم به صورت زیر عمل میکنید

            کد PHP:
            UserParameter=ast.calls,/usr/sbin/asterisk -rvvvvvx 'core show calls'|grep -'active calls' |awk '{print $1}' 
            آخرین ویرایش توسط Abbas_Karimi; در تاریخ/ساعت 02-18-2015, 11:49 AM.

            کامنت


              #7
              دوستان کسی دستور DND شدن رو نداره ؟ که ببینم چه یوزری در حال حاضر DND هست ؟
              در ضمن دستور database show DND کار نمیکنه چون از خود تلفن DND میکنن نه با گرفتن کد .

              کامنت


                #8
                for dnd
                کد PHP:
                UserParameter=DND.2000,/usr/sbin/asterisk -rx 'database show dnd' grep -'/DND/2000' awk '{print "1"}' 
                این دستور به این شرط در زبیکس کار می کند که DND رو در گوشی ها ببندید و با دستور 78* ، DND رو فعال کنید

                کامنت


                  #9
                  سپاس از دوستان
                  یه چیزایی دستگیرم شد امیدوارم نتیجه بگیرم

                  کامنت

                  درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

                  انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

                  شبکه های اجتماعی
                  در حال انجام ...
                  X