اطلاعیه

بستن
No announcement yet.

جدا کردن خطوط و از کار افتادن کالرایدی

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    جدا کردن خطوط و از کار افتادن کالرایدی

    با سلام
    من تازه کار هستم و با مشکلی به شرح زیر برخوردم، لطفا راهنمایی کنید.
    سیستم تلفنی Elastix 2.4
    کارت تلفنی Atcom

    سناریو : 7 خط ورودی شهری داریم که به شرح زیر مسیر دهی شده اند
    1 خط به داخلی 201 و استفاده از همین داخلی از این خط
    1 خط به داخلی 301 و استفاده از همین داخلی از این خط
    2 خط به داخلی 200 و استفاده از 10 داخلی از این 2 خط
    3 خط به داخلی 300 و استفاده از 15 داخلی از این 3 خط

    تمامی موارد به درستی کار کرده و تنها مشکل این است که هنگام تماس از بیرون شماره تماس گیرنده (caller id ) نمایش داده نمی شود.

    طریقه جدا کردن خطوط : از طریق ساختن zap channel did این کار انجام شده و در داخل فایل dahdi-channel خط context به from-zaptel تغییر پیدا کرده و همینطور در فایل chan-dahdi، همینطور تنظیمات فایل chan-dahdi به شرح ذیل می باشد

    لطفا راهنمایی کنید که چطور کالر ایدی را راه اندازی کنم ؟
    یادآوری :
    قبل از جدا کردن خطوط کالر ایدی کار می کرده

    #2
    سلام مشکل callerid تون به خاطر جدا کردن خطوط نیست وارد فایل cahn-dahdi بشین و دوو خط زیر رو به گزینه های این فایل اضافه کنید :
    کد PHP:
    cidsignaling=dtmf
    cidstart
    =dtmf 
    برای اطلاعات بیشتر پست زیر رو بخونید :
    http://linux-zone.org/forums/thread703.html
    چک کنید ببینید مشکل برطرف میشود ؟

    کامنت


      #3
      ممنون از راهنمایی شما استاد عزیر
      این دو خط رو اضافه کردم
      در حال حاضر کد های chan-dahdi به صورت زیر است :
      کد PHP:
      Auto-generated by /usr/sbin/hardware_detector[trunkgroups]
      [
      channels]
      context=from-zaptel
      signalling
      =fxs_ks
      rxwink
      =300
                    
      Atlas seems to use long (250mswinksusecallerid=yes
      hidecallerid
      =no
      callwaiting
      =yes
      usecallingpres
      =yes
      callwaitingcallerid
      =yes
      threewaycalling
      =yes
      transfer
      =yes
      canpark
      =yes
      cancallforward
      =yes
      callreturn
      =yes
      echocancel
      =64
      echocancelwhenbridged
      =no
      faxdetect
      =incoming
      echotraining
      =800
      rxgain
      =-2.0
      txgain
      =-2.0
      callgroup
      =1
      pickupgroup
      =1
      relaxdtmf
      =yes
      callerid
      =asreceived
      useincomingcalleridondahditransfer
      =yes
      cidsignaling
      =dtmf
      cidstart
      =dtmf
      ;Uncomment these lines if you have problems with the disconection of your analog linesbusydetect=yesbusycount=3

      immediate
      =no
      #include dahdi-channels.conf#include chan_dahdi_additional.conf 
      ولی پس از تماس با سیستم این پیغام را نمایش می دهد :
      کد PHP:
      == Starting DTMF CID detection on channel 6    -- Starting simple switch on 'DAHDI/6-1'    -- Hanging up on 'DAHDI/6-1'    -- Hungup 'DAHDI/6-1' 
      آخرین ویرایش توسط masome vahid; در تاریخ/ساعت 11-07-2014, 01:17 PM.

      کامنت


        #4
        مشکل در تفکیک خطوط ورودی و خروجی در الستیکس

        به چه صورت می توان برای تماس های خروجی خطها را جدا کرد؟

        وقتی به بیرون با کارت می خواهیم ارتباط برقرار کنیم از همچین دستوری (.... Dial(DAHDI/g0/0912 استفاده می کنیم
        اگر مثلا یک کارت چهار پورته داشته باشیم و چهار خط به آن متصل باشه وقتی از این دستور استفاده میشه و در outbound هم مشخص شده یاشه که تماس به ترانک این کارت برود؛ تماس از یکی از پورت های کارت خارج میشه، چطور می تونیم تعریف کنیم که دقیقا از چه پورتی خارج بشه؟
        اصلا الستیکس توانایی مدیریت تماس های خروجی را داره؟

        ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
        آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 11-07-2014, 02:07 PM.

        کامنت


          #5
          نوشته شده توسط hemaseh مشاهده پست
          ممنون از راهنمایی شما استاد عزیر
          این دو خط رو اضافه کردم
          در حال حاضر کد های chan-dahdi به صورت زیر است :
          کد PHP:
          Auto-generated by /usr/sbin/hardware_detector[trunkgroups]
          [
          channels]
          context=from-zaptel
          signalling
          =fxs_ks
          rxwink
          =300
                        
          Atlas seems to use long (250mswinksusecallerid=yes
          hidecallerid
          =no
          callwaiting
          =yes
          usecallingpres
          =yes
          callwaitingcallerid
          =yes
          threewaycalling
          =yes
          transfer
          =yes
          canpark
          =yes
          cancallforward
          =yes
          callreturn
          =yes
          echocancel
          =64
          echocancelwhenbridged
          =no
          faxdetect
          =incoming
          echotraining
          =800
          rxgain
          =-2.0
          txgain
          =-2.0
          callgroup
          =1
          pickupgroup
          =1
          relaxdtmf
          =yes
          callerid
          =asreceived
          useincomingcalleridondahditransfer
          =yes
          cidsignaling
          =dtmf
          cidstart
          =dtmf
          ;Uncomment these lines if you have problems with the disconection of your analog linesbusydetect=yesbusycount=3

          immediate
          =no
          #include dahdi-channels.conf#include chan_dahdi_additional.conf 
          ولی پس از تماس با سیستم این پیغام را نمایش می دهد :
          کد PHP:
          == Starting DTMF CID detection on channel 6    -- Starting simple switch on 'DAHDI/6-1'    -- Hanging up on 'DAHDI/6-1'    -- Hungup 'DAHDI/6-1' 
          شما یکبار دیگه کارت تون رو دیتکت کنید تنظیماتش برگرده به حالت دیفالت شبیه این چنین چیزی میشه
          کد PHP:
          [channels]
          language=pr
          context
          =from-pstn
          signalling
          =fxs_ks
          rxwink
          =300              Atlas seems to use long (250mswinks
          usecallerid
          =yes
          hidecallerid
          =no
          callwaiting
          =yes
          usecallingpres
          =yes
          callwaitingcallerid
          =yes
          threewaycalling
          =yes
          transfer
          =yes
          canpark
          =yes
          cancallforward
          =yes
          callreturn
          =yes
          echocancel
          =yes
          echocancelwhenbridged
          =yes
          faxdetect
          =incoming
          echotraining
          =800
          rxgain
          =0.0
          txgain
          =0.0
          callgroup
          =1
          pickupgroup
          =
          این مشکلی که به وجود امده به خاطر تغییراتی هست که در این فایل دادید. مثلا من گزینه usecallerid=yes رو اصلا در فایل شما ندیدم شما نیازی به اون دو گزینه قبل که آقای هابیلی فرمودند ندارین.
          آخرین ویرایش توسط masome vahid; در تاریخ/ساعت 11-07-2014, 01:55 PM.
          Telegram : https://telegram.me/linuxzone

          voip trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

          Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
          Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
          Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
          LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

          Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

          کامنت


            #6
            نوشته شده توسط alireza-h مشاهده پست
            به چه صورت می توان برای تماس های خروجی خطها را جدا کرد؟

            وقتی به بیرون با کارت می خواهیم ارتباط برقرار کنیم از همچین دستوری (.... Dial(DAHDI/g0/0912 استفاده می کنیم
            اگر مثلا یک کارت چهار پورته داشته باشیم و چهار خط به آن متصل باشه وقتی از این دستور استفاده میشه و در outbound هم مشخص شده یاشه که تماس به ترانک این کارت برود؛ تماس از یکی از پورت های کارت خارج میشه، چطور می تونیم تعریف کنیم که دقیقا از چه پورتی خارج بشه؟
            اصلا الستیکس توانایی مدیریت تماس های خروجی را داره؟

            ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
            سلام برای تفکیک خطوظ تون لینک زیر رو بخونید مشکلتون حل میشه : :75:
            http://linux-zone.org/forums/thread70.html

            کامنت

            درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

            انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

            شبکه های اجتماعی

            ایمیل مدیریت

            Habili@linux-zone.org

            در حال انجام ...
            X