اطلاعیه

بستن
No announcement yet.

اجرای ivr های متفاوت برای خطوط مختلف

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    اجرای ivr های متفاوت برای خطوط مختلف

    سلام
    من 4 خط شهری دارم .
    2 تا ivr تعریف کردم .
    چطور میتونم برای دو خط ivr شماره یک و برای دو خط بعدی ivr شماره دو فعال کنم ؟
    یعنی چطور میتونم برای هر خط شهری ، یک ivr مخصوص تعریف یا فعال کنم ؟

    ممنون

    #2
    سلام
    این خط ها از چه طریقی به سرور متصل شدن؟
    کارت یا گیت وی؟
    باید inbound route های جدا با did مربوط به هر خط تعریف کنین و هر inbound را به یک ivr روت دهید
    Telegram : https://telegram.me/linuxzone

    voip trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

    Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
    Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
    Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
    LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

    Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

    کامنت


      #3
      با کارت وصل شده .
      اگر روی did ها ، شماره خط های شهری رو ثبت کنم و به یک ivr مخصوص روت کنم ، درست میشه ؟

      کامنت


        #4
        خیر شما باید ابتدا برای هر خط یک zapchanel ایجاد کنید و در آن یک DID ست کنید که این DID یک مشخصه برای آن chanel است سپس در inbound route آن DID را لحاظ کنید . در ضمن در فایل dahdi-chanels.conf هم کانتکست chanel ها را از from-pstn به from-zaptel تغییر دهید .
        Telegram : https://telegram.me/linuxzone

        voip trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

        Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
        Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
        Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
        LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

        Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

        کامنت


          #5
          نوشته شده توسط Backtrack مشاهده پست
          خیر شما باید ابتدا برای هر خط یک zapchanel ایجاد کنید و در آن یک DID ست کنید که این DID یک مشخصه برای آن chanel است سپس در inbound route آن DID را لحاظ کنید . در ضمن در فایل dahdi-chanels.conf هم کانتکست chanel ها را از from-pstn به from-zaptel تغییر دهید .
          سلام
          من هم مشکل دوستمان را دارم.تنظیمات را به شکل زیر انجام دادم
          channel=6
          description=91219659
          did=6
          که عدد 6 شماره پورت من در گیت وی تنور با شماره تلفن 91219659 است
          و در inbound route عدد did را برابر 6 گذاشتم اما متاسفانه ivr مورد نظر برایم پخش نشد .لطفا" راهنمائی کنید

          کامنت


            #6
            سلام تنظیماتی که در بالا گفتیم در مورد کارت بود و تنظیمات در مورد گیت وی ها متفاوت میباشد . در مورد گیت وی شما نیاز به تعریف zapchanel DID ندارید فقط کافیست برای هر پورت در گیت وی did تعریف کنید .

            کامنت


              #7
              با سلام و تشکر از راهنمائیتان
              بعد از تعریف در گیت وی ، فقط در inbound route شماره did را بدهم یا تنظیمات دیگری نیز باید انجام بدهم.(چه در گیت وی و چه در الستیکس)

              کامنت


                #8
                در صورتی که تنظیمات سمت گیت وی مشکلی نداشته باشد با تعریف تنها یک روت ورودی در الستیکس با did تعریف شده در گیت وی برای آن پورت خاص
                ، تماس های خط متصل به این پورت به روت ورودیتان در الستیکس متصل می شوند و نیاز به کانفیگ دیگری در الستیکس نمیباشد.
                آخرین ویرایش توسط masome vahid; در تاریخ/ساعت 07-16-2014, 12:46 AM.
                Telegram : https://telegram.me/linuxzone

                voip trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

                Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
                Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
                Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
                LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

                Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

                کامنت


                  #9
                  نوشته شده توسط Backtrack مشاهده پست
                  در صورتی که تنظیمات سمت گیت وی مشکلی نداشته باشد با تعریف تنها یک روت ورودی در الستیکس با did تعریف شده در گیت وی برای آن پورت خاص
                  ، تماس های خط متصل به این پورت به روت ورودیتان در الستیکس متصل می شوند و نیاز به کانفیگ دیگری در الستیکس نمیباشد.
                  با سلام
                  ممنون میشم اگر در مورد تنظیمات سمت گیت وی بیشتر توضیح بدین.
                  من در گیت وی ، سیپ سرور را تنظیم و پورت ان را 5060 در نظر گرفته ام.در قسمت dnchannel نیز خطوطم را تعریف نموده ام .آیا تنظیم دیگری نیاز است؟ممنون از راهنمائیتان

                  کامنت


                    #10
                    سلام
                    کلا برای انتقال تماسهای ورودی از تنور به الستیکس بعد از اینکه ترانک زدین و ترانکتون هم به درستی کار کنه باید در گیت وی یک trunk id تعریف کنین که تماس های ورودی از طریق اون channel وارد الستیکس میشن
                    سپس باید در الستیکس هم یک روت ورودی any did any cid تعریف کنین برای همه ی خطهای ورودیتون
                    چنانچه در الستیکس تفکیک خطوط ورودی دارین باید در تنور قسمت advance یک did تعریف کنین و در الستیکس یه روت ورودی برای
                    آن did تعریف کنید.
                    Telegram : https://telegram.me/linuxzone

                    voip trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

                    Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
                    Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
                    Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
                    LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

                    Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

                    کامنت


                      #11
                      نوشته شده توسط Backtrack مشاهده پست
                      سلام
                      کلا برای انتقال تماسهای ورودی از تنور به الستیکس بعد از اینکه ترانک زدین و ترانکتون هم به درستی کار کنه باید در گیت وی یک trunk id تعریف کنین که تماس های ورودی از طریق اون channel وارد الستیکس میشن
                      سپس باید در الستیکس هم یک روت ورودی any did any cid تعریف کنین برای همه ی خطهای ورودیتون
                      چنانچه در الستیکس تفکیک خطوط ورودی دارین باید در تنور قسمت advance یک did تعریف کنین و در الستیکس یه روت ورودی برای
                      آن did تعریف کنید.
                      با سلام
                      من الان تماسهایم هیچ مشکلی نداره ولی زمانیکه anycid/anydid را پاک میکنم دیگر تماس برقرار نمیشه.ممنون میشم اگر مراحل تعریف در تنور را برایم بنویسید تا بتونم 2 تا ivr را فعال نمایم

                      کامنت


                        #12
                        نوشته شده توسط Backtrack مشاهده پست
                        سلام
                        کلا برای انتقال تماسهای ورودی از تنور به الستیکس بعد از اینکه ترانک زدین و ترانکتون هم به درستی کار کنه باید در گیت وی یک trunk id تعریف کنین که تماس های ورودی از طریق اون channel وارد الستیکس میشن
                        سپس باید در الستیکس هم یک روت ورودی any did any cid تعریف کنین برای همه ی خطهای ورودیتون
                        چنانچه در الستیکس تفکیک خطوط ورودی دارین باید در تنور قسمت advance یک did تعریف کنین و در الستیکس یه روت ورودی برای
                        آن did تعریف کنید.
                        همانطور که در پست بالا هم گفتم باید برای پورت هاتون did تعریف کنین
                        Telegram : https://telegram.me/linuxzone

                        voip trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

                        Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
                        Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
                        Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
                        LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

                        Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

                        کامنت


                          #13
                          با سلام و ضمن تشکر از راهنمائیتان.
                          مشکل حل شد اما به یک مشکل دیگر برخورد نموده ام.بصورت تصادفی ivr برای برخی از خطوط پخش میشود و برای برخی دیگر خیر.البته بصورت تصادفی.یعنی ممکن است 2 دقیقه دیگر برای یکی از خطوط که پخش نشده ، مجدد پخش بشه.ممنون میشم اگر راهنمائی بفرمائید

                          کامنت


                            #14
                            لطفا لاگ سرور رو ارسال کنین
                            Telegram : https://telegram.me/linuxzone

                            voip trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

                            Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
                            Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
                            Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
                            LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

                            Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

                            کامنت


                              #15
                              نوشته شده توسط Backtrack مشاهده پست
                              لطفا لاگ سرور رو ارسال کنین
                              متاسفانه نتونستم فایل را پیوست کنم.بخشی را برای شما در همین پست در زیر پیوست مینمایم.ممنون میشم راهنمائیم کنید
                              کد PHP:
                              VERBOSE[15139pbx.c:     -- Executing [s@macro-hangupcall:35GotoIf("SIP/944-00001727""1?noautomon2"in new stack
                              [VERBOSE[15139pbx.c:     -- Goto (macro-hangupcall,s,41)
                              VERBOSE[15139pbx.c:     -- Executing [s@macro-hangupcall:41NoOp("SIP/944-00001727""MONITOR_FILENAME="in new stack
                              VERBOSE[15139pbx.c:     -- Executing [s@macro-hangupcall:42GotoIf("SIP/944-00001727""1?skiprg"in new stack
                              VERBOSE[15139pbx.c:     -- Goto (macro-hangupcall,s,45)
                              [] 
                              VERBOSE[15139pbx.c:     -- Executing [s@macro-hangupcall:45GotoIf("SIP/944-00001727""1?skipblkvm"in new stack
                              VERBOSE[15139pbx.c:     -- Goto (macro-hangupcall,s,48)
                              [] 
                              VERBOSE[15139pbx.c:     -- Executing [s@macro-hangupcall:48GotoIf("SIP/944-00001727""1?theend"in new stack
                              VERBOSE[15139pbx.c:     -- Goto (macro-hangupcall,s,50)
                              VERBOSE[15139pbx.c:     -- Executing [s@macro-hangupcall:50AGI("SIP/944-00001727""hangup.agi"in new stack
                              VERBOSE[15139res_agi.c:     -- Launched AGI Script /var/lib/asterisk/agi-bin/hangup.agi
                              VERBOSE[15139res_agi.c:     -- <SIP/944-00001727>AGI Script hangup.agi completedreturning 0
                              VERBOSE[15139pbx.c:     -- Executing [s@macro-hangupcall:51Hangup("SIP/944-00001727"""in new stack
                              VERBOSE[15139app_macro.c:   == Spawn extension (macro-hangupcalls51exited non-zero on 'SIP/944-00001727' in macro 'hangupcall'
                              VERBOSE[15139features.c:   == Spawn extension (macro-dialout-trunkh1exited non-zero on 'SIP/944-00001727'
                              [] VERBOSE[15139app_macro.c:   == Spawn extension (macro-dialout-trunks19exited non-zero on 'SIP/944-00001727' in macro 'dialout-trunk'
                              VERBOSE[15139pbx.c:   == Spawn extension (from-internal, 09198053916, 6exited non-zero on 'SIP/944-00001727'
                              VERBOSE[15134pbx.c:     -- Timeout on SIP/from-trunk-00001722going to 't'
                              VERBOSE[15134pbx.c:     -- Executing [t@ivr-10:1] Goto("SIP/from-trunk-00001722""loop,1"in new stack
                              VERBOSE[15134pbx.c:     -- Goto (ivr-10,loop,1)
                              VERBOSE[15134pbx.c:     -- Executing [loop@ivr-10:1Set("SIP/from-trunk-00001722""LOOPCOUNT=2"in new stack
                              VERBOSE[15134pbx.c:     -- Executing [loop@ivr-10:2GotoIf("SIP/from-trunk-00001722""0?hang,1"in new stack
                              VERBOSE[15134pbx.c:     -- Executing [loop@ivr-10:3] Goto("SIP/from-trunk-00001722""ivr-10,s,begin"in new stack
                              VERBOSE[15134pbx.c:     -- Goto (ivr-10,s,9)
                              [] 
                              VERBOSE[15134pbx.c:     -- Executing [s@ivr-10:9Set("SIP/from-trunk-00001722""TIMEOUT(digit)=3"in new stack
                              VERBOSE[15134func_timeout.c:     -- Digit timeout set to 3.000
                              [] VERBOSE[15134pbx.c:     -- Executing [s@ivr-10:10Set("SIP/from-trunk-00001722""TIMEOUT(response)=10"in new stack
                              VERBOSE[15134func_timeout.c:     -- Response timeout set to 10.000
                              VERBOSE[15134pbx.c:     -- Executing [s@ivr-10:11Set("SIP/from-trunk-00001722""__IVR_RETVM="in new stack
                              VERBOSE[15134pbx.c:     -- Executing [s@ivr-10:12ExecIf("SIP/from-trunk-00001722""1?Background(custom/MahjoobMain)"in new stack
                              VERBOSE[15134file.c:     -- <SIP/from-trunk-00001722Playing 'custom/MahjoobMain.slin' (language 'en')
                              NOTICE[3161chan_iax2.cRestricting registration for peer '900' to 60 seconds (requested 300)
                              NOTICE[3192chan_sip.cRegistration from '<sip:quintum@192.168.1.212>' failed for '192.168.1.6:5060' No matching peer found
                              NOTICE[3192chan_sip.cRegistration from '<sip:quintum@192.168.1.212>' failed for '192.168.1.6:5060' No matching peer found 
                              آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 07-26-2014, 03:20 AM.

                              کامنت

                              درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

                              انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

                              شبکه های اجتماعی

                              ایمیل مدیریت

                              Habili@linux-zone.org

                              در حال انجام ...
                              X