اطلاعیه

بستن
No announcement yet.

راهنمایی در مورد منشی تلفنی

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    راهنمایی در مورد منشی تلفنی

    سلام
    من می خواستم بدونم که چجوری می شه یک منوی صوتی را در الستیک راه اندازی کرد .
    بعد از پیغام سلام شما با .... تماس گرفته اید .
    برای ... داخلی 1 رو بگیرید .
    برای ... داخلی 2 رو بگیرید .
    برای ... داخلی 3 رو بگیرید . و 0منشی
    چجوری میشه این رو راه انداخت
    با سپاس

    #2
    سلام
    شما تا به حال با الستیکس کار نکردید؟

    کامنت


      #3
      سلام
      من تازه کار هستم به قول گفتنی 0 کیلومتر هستیم ولی تاجایی که سوادمون کشید خوندیم یک چیزهایی هم راه انداختیم .
      الان کاری که کردم این هست که واقتی زنگ می خوره گوشی رو وار می داره و پیغام سلام .... می گه حالا نمی الباقی رو چی کار کنم
      با سپاس

      کامنت


        #4
        الان الستیکس رو نصب دارید دیگه درسته ؟ کدوم ورژن ؟

        کامنت


          #5
          بله
          asterisk 1.8.7.0
          elastix 2.2.0 Release 14

          کامنت


            #6
            آموزش ساخت ivr در الستیکس

            برای ساخت IVR شما ابتدا صدای منشی رو ظبط میکنید و داخلی سرور الستیکس میزارید برای این کار میتونید از منوی system recording اقدام کنید . همانند شکل زیر
            برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	Capture.PNG
نمایش ها:	1
اندازه:	58.7 KB
شناسه:	16925
            ابتدا روی brows کلیک کنید و از پنجره باز شده فایل صوتی که رکورد کردید رو انتخاب کنید و بعد دکمه upload رو بزنید بعد از اینکه فایل تون رو آپلود کردید اسمش میره توی قسمت step 2 و در اونجا میتونید اسمش رو هم عوض کنید . در غیر اینصورت گزینه save رو بزنید تا فایل صوتی تون ذخیره بشه.
            بعد به منوی ivr رفته و گزینه add ivr رو انتخاب کنید همانند شکل زیر :
            برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	Capture2.PNG
نمایش ها:	1
اندازه:	127.1 KB
شناسه:	16926
            سپس وارد این صفحه میشید که توضیحاتش به شرح ذیل میباشد :
            برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	Capture3.PNG
نمایش ها:	1
اندازه:	86.4 KB
شناسه:	16927

            chang name :
            در این قسمت میتونید یه اسمی برای آی وی آر تون انتخاب کنید .

            Announcement :
            در این قسمت فایلی که در مرحله قبل ذخیره کردید رو میتونید ببینید و انتخاب کنید و موقعی که تماس ها به ivr وصل میشه فایلی که در اینجا انتخاب میکنید برای تماس گیرنده ها پخش میشه.

            Timeout :
            مدت زمانی است که ivr صبر میکنه که تماس گیرنده یکی از کلید ها رو انتخاب کنه .

            VM Return to IVR :
            VM مخفف Voice Mail هستش با فعال کردن این گزینه اگه تماسی از سمت ivr به صندوق صوتی وصل بشه پس از اتمام کار با صندوق صوتی تماس دوباره به ivr برمیگردد و در صورتی که غیر فعال باشه بعد از اینکه تماس به صندوق صوتی رفت بعد از اتمام کار تماس قطع خواهد شد.

            Enable Direct Dial :
            اگر این گزینه رو تیک بزنید کاربر یا تماس گیرنده موقع پخش ivr میتونه پیغام صوتی که داره پخش میشه رو نادیده بگیره و شماره داخلی مورد نظر که میتونه داخلی یه صف باشه یا شخص و یا هر مقصد دیگه ای رو به صورت مستقیم شماره گیری کنه ولی اگه تیکش رو برداری تماس گیرنده حتما تا پخش کامل پیغام صوتی باید صبر کنه بعد یکی از کلید های که توی ivr گفته رو بزنه یا داخلی موردنظرش رو بگیره.

            Loop Before t-dest :
            با فعال بودن این گزینه بعد از پخش ivr اگر مخاطب داخلی رو وارد نکند ivr دوباره از اول پخش میشود و تعداد تکرار پخش ivr در صورت وارد نکردن داخلی به اندازه عددیست که در Repeat Loops مشخص میشود و بعد از این تعداد به سراغ داخلی t میرود.
            برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	Capture4.PNG
نمایش ها:	1
اندازه:	14.6 KB
شناسه:	16928

            Timeout Message :
            در اینجا میتونید تعریف کنید در صورتی که تماس گیرنده بعد از مدت زمانی که در قسمت time oute در نظر گرفتید کلیدی رو نزد یه فایل صوتی براش پخش بشه.
            نکته : اگه در قسمتی که کلیدها رو مسیر دهی میکنید برای t همانند شکل قبلی مسیری تعیین کرده باشید این گزینه عمل نمیکند .

            Loop Before i-dest :
            با فعال بودن این گزینه بعد از پخش ivr اگر مخاطب داخلی رو اشتباه وارد کنه - ivr دوباره از اول پخش میشود و تعداد تکرار پخش ivr در صورت ورود داخلی اشتباه به اندازه عددیست که در Repeat Loops مشخص میشود و بعد از این تعداد به سراغ داخلی i میرود.
            i = invalid input

            Invalid Message :
            در صورت فعال کردن این گزینه در صورتی که گزینه Loop Before i-dest رو فعال نکرده باشید اگر تماس گیرنده در ivr کلید اشتباهی رو بزنه فایل صوتی که در این قسمت انتخاب میکنید برای تماس گیرنده پخش خواهد شد . مثلا میتونید یه فایل صوتی تعریف کنید که بگه "کلید وارد شده صحیح نمیباشد ، لطفا مجددا شماره گیری فرمایید".
            Repeat Loops :
            تعدا دفعاتی هست که میتونید در اینجا تعریف کنید که در صورت وارد کردن ورودی اشتباه و یا وارد نکردن ورودی از سمت تماس گیرنده ivr از ابتدا تکرار شود.

            کامنت


              #7
              آقا واقعا ممنون از وقتی که گذاشتی برای من و تمام کسانی که از این مطلب جامع و کامل استفاده می کنن .
              یک جا رو متوجه نمی شم اون هم این هست که من دوتا فایل صوتی دارم که اولیش میگه سلام شرکت .... و فایل دوم داخلی ها رو می گه .
              من چطوری می تونم بگم که وقتی اولی رو پخش کرد بر سر دومی و کجا باید تعریف کنم که اگر مثلا 1 رو زد بره به داخلی 101 و 2 رو زد بره به داخلی 102
              با سپاس از وقتی که میزارین

              کامنت


                #8
                خواهش میکنم . من بخش اول رو متوجه منظورتون نشدم . ولی برای بخش دوم که میخواهید اگه تماس گیرنده ۱ رو زد به داخلی 101 و یا ۲ رو زد بره به داخلی 102 و ۳ هم مثلا بره به فکس و غیره ... مثل عکس زیر عمل میکنید :
                برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	Capture5.PNG
نمایش ها:	1
اندازه:	15.3 KB
شناسه:	16929

                من در اینجا تعریف کردم اگه کسی ۱ رو زد بره به داخلی 100 و اگه ۲ رو زد بره به یک ivr دیگه .
                شما هم میتونید به همین ترتیب ۳ و ۴ و ۵ و ... رو هم تعریف کنید به دلخواه خودتون . بعدش هم که save و applay میکنید و تموم میشه.

                کامنت


                  #9
                  سلام
                  آقا منظورم این هست که من دو تا فایل صوتی دارم که قسمت اول می گه سلام شما با شرکت ... تماس گرفته اید
                  فایل دوم میگه برای فروش عدد 1 برای ... عدد 2 و تا آخر
                  من می خوام اول فایل یک رو پخش کنه و بعد بدون فشار دادن هیچ دکمه ای بره سراغ فایل 2 و پخش کنه
                  دلیلم هم این هست که وقتی داره نام شرکت رو می گه کسی نتونه یک دکمه بزنه و ردشه
                  با سپاس
                  آقا شرمنده کردی ما

                  کامنت


                    #10
                    برای این کار میتونید یه کار خیلی ساده انجام بدین .
                    ابتدا یه ivr درست کنید که ivr اصلی هست و میخواهید روش تعریف کنید که اگه تماس گیرنده کلید ۱ رو زد بره روی داخلی فروش و اگه ۲ رو زد بره روی داخلی پشتیبانی و ۳ و ۴ و.... اسمش رو هم بزارید ivr2 و Announcement هم فایلی صوتی شماره دو هست که میگه برای فروش کلید یک و برای پشتیبانی کلید دو و ....

                    بعدش یه ivr دیگه درست کنید اسمش رو هم مثلا بزارین ivr1 کهAnnouncement شامل همون فایلی صوتی هست که اسم شرکتتون رو میخونه و شما میخواهید برای مشتری به صورت کامل پخش بشه. بعدش برای ivr1 در اون قسمتی که کلید ها رو تعریف میکندی t رو هدایت کنید به سمت ivr1 . و تیک گزینه Enable Direct Dial رو توی ivr نزارین که تماس گیرنده اگه کلیدی رو زد هیچ تاثیری نداشته باشه بعد گزینه time oute رو برابر با یک یا دو بزارین . با این کار بعد از اینکه فایل صوتی که برای مشتری پخش شد چون مشتری هیچ کلیدی رو نمیتونه بزنه و با توجه به اینکه ما در قسمت time out و قسمت t تعریف کردیم که اگه تماس گیرنده کلیدی رو تا یک یا دو ثانیه نزد بره به قسمتی که توی t تعریف شده که همون ivr2 هستش.

                    بعدش تماس ها به ivr2 وصل میشه و اونجا فایل صوتی دوم پخش میشه و بقیه ماجرا ....
                    نکته توی ivr2 تیک Enable Direct Dial رو بزارید که تماس گیرنده بتونه کلیدهای که توی فایل صوتی تعریف شده رو بزنه.

                    موفق باشید.

                    کامنت

                    درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

                    انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

                    شبکه های اجتماعی

                    ایمیل مدیریت

                    Habili@linux-zone.org

                    در حال انجام ...
                    X