اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

استفاده از متغییرهای context, exten, priority, uniqueid و channel در استريسك

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    استفاده از متغییرهای context, exten, priority, uniqueid و channel در استريسك

    یکسری از متغییرها به صورت اتوماتیک توسط asterisk ایجاد می شوند. استریسک متغییرهای channel با نام های CONTEXT, EXTEN و PRIORITY که شامل context, extension و priority جاری هستند را ایجاد میکند. ما آنها را به pattern های مطابق با مثال زیر استفاده میکنیم. به طور مثال نمونه زیر یک مورد از استفاده متغییر ${EXTEN} برای خواندن شماره exten جاری میباشد.
    کد:
    exten=>6123,1,SayNumber(${EXTEN})
    با اضافه کردن خط بالا به dialplan خود و سپس reload دایل پلن وقتی شماره 6123 را از روی Ip Phone خود شماره گیری میکنید استریسک عدد 6123 را برای شما میخواند.

    متغییر دیگر channel که استریسک به صورت اتوماتیک آن را ایجاد میکند متغییر UNIQUEID میباشد. هر channel درون استریسک یک مشخصه unique دریافت میکند و آن مشخصه درون متغییر UNIQUEID ذخیره میشود. این متغییر به فرمت 1267568856.11 میباشد که قسمت اول 1267568856 تاریخ epoch میباشد و قسمت دوم 11 نشان دهنده این است که این تماس یازدهمین تماس در asterisk از زمان آخرین restart سرویس استریسک میباشد.

    علاوه بر یک مشخصه unique به هر CHANNEL همچنین یک نام (channel name) داده میشود. که تحت متغییر CHANNEL تعریف میشود. به طور مثال یک تماس SIP ممکن است channel name شبیه به SIP/george-0000003b داشته باشد.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 11-11-2015, 12:41 AM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X