اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

بررسی Network Protocol Profiles و نحوه استفاده در vApp

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    بررسی Network Protocol Profiles و نحوه استفاده در vApp

    با سلام در این مقاله قصد دارم شما را با مفهوم Network protocol profiles در ساختار VMWare vSphere ESXI آشنا کنم و نحوه استفاده این Pool را در vApp مورد بررسی قرار دهیم.


    همچنین توصیه میشود مطالعه کنید.

    نحوه راه اندازی vApp در vSphere



    معرفی Network protocol profiles

    راه اندازی Network protocol profiles بسیار ساده بوده البته نکته مهم این بوده که کاربرد زیادی نخواهد داشت و خیلی توسط افراد مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. شما Network protocol profiles را بیشتر برای vApp و در محیط های لابراتوار استفاده خواهید کرد. اگر شما میخواهید تنظیمات مربوط به نتورک ماشین های مجازی خودتان را از طریق vSphere تنظیم کنید میتوانید از Network protocol profiles استفاده کنید، یکجورایی شبیه DHCP عمل خواهد کرد. اگر شما با ساختار NSX آشنا باشید برای Deploy کردن یک سری کامپوننت های NSX شما از مفهومی با نام IP pool استفاده خواهید کرد، البته این IP pool ها در خود NSX ایجاد خواهد شد و به کامپوننت های NSX مانند NSX controller ها ip اختصاص خواهد داد.

    شما برای ساخت Network protocol profiles باید یک رنج ip را مشخص کنید و تنظیماتی مانند DNS, Default gateway و حتی Proxy را تنظیم کنید، دقیقا مانند یک DHCP سرور عمل میکند. شما حتی میتوانید Network protocol profiles را به یک Port group خودتان Assign کنید و به عنوان یک DHCP سرور برای ماشین های مجازی متصل به آن Port group عمل خواهد کرد.

    نکته : حتی اگر شما Network protocol profiles را بر روی یک Port group فعال کنید، و بر روی اون Port group چندین ماشین مجازی باشد فقط به ماشین های مجازی آیپی خواهد داد که در vApp هستند.



    ساخت Network protocol profiles

    برای ساخت Network protocol profiles بر روی Datacenter خودتان کلیک کنید و وارد Configure شوید، در بخش Network Protocol Profiles بر روی + کلیک کنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 53.9 کیلو بایت



    یک نام برای Network Protocol Profiles خودتان وارد کنید. در بخش Network Associate شما میتوانید این Pool خودتان را به Port group های خودتان اضافه کنید. البته این کار را فقط برای محیط های لابراتوار که امکان بالا آوردن یک DHCP سرور را ندارید انجام دهید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 65.4 کیلو بایت



    در بخش اول شما Netwrok ID و Subnet mask خودتان را وارد کنید، در بخش Default gateway و DNS آیپی های مورد نظرتان را قرار دهید.

    در پایین تیک Choose this to enable ip pool را میزنم تا یک رنج ip برای Pool خودم مشخص کنم. نحوه وارد کردن رنچ ip به این شکل بوده که ابتدا ip اول خودتان را وارد کرده و بعد # را وارد کنید و بعد # تعداد ip که نیاز دارید را وارد کنید. مثلا در مثال پایین ip های من از 172.16.10.2 شروع خواهد شد و تا 20 آیپی بعد میتوان اختصاص داد.

    نکته : نباید Default Gateway در رنج ip شما قرار داشته باشد.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 53.6 کیلو بایت



    در بخش تنظیمات IPv6 را در صورت نیاز مشخص کنید و Next را بزنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 52.3 کیلو بایت



    در این بخش تنظیمات Domain خودتان را وارد کنید و در صورت نیاز Proxy هم میتوانید وارد کنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 46.8 کیلو بایت



    بعد از بررسی مجدد تنظیمات بر روی Finish کلیک کنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 55.5 کیلو بایت



    در بخش بعد نحوه استفاده از Network protocol profile را در vApp بررسی خواهیم کرد.

    برای شروع کار وارد تنظیمات vApp خودمان خواهیم شد. در بخش authoring گزینه IP allocation را باز کنید تا گزینه های موجود به شما نشان داده شود.

    شما میتوانید در vApp خودتان هم از DHCP و همچنین Network protocol profile استفاده کنید. من با فعال کردن گزینه OVF environment میتوانم از pool برای اختصاص IP استفاده کنم، پس من این گزینه را انتخاب کرده و OK را میزنم.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 71.3 کیلو بایت



    بعد از فعال سازی الان شما میتوانید نوع اختصاص دادن ip را مشخص کنید برای انجام اینکار شما در بخش اول تنظیمات vApp وارد بخش IP allocation شوید تا انتخاب های موجود به شما نمایش داده شود.


    Static-Manual

    به این معنی که شما کلا ip را بصورت دستی باید تنظیم کنید.


    Static-IP pool

    به این معنی که ip را بصورت اتوماتیک از Pool ما دریافت خواهد کرد و همچنین بعد از خاموش شدن این ip از این ماشین گرفته نخواهد شد.


    Transient-IP pool

    مشابه مورد بالا بوده اما با این تفاوت که بعد از خاموش شدن ip از ماشین گرفته خواهد شد.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 71.6 کیلو بایت



    امیدوارم مفید واقع شده باشد.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 10-20-2018, 11:55 AM.
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X