اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

طراحی برنامه ساخت فایل htaccess در linux

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    طراحی برنامه ساخت فایل htaccess در linux

    باسلام و عرص ادب خدمت کاربران عزیز.

    قبل از اینکه موضوع اصلی این پست رو بیان بکنم قصد دارم یه توضیحی راجب فایل htaccess. ارئه بدم.
    فایل هایی با نام htaccess. برای ایجاد پیکربندی در دایرکتوری ها یا پوشه ها متفاوت در سرور آپاچی به کار می روند و در صورتی مورد استفاده قرار می گیرد که پوشه کاربری نیازمند به پیدکربندی خاصی باشد و دسترسی روت(root) ندارید.
    با استفاده از اچ تی اکسس می توانید پسوند فایلها را تغییر داده و یا صفحه ای را به صفحه دیگر انتقال دهید و می توانید ارورهای مانند ۴۰۴,۴۰۰,۴۰۱,۵۰۰,۴۰۳ را نمایش دهید و آنها را مدیریت کنید حتی میتوانید با فایل htaccess. برروی یک فایل پسورد قراردهید و یا آی پی های خاصی را مسدود کنید در مواقعی ممکن است بعضی از دستورات در این فایل باعث غیر فعال کردن کل سایت شود که این امر مربوط به غیر فعال بودن بعضی توابع در فایل httpd.conf سرور می باشد و شما باید دستورات مشابه آن راقرار داده تا توابع بدرستی کار کنند و یا بعضی از توابع را حذف کنید. استفاده از این فایل در همه موارد پیشنهاد نمی شود زیرا ممکن است شما با فعال کردن یک تابع باعث هک شدن سایت خود شود ولی در سرورهای اشتراکی که تعداد زیادی سایت برروی آن قرار دارند پیشنهاد می شود که از فایل htaccess استفاده شود. زیرا هر سایت باید توانایی پیکر بندی قسمت مربوط به خود را دارا باشد.

    این فایل دستورت خاص خودش رو داره و یک امنیت کار یا یک هکر لازم است که باهاشون آشنایی داشته باشه تا بتونه روش استفاده از این فایل رو بخوبی برروی سرور اعمال کند.
    در این پست قصد دارم یک برنامه ای خیلی خیلی کم حجم رو بهتون معرفی کم که باهاش میتونین بطور آماده فایل های htaccess رو بنویسید و سپس در سرور پیاده بکنید.
    این برنامه اولین نسخه اش هستش و در اولین نسخه ۱۲ نمونه فایل htaccess قرار داده ام ولی در ورژن های بعدی کامل تر خواهد شد.
    این برنامه کم حجم برای کسانی مفید است که با دستورات و فایل htaccess آشنایی نسبی دارند و یا اینکه آشنایی ندارند.

    دو نمونه اسکرین شات از محیط این ابزار :

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	shell script-1.png
نمایش ها:	1
اندازه:	21.4 KB
شناسه:	20754

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	shell script-2.png
نمایش ها:	1
اندازه:	14.3 KB
شناسه:	20755

    برنامه پیوست شد.

    این برنامه توسط اینجانب (4TT4CK3R ) کدنویسی شده است.

    فایل های پیوست شده
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 03-20-2016, 01:55 AM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X