اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

مشکل در نوشتن پلی بوک انسیبل برای ایجاد کاربر sudo

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    مشکل در نوشتن پلی بوک انسیبل برای ایجاد کاربر sudo

    توی ansible یک playbook نوشتم که کاری رو در سیستم عامل Debian 10 انجام بده. زمانیکه دبیان رو خام میارید بالا با یک یوزر non-root لاگین میشید و هیچ کانفیگی نداره به صورت دستی دو تا کار باید انجام بشه. یکی اینکه یوزری که قرار هست باهاش لاگین بشیم رو از طریق فایل /etc/sudoers پرمیژن بدیم که sudoer بشه و بتونیم کامندهای سطح بالا رو اجرا کنیم دوم اینکه فایل sources.list که لیست ریپازیتوری های دبیان داخلش هست رو آپدیت کنیم که بتونیم پکیج ها و ابزارهایی که نیاز داریم رو نصب کنیم.

    من پلی بوکم رو نوشتم که یکسری task انجام بده ولی قبل از اجرای اون تسک ها باید اول یوزر مد نظرم رو توی فایل sudoers ادمین کنم که بتونم باقی کارها رو انجام بدم ولی راه حلی برای این کار پیدا نکردم. البته به صورت دستی اگر به خود سرور دبیان لاگین کنم میتونم به راحتی یوزرم رو sudoer کنم ولی من میخوام این کار از طریق پلی بوک انسیبل انجام بشه.
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X