اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

آموزش نحوه دسترسی Remote VNC Desktop از طریق مررگر و با استفاده از نمایش گر Java مربوط به TightVNC

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    آموزش نحوه دسترسی Remote VNC Desktop از طریق مررگر و با استفاده از نمایش گر Java مربوط به TightVNC

    برنامه VNC یا Virtual Network Computing یک ابزار گرافیکی open source برای به اشتراک گذاشتن دسکتاپ و مدیریت و کنترل ماشین ها به صورت remote و با استفاده از کلاینت VNC به نام VNC Viewer میباشد. شما باید یک VNC client روی ماشین خود نصب کنید تا دسترسی ریموت به دسکتاپ داشته باشید اما اگر نمیخواهید کلاینت VNC روی ماشین خود نصب کنید و میخواهید به صورت ریموت به ان دسترسی داشته باشید چه کار باید بکنید؟

    در این چنین سناریو هایی چکار خواهید کرد. خب شما هنوز هم میتوانید با استفاده از یک مرورگر وب جدید همانند فایرفاکس، کروم و غیره دسترسی داشته باشید. اما چگونه

    TightVNC یک برنامه desktop sharing پیشرفته و جدید است که برای شما برنامه استاندارد مرورگر وب به نام TightVNC Java Viewer را فراهم میآورد.

    TightVNC Java Viewer یک برنامه کنترل از راه دور است که به زبان برنامه نویسی جاوا نوشته شده است. این برنامه به هر سیستم ریموتی که VNC روی ان فعال باشد و java نیز نصب باشد متصل میشود و به شما اجازه کنترل و مدیریت موس و کیبرد را از طریق مرورگر وب میدهد دقیقا همانند مواقعی که شما پشت سیستم نشسته اید این یک راه کاربر پسند و اسان برای آدمین های سیستم میباشد که بتوانند دسکتاپ های ریموت شان را مستقیما از طریق مرورگر وب بدون نصب هر گونه نرم افزار اضافه ای مدیریت کنند.

    برای این امر ماشین ریموت باید سرور vnc همانند VNC, UltraVNC, TightVNC و غیره روی خود داشته باشد. اما من به شما پیشنهاد میکنم سرور TightVNC را نصب کنید. پست زیر نحوه نصب سرور TightVNC روی سیستم های RHEL, CentOS و Fedora آموزش میدهد :

    نصب TightVNC روی لینوکس (RHEL/Fedora/CentOS) برای ریموت زدن روی سرورهای لینوکس


    علاوه بر سرور بالا باید وب سرور آپاچی به همراه java نصب شده روی ان داشته باشید پست زیر را دنبال کنید که به شما نحوه نصب java در سیستم های linux را آموزش میدهد :

    آموزش نصب جاوا در لینوکس


    بعد از نصب TightVNC Server و Java وب سرور آپاچی را روی ماشین نصب میکنیم با استفاده از دستور YUM همانند زیر آن را نصب کنید :
    کد:
    # yum install httpd httpd-devel
    اکنون تمام نرم افزارهای مورد نیاز را روی سیستم نصب کردیم. اکنون TightVNC Java Viewer را دانلود و نصب میکنیم.


    نصب TightVNC Java Viewer برای دسترسی به ریموت دسکتاپ :
    به صفحه دانلود TightVNC Download بروید و آخرین source code مورد نظر را دانلود کنید همچنین میتوانید از طریق دستور wget آن را دانلود نمایید.

    به دایرکتوری root وب اپاچی وارد شوید ( /var/www/html) یک پوشه خالی به نام “vncweb“ بسازید با استفاده از دستور wget فایل ها را درون این پوشه دانلود کنید و آنها را با استفاده از دستور uzip اکسترکت (exteract) کنید و فایل viewer-applet-example.html به index.html تغییر نام دهید :
    کد:
    # cd /var/www/html
    # mkdir vncweb
    # cd vncweb
    # wget http://www.tightvnc.com/download/2.7.2/tvnjviewer-2.7.2-bin.zip
    # unzip tvnjviewer-2.7.2-bin.zip
    # mv viewer-applet-example.html index.html
    فایل index.html را با استفاده از یک وایرایشگر همانند nano باز کنید :
    کد:
    # nano index.html
    اینجا ip address سرور شما پورت vnc و پسورد یوزر vnc که میخواهید به آن متصل شوید را تعریف کنید. برای مثال :
    IP address is “172.16.25.126“, Port as “5901” and Password as “abc123

    کد:
    <param name="Host" value="172.16.25.126" /> <!-- Host to connect. -->
    <param name="Port" value="5901" /> <!-- Port number to connect. -->
    <!--param name="Password" value="abc123" /--> <!-- Password to the server. -->
    برای دسترسی به ریموت دسکتاپ VNC برای یوزر tecmint از طریق مرورگر آدرس زیر را در مرورگرتان وارد کنید :
    کد:
    http://172.16.25.126/vncweb
    در اینجا شما یک پیغام هشدار امنیتی دریافت مکنید که به شما میگوید برای اجرا باید پرمیژن دهید کافیست accept کنید و اپلیکیشن را اجرا کنید :
    ریموت دسکتاپ در لینوکس




    برای دسترسی به دسکتاپ tecmint پسورد وارد کنید :
    نحوه ریموت دسکتاپ زدن در linux




    دوباره پسورد را وارد کنید :
    ریموت دسکتاپ در لینوکس




    اکنون شما با موفقیت به ریموت دسکتاپ وصل شدید :
    فعال کردن ریموت دسکتاپ در لینوکس




    اگر شما از هر کامپیوتر دیگری وصل شده باشید در اینجا ممکن است پیغام خطای “missing plugin” را دریافت کنید تنها کافیست plugin را نصب نمایید میتوانید آخرین نسخه پلاگین جاوا در لینک Download Java پیدا کنید.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-30-2021, 04:41 PM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X