قصد داریم در اینجا یک دوره رایگان سئو را به صورت صوتی معرفی کنیم. این آموزش رایگان سئو در قالب 9 بخش میباشد که قصد داریم در این مقاله به شما درباره سئو و همینطور آموزش سئو به شکل صفر تا صد راهنمایی کنیم تا بتوانید در چند بخش به صورت کامل آن را آموزش دهید. ما سعی کردیم آموزشی جامع ولی فشرده به شما دوستان عزیز ارائه دهیم، این دوره شامل 10 بخش اصلی می باشد که به ترتیب زیر در باره بخشهای مختلف آن صحبت خواهیم کرد.
بخش 1 : مقدماتی سئو
در بخش سئو مقدماتی، ما به مبحث بسیار مهمی پرداختیم. ما مباحث سئو چیست را به زبان بسیار ساده و با مثال های مختلف بحث کردیم بعد از آن ما به این سوال مهم اشاره کردیم، که چرا باید آموزش سئو را دید و به آن اهمیت داد؟ چه اهمیتی برای کسب و کار ما دارد؟ فرق آن با تبلیغات در گوگل چیست؟ و سوال های بسیار مهم تر مثل اینکه از کجا آموزش های سئو را شروع کنیم؟ چطور فرایند آموزش سئو را پیش ببریم؟ و هر آنچه که لازم باشد درباره آموزش سئو بدانید، ما در این دوره رایگان به آن پرداخته ایم.
همینطور ما در بخش اول فرق بین سئو داخلی و سئو خارجی را بحث کردیم، این که سئو داخلی و سئو خارجی با هم چه فرقی دارند؟ کدام یک اهمیت بیشتری دارند؟ و در چه پروژهای باید کدام را بیشتر اجرا کرد، صحبت کردهایم.
در انتها، درباره سه مبحث مهم یعنی سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری و همینطور سئو کلاه سیاه صحبت کردهایم و فرق اینکه بین این سه چه هست، بحث و گفتوگو شده است و اینکه چه زمانی به چه شکلی ما از آنها استفاده بکنیم یا نکنیم و همینطور چطور میشود که توسط گوگل جریمه شویم صحبت شده است.
در انتهای بخش 13 مقدماتی به خلاصهای از هر آنچه گفتیم ذکر کرده ایم.
فایل صوتی دوره :
بخش 2 : موتورهای جستجو
در بخش 2 به مباحث بسیار مهم از موتورهای جستجو در سئو پرداخته شده است، اصطلاحات و یکسری رفتارهایی که مربوط به ربات ها در موتورهای جستجو میباشد صحبت شده است، شما زمانی که قصد دارید سئوی یک سایت را انجام دهید باید شناخت کاملی از موتورهای جستجو داشته باشید این که آن موتورهای جستجو چه کاری را انجام می دهند بر روی چه چیزی واکنش نشان می دهند و بر اساس چه فاکتورهایی نتایج را به کاربران نمایش می دهد صحبت شده است.
اینکه خزش یا کراول کردن یا ثبت شدن چه معنایی دارد؟ و کلی درباره کلید واژه هایی که نیاز دارید در این قسمت صحبت شده و همینطور درباره رفتارهای موتورهای جستجو بحث کرده ایم و در انتهای بخش 2 از موتورهای جستجو پاسخهای غنی هم که داریم.
در انتهای این بخش از دوره رایگان ما، به خلاصه ای از هر آنچه که در بخش موتورهای جستجو وجود دارد پرداخته ایم.
بخش ۳ داخلی و تکنیکال
شاید یکی از مهمترین بخشهایی است که اهمیت بسیار بالایی در اجرای آن دارد و گاهی وقت ها به دلیل گستردگی در سئوی داخلی به ما فرصت میدهد تا بتوانیم راحتتر در نتایج گوگل نمایش داده شویم. در بخش سئوی داخلی و تکنیکال ما به مباحث اینکه متا تگ چیست؟ و کدام یک از متا تگ ها کاربرد دارد پرداخته ایم همینطور درباره مبحث بسیار مهم کلمه کلیدی صحبت کرده ایم و اینکه چه نوع آدرسی مناسب مقالات ما میباشد؟ چه نوع آدرسی مناسب محصولات ما میباشد؟ آیا آدرس ما فارسی باشد؟ آیا آدرس ما انگلیسی باشد؟ درباره آدرس به شکل جامعی در این دوره آموزش سئو رایگان صحبت شده است. در این بخش از سئوی داخلی به اهمیت عکس و همینطور تصاویر سئو صحبت شده است، این که فاکتورهای تصویر در سئو به چه صورت است و تصاویر چه اهمیت بالایی در نتایج جستجو دارند بحث و گفتگو شده است یکی از بخش های بسیار مهم این بخش سئو داخلی و تکنیکال اهمیت لینک سازی داخلی است ما در این بخش به اهمیت لینک سازی داخلی و لینک بیلدینگ صحبت کرده ایم همینطور درباره ابزار بسیار محبوب و قوی سرچ کنسول ابزار گوگل تگ منیجر و ابزار gtmetrix صحبت شده است.
در انتها درباره سایت مپ و همینطور فایل robots.txt صحبت شده است که این نوع از مباحث مربوط به بخش های داخلی و همین طور تکنیکال یا اصولاً به آن سئوی فنی گویند.
بخش 4 : محتوا سئو
یکی از مهمترین بخشهای دوره رایگان سئو بخش سئوی محتوا می باشد هر آنچه که در سئو میتوانید مشاهده کنید شاید در محتوا خلاصه شود، به همین منظور درباره روند تولید محتوا به شکل جامعی صحبت شده است. مهمتر ما درباره روشهای تولید محتوای اصولی به شکل مختلف بحث و گفتوگو کردیم و با شکل به شما آن را نمایش داده ایم. یکی از سوالات بسیار پر تکرار کاربران سئو و همینطور در دورههای خصوصی سئو که داشتیم این است محتوا چقدر باید باشد؟ من چقدر باید برای محتوای سایت متن بنویسم؟
پاسخ به این سوالات را سعی کردیم در این آموزش رایگان سئو به شکل اصولی بپردازیم همینطور تاثیر محتوای کپی در سئو را هم به بحث و گفتگو بردهایم.
بخش 5 : کلمات کلیدی
بحث کوئری و کلمات کلیدی در سئو بسیار گستردهای است و در این آموزش سعی داریم بگوییم که کلمه کلیدی چیست و فرق آن با کوئری در چه چیزی است. از همه مهمتر درباره روشهای مختلف تحقیق کلمات کلیدی به شکل جامع بحث شده است اینکه ما از کجا و به چه صورت میتوانیم کلمات کلیدی فوق العاده و دست نخورده و در عین حال پر بازدید را به کمک ابزارها به دست بیاوریم، اینکه سختی کلمات کلیدی باید چقدر باشد که من استفاده کنم، چطور متوجه شویم این کلمه کلیدی به چه میزان در نتایج جستجو، سرچ گوگل می شود.
و همینطور در این فصل به طول کلمات کلیدی رسیدهایم و اینکه یک کلمه کلیدی چقدر طولانی باشد میتواند اهمیت داشته باشد در مباحث سئو در این و در انتهای این کنفرانس به مباحثی مثل چگالی کلمات کلیدی، اینکه این چگالی باید به چه صورت باشد رسیده ایم و از همه مهمتر درباره سختی کلمات کلیدی و این که کلمات کلیدی ما چه میزان رقابتی باشد صحبت شده است. شاید فصل 5 از این آموزش های سئو یکی از مهم ترین فصل های ما باشد.
بخش 6 : لینک سازی
درباره لینک سازی داخلی صحبت شده است، گرفتن بک لینک با کیفیت آیا بهتر است یا گرفتن 10 بک لینک بدون بررسی هم صحبت کردیم که ما باید از کجا و با چه کیفیتی بکلینک تهیه کنیم؟ ما سعی کردیم به شما آموزش دهیم که چطور می توانید لینک در سایت های مرتبط بسازید و اهمیت ساخت لینک در یک سایت مرتبط به چه صورت است. درباره متنی که باید در لینک سازی داخلی جذب کنید ما در این آموزش رایگان سئو به آن پرداختیم. اینکه آیا خودمان برویم لینک سازی داخلی انجام دهیم و یا آن را به یک متخصص سئو بسپاریم درباره این موضوعات در این دوره به شکل جامعی صحبت شده است، اینکه ما اگر لینک سازی داخلی یا لینک سازی خارجی انجام دهیم باعث میشود سایت ما پنالتی شود، درباره اینکه از چه مکان هایی نباید لینک بخریم هم صحبت شده و خلاصه یک روش خوب با ریسک کمتر پیدا کردن لینک های با کیفیت و تحلیل حرفهای بخش این کار صحبت شده است.
بخش 7 : ترجمه کاربری
کمتر در مباحث سئو تجربه کاربری پرداخته میشود و توجه میشود، تجربه کاربری در آموزش سئو اهمیت بالایی دارد اینکه چطور بتوانیم یک تجربه کاربری را در سایت خودمان حفظ کنیم تا بتوانند اثر مستقیم در سئوی سایت ما داشته باشند. تجربه کاربری پایان ناپذیر را به کمک ابزارها و همینطور نقشه حرارت پرداخته ایم و به شما آموزش داده ایم درباره چالش هایی که مربوط به سئو و تجربه کاربری متخصصین است صحبت کردیم اینکه ما باید ابزار گوگل انالیتیکس (آموزش گوگل آنالیتیکس) را بلد باشیم که بتوانیم تحلیل انجام دهیم مثلا چقدر رشد داشتیم؟ از چه جنبه های رشد داشتیم؟ رشد ما در راستای هدف هایمان بوده؟ به کمک ابزار گوگل آنالیتیکس میتوان این برداشت ها را داشت. با توجه کردن به کاربران، به خود توجه کنید.
بخش 8 : آزمون سئو
خیلی از ماها وقتی یک آموزشی مثل آموزش سئو میبینیم فکر میکنیم که همه موارد را یاد گرفتیم ولی وقتی متوجه میشیم که نه تازه خیلی چیزها را بلد نیستیم این را آزمون به ما میگه و نتیجه آزمون به ما این را روشن میکند که آیا آنچه را که ما یاد گرفتیم واقعی بوده و در عمل وارد ذهن ما شده و یا نه؟ بیشتر سطحی آموزش و نگاه کردیم. آزمون دادن کمک میکند تا داده ها در ذهن شما تثبیت بشه بر همین اساس ما در سایت آکادمی میزفا یک آزمون سئو را پیاده سازی کرده ایم و پیشنهاد می کنم حتما در این آزمون شرکت کنید و در صورتی که قبول شوید، میتوانید یک مدرک از سایت میس با دریافت کنید.
بخش 9 : بخش معرفی منابع خوب سئو
منابع آموزشی بسیار می توانند در رشد سریع ما اثر گذار باشند مخصوصاً در زمینه سئو که هر ماه و حتی ممکن است هر هفته چندین تغییرات را در خودش اعمال کند. وجود یک منبع به روز و قابل اعتماد در این فضای مجازی به شدت نامعتبر، قابل احساس است.
بر همین اساس ما در سایت آکادمی میزفا اومدیم مقالات خودمون رو هر هفته و گاهی هر ماه آپدیت و به روز رسانی می کنیم تا شما عزیزان بتوانید از آخرین داده های موجود در زمینه سئو بهره کافی را ببرید، ما از منابع سئو مثل ابزار moz بسیار استفاده کرده ایم. مقاله های دیگری هم داریم که میتوانید در اینترنت و آکادمی میزفا جستجو کنید و در آنجا یکسری آموزشها را در زمینه سئو مشاهده کنید.
پایان
در انتها خدمت شما دوستان عزیز عرض میکنم که این دوره آموزش سئو رایگان که ارائه کرده ایم سعی شده جامع و کامل باشه و البته حرفهای برای دوستانی که قصد دارند به شکل پیشرفتهای راه رو ادامه دهند مناسب باشه بر همین اساس دوره ما هم به روز رسانی میشه و همینطور در بخشهای بعدی اومدیم نزدیک به 20 یا 30 سوال کاربر ها رو که نیاز آنها بود پاسخ داده ایم پیشنهاد میشود حتما این آموزشها را مشاهده کنید.
موفق و پیروز باشید.
بخش 1 : مقدماتی سئو
در بخش سئو مقدماتی، ما به مبحث بسیار مهمی پرداختیم. ما مباحث سئو چیست را به زبان بسیار ساده و با مثال های مختلف بحث کردیم بعد از آن ما به این سوال مهم اشاره کردیم، که چرا باید آموزش سئو را دید و به آن اهمیت داد؟ چه اهمیتی برای کسب و کار ما دارد؟ فرق آن با تبلیغات در گوگل چیست؟ و سوال های بسیار مهم تر مثل اینکه از کجا آموزش های سئو را شروع کنیم؟ چطور فرایند آموزش سئو را پیش ببریم؟ و هر آنچه که لازم باشد درباره آموزش سئو بدانید، ما در این دوره رایگان به آن پرداخته ایم.
همینطور ما در بخش اول فرق بین سئو داخلی و سئو خارجی را بحث کردیم، این که سئو داخلی و سئو خارجی با هم چه فرقی دارند؟ کدام یک اهمیت بیشتری دارند؟ و در چه پروژهای باید کدام را بیشتر اجرا کرد، صحبت کردهایم.
در انتها، درباره سه مبحث مهم یعنی سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری و همینطور سئو کلاه سیاه صحبت کردهایم و فرق اینکه بین این سه چه هست، بحث و گفتوگو شده است و اینکه چه زمانی به چه شکلی ما از آنها استفاده بکنیم یا نکنیم و همینطور چطور میشود که توسط گوگل جریمه شویم صحبت شده است.
در انتهای بخش 13 مقدماتی به خلاصهای از هر آنچه گفتیم ذکر کرده ایم.
فایل صوتی دوره :
بخش 2 : موتورهای جستجو
در بخش 2 به مباحث بسیار مهم از موتورهای جستجو در سئو پرداخته شده است، اصطلاحات و یکسری رفتارهایی که مربوط به ربات ها در موتورهای جستجو میباشد صحبت شده است، شما زمانی که قصد دارید سئوی یک سایت را انجام دهید باید شناخت کاملی از موتورهای جستجو داشته باشید این که آن موتورهای جستجو چه کاری را انجام می دهند بر روی چه چیزی واکنش نشان می دهند و بر اساس چه فاکتورهایی نتایج را به کاربران نمایش می دهد صحبت شده است.
اینکه خزش یا کراول کردن یا ثبت شدن چه معنایی دارد؟ و کلی درباره کلید واژه هایی که نیاز دارید در این قسمت صحبت شده و همینطور درباره رفتارهای موتورهای جستجو بحث کرده ایم و در انتهای بخش 2 از موتورهای جستجو پاسخهای غنی هم که داریم.
در انتهای این بخش از دوره رایگان ما، به خلاصه ای از هر آنچه که در بخش موتورهای جستجو وجود دارد پرداخته ایم.
بخش ۳ داخلی و تکنیکال
شاید یکی از مهمترین بخشهایی است که اهمیت بسیار بالایی در اجرای آن دارد و گاهی وقت ها به دلیل گستردگی در سئوی داخلی به ما فرصت میدهد تا بتوانیم راحتتر در نتایج گوگل نمایش داده شویم. در بخش سئوی داخلی و تکنیکال ما به مباحث اینکه متا تگ چیست؟ و کدام یک از متا تگ ها کاربرد دارد پرداخته ایم همینطور درباره مبحث بسیار مهم کلمه کلیدی صحبت کرده ایم و اینکه چه نوع آدرسی مناسب مقالات ما میباشد؟ چه نوع آدرسی مناسب محصولات ما میباشد؟ آیا آدرس ما فارسی باشد؟ آیا آدرس ما انگلیسی باشد؟ درباره آدرس به شکل جامعی در این دوره آموزش سئو رایگان صحبت شده است. در این بخش از سئوی داخلی به اهمیت عکس و همینطور تصاویر سئو صحبت شده است، این که فاکتورهای تصویر در سئو به چه صورت است و تصاویر چه اهمیت بالایی در نتایج جستجو دارند بحث و گفتگو شده است یکی از بخش های بسیار مهم این بخش سئو داخلی و تکنیکال اهمیت لینک سازی داخلی است ما در این بخش به اهمیت لینک سازی داخلی و لینک بیلدینگ صحبت کرده ایم همینطور درباره ابزار بسیار محبوب و قوی سرچ کنسول ابزار گوگل تگ منیجر و ابزار gtmetrix صحبت شده است.
در انتها درباره سایت مپ و همینطور فایل robots.txt صحبت شده است که این نوع از مباحث مربوط به بخش های داخلی و همین طور تکنیکال یا اصولاً به آن سئوی فنی گویند.
بخش 4 : محتوا سئو
یکی از مهمترین بخشهای دوره رایگان سئو بخش سئوی محتوا می باشد هر آنچه که در سئو میتوانید مشاهده کنید شاید در محتوا خلاصه شود، به همین منظور درباره روند تولید محتوا به شکل جامعی صحبت شده است. مهمتر ما درباره روشهای تولید محتوای اصولی به شکل مختلف بحث و گفتوگو کردیم و با شکل به شما آن را نمایش داده ایم. یکی از سوالات بسیار پر تکرار کاربران سئو و همینطور در دورههای خصوصی سئو که داشتیم این است محتوا چقدر باید باشد؟ من چقدر باید برای محتوای سایت متن بنویسم؟
پاسخ به این سوالات را سعی کردیم در این آموزش رایگان سئو به شکل اصولی بپردازیم همینطور تاثیر محتوای کپی در سئو را هم به بحث و گفتگو بردهایم.
بخش 5 : کلمات کلیدی
بحث کوئری و کلمات کلیدی در سئو بسیار گستردهای است و در این آموزش سعی داریم بگوییم که کلمه کلیدی چیست و فرق آن با کوئری در چه چیزی است. از همه مهمتر درباره روشهای مختلف تحقیق کلمات کلیدی به شکل جامع بحث شده است اینکه ما از کجا و به چه صورت میتوانیم کلمات کلیدی فوق العاده و دست نخورده و در عین حال پر بازدید را به کمک ابزارها به دست بیاوریم، اینکه سختی کلمات کلیدی باید چقدر باشد که من استفاده کنم، چطور متوجه شویم این کلمه کلیدی به چه میزان در نتایج جستجو، سرچ گوگل می شود.
و همینطور در این فصل به طول کلمات کلیدی رسیدهایم و اینکه یک کلمه کلیدی چقدر طولانی باشد میتواند اهمیت داشته باشد در مباحث سئو در این و در انتهای این کنفرانس به مباحثی مثل چگالی کلمات کلیدی، اینکه این چگالی باید به چه صورت باشد رسیده ایم و از همه مهمتر درباره سختی کلمات کلیدی و این که کلمات کلیدی ما چه میزان رقابتی باشد صحبت شده است. شاید فصل 5 از این آموزش های سئو یکی از مهم ترین فصل های ما باشد.
بخش 6 : لینک سازی
درباره لینک سازی داخلی صحبت شده است، گرفتن بک لینک با کیفیت آیا بهتر است یا گرفتن 10 بک لینک بدون بررسی هم صحبت کردیم که ما باید از کجا و با چه کیفیتی بکلینک تهیه کنیم؟ ما سعی کردیم به شما آموزش دهیم که چطور می توانید لینک در سایت های مرتبط بسازید و اهمیت ساخت لینک در یک سایت مرتبط به چه صورت است. درباره متنی که باید در لینک سازی داخلی جذب کنید ما در این آموزش رایگان سئو به آن پرداختیم. اینکه آیا خودمان برویم لینک سازی داخلی انجام دهیم و یا آن را به یک متخصص سئو بسپاریم درباره این موضوعات در این دوره به شکل جامعی صحبت شده است، اینکه ما اگر لینک سازی داخلی یا لینک سازی خارجی انجام دهیم باعث میشود سایت ما پنالتی شود، درباره اینکه از چه مکان هایی نباید لینک بخریم هم صحبت شده و خلاصه یک روش خوب با ریسک کمتر پیدا کردن لینک های با کیفیت و تحلیل حرفهای بخش این کار صحبت شده است.
بخش 7 : ترجمه کاربری
کمتر در مباحث سئو تجربه کاربری پرداخته میشود و توجه میشود، تجربه کاربری در آموزش سئو اهمیت بالایی دارد اینکه چطور بتوانیم یک تجربه کاربری را در سایت خودمان حفظ کنیم تا بتوانند اثر مستقیم در سئوی سایت ما داشته باشند. تجربه کاربری پایان ناپذیر را به کمک ابزارها و همینطور نقشه حرارت پرداخته ایم و به شما آموزش داده ایم درباره چالش هایی که مربوط به سئو و تجربه کاربری متخصصین است صحبت کردیم اینکه ما باید ابزار گوگل انالیتیکس (آموزش گوگل آنالیتیکس) را بلد باشیم که بتوانیم تحلیل انجام دهیم مثلا چقدر رشد داشتیم؟ از چه جنبه های رشد داشتیم؟ رشد ما در راستای هدف هایمان بوده؟ به کمک ابزار گوگل آنالیتیکس میتوان این برداشت ها را داشت. با توجه کردن به کاربران، به خود توجه کنید.
بخش 8 : آزمون سئو
خیلی از ماها وقتی یک آموزشی مثل آموزش سئو میبینیم فکر میکنیم که همه موارد را یاد گرفتیم ولی وقتی متوجه میشیم که نه تازه خیلی چیزها را بلد نیستیم این را آزمون به ما میگه و نتیجه آزمون به ما این را روشن میکند که آیا آنچه را که ما یاد گرفتیم واقعی بوده و در عمل وارد ذهن ما شده و یا نه؟ بیشتر سطحی آموزش و نگاه کردیم. آزمون دادن کمک میکند تا داده ها در ذهن شما تثبیت بشه بر همین اساس ما در سایت آکادمی میزفا یک آزمون سئو را پیاده سازی کرده ایم و پیشنهاد می کنم حتما در این آزمون شرکت کنید و در صورتی که قبول شوید، میتوانید یک مدرک از سایت میس با دریافت کنید.
بخش 9 : بخش معرفی منابع خوب سئو
منابع آموزشی بسیار می توانند در رشد سریع ما اثر گذار باشند مخصوصاً در زمینه سئو که هر ماه و حتی ممکن است هر هفته چندین تغییرات را در خودش اعمال کند. وجود یک منبع به روز و قابل اعتماد در این فضای مجازی به شدت نامعتبر، قابل احساس است.
بر همین اساس ما در سایت آکادمی میزفا اومدیم مقالات خودمون رو هر هفته و گاهی هر ماه آپدیت و به روز رسانی می کنیم تا شما عزیزان بتوانید از آخرین داده های موجود در زمینه سئو بهره کافی را ببرید، ما از منابع سئو مثل ابزار moz بسیار استفاده کرده ایم. مقاله های دیگری هم داریم که میتوانید در اینترنت و آکادمی میزفا جستجو کنید و در آنجا یکسری آموزشها را در زمینه سئو مشاهده کنید.
پایان
در انتها خدمت شما دوستان عزیز عرض میکنم که این دوره آموزش سئو رایگان که ارائه کرده ایم سعی شده جامع و کامل باشه و البته حرفهای برای دوستانی که قصد دارند به شکل پیشرفتهای راه رو ادامه دهند مناسب باشه بر همین اساس دوره ما هم به روز رسانی میشه و همینطور در بخشهای بعدی اومدیم نزدیک به 20 یا 30 سوال کاربر ها رو که نیاز آنها بود پاسخ داده ایم پیشنهاد میشود حتما این آموزشها را مشاهده کنید.
موفق و پیروز باشید.