اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

آموزش پارتیشن بندی ، نصب ویندوز و تهیه Image

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    آموزش پارتیشن بندی ، نصب ویندوز و تهیه Image

    آموزش پارتیشن بندی ، نصب ویندوز و تهیهImage

    سلام به شما همراهان همیشگی هیواشبکه

    در این درس به مباحث پارتیشن بندی، نصب ویندوز و گرفتن Image خواهیم پرداخت که دو مبحث پارتیشن بندی و گرفتن Image را از طریق WinPE انجام خواهیم داد.

    همانطور که می دانیم، قبل از اینکه ویندوزی را روی هارد خام نصب کنیم،نیاز به پارتیشن بندی هارد داریم.این کار را می توانیم در زمان نصب ویندوز و یا بعد از اتمام نصب ویندوز، از طریق Disk Management و یا با استفاده از نرم افزارهای پارتیشن بندی،انجام دهیم.

    همانطور که اشاره کردیم،قبل از نصب ویندوز نیز می توانیم هارد را پارتیشن بندی کنیم.در دوره MCITP به دلیل طرح مباحث مربوط به سیستم عامل،کار با این موارد در محیط مجازی و محیط real تفاوت چندانی با هم ندارند.بنابراین اگر شما بتوانید در محیط آزمایشگاهی که در منزل دارید، این مباحث را به طور موفقیت آمیز پیاده سازی کنید و بر سر فصل های آموزشی مسلط باشید، در محیط real با مشکلی روبه رو نخواهید شد.

    در درس قبل ابزار WinPE را ساختیم.



    اکنون قصد داریم از این ابزار برای پارتیشن بندی هارد خام استفاده کنیم.برای این کار از یک هارد مجازی استفاده می کنیم.

    1.وارد Virtual Box می شویم بر روی New کلیک کرده و یک هارد جدید به نام hiva می سازیم و ویندوز انتخابی را Windows 7 (64bit) انتخاب می کنیم :



    2.مقدار فضای RAM را برای اینکه سرعت بیشتری داشته باشیم 1024 در نظر می گیریم.



    3.قصد داریم هارد جدید بسازیم بنابراین گزینه Create virtual hard drive now را انتخاب کرده و بر روی Create کلیک می کنیم.



    4.در صفحه Hard drive file type، پسوند VDI را برای هارد جدید در نظر می گیریم.



    5.در صفحه Storage on physical hard drive، گزینه Dynamic allocated را انتخاب می کنیم.



    6.در صفحه File location and Size، مسیر پیش فرض را برای آن در نظر می گیریم و بر روی Create کلیک می کنیم.



    7.مشاهده می کنیم که هارد جدید به نام hiva ساخته شد.



    اکنون هارد ساخته شد، در واقع می توانیم این هارد را همانند یک هارد واقعی در سیستم خود در نظر بگیریم که قصد داریم آن را پارتیشن بندی کرده و سپس بر روی آن ویندوز نصب کنیم.

    برای پارتیشن بندی کردن این هارد، کافی است WinPE را بر روی یک دیسک داشته باشیم و با قرار دادن آن در CD-ROM و بوت شدن با WinPE،عمل پارتیشن بندی را انجام دهیم.در اینجا ما از فایل iso شده WinPE در محیط Virtual Box استفاده خواهیم کرد.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-10-2020, 02:27 AM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X