اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

نحوه شمارش یک کلمه در فایل متنی

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    نحوه شمارش یک کلمه در فایل متنی

    پردازشگرهای گرافیکی کلمات یا عبارات و نرم افزارهای یادداشت برداری دارای اطلاعاتی یا جزئیات مشخص برای داکیومنت ها همانند تعداد صفحات، کلمات، کاراکترها، لیست عناوین و یک جدول از محتوا در برخی ویرایشگرها و غیره هستند. و پیدا کردن کلمات یا عبارات با فشردن کلیدهای ctrl+f و تایپ کردن کاراکترهای که شما میخواهید جستجو کنید، بسیار آسان میباشد.


    یک رابط گرافیکی هر کاری را ساده میکند اما چه اتفاقی می افتد وقتی که شما تنها در ترمینال کار میکنید و می خواهید تعداد دفعاتی که یک کلمه یا عبارت یا کاراکتری که در یک فایل متنی وجود دارد را بررسی کنید؟ تا زمانیکه شما از یک نرم افزار گرافیکی استفاده میکنید این کار تقریبا ساده است اما در اینجا من به شما نحوه انجام آن را با استفاده از دستورات درست در ترمینال شرح خواهم داد.



    همچنین توصیه میشود مطالعه کنید :

    دستور wc در لینوکس برای شمارش خطوط و کلمات یک فایل متنی

    دستور sed برای مدیریت فایل های متنی

    نحوه اضافه کردن متن به آخر یک فایل در لینوکس

    دستور awk جهت فیلتر کردن متن یا رشته های متنی





    فرض کنید شما یک فایل example.txt که حاوی جمله های زیر میباشد را دارید.
    کد HTML:
    Praesent in mauris eu tortor porttitor accumsan. Mauris suscipit, ligula sit amet pharetra semper,
    nibh ante cursus purus, vel sagittis velit mauris vel metus enean fermentum risus.





    شما میتوانید از دستور grep و پایپ کردن آن به دستور wc برای شمارش تعداد دفعاتی که عبارت "mauris" در خروجی نمایش داده میشود استفاده کنید.
    کد HTML:
    $ grep -o -i mauris example.txt | wc -l

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	grep and wc commands.png نمایش ها:	0 اندازه:	27.9 KB شناسه:	26623






    از grep -c تنها هم میتوانید برای شمارش تعداد خطوط عبارت/کلمه که در دستور برای جستجو ذکر شده استفاده کنید. آپشن -o به grep میگوید که خروجی هر یک از عبارات مطابقت یافته با دستور را در یک خط نمایش دهد و سپس دستور wc -l به wc میگوید که تعداد خطوطی که در خروجی وارد میشود را شمارش کند. این نحوه جمع کل عبارات مطابقت یافته با دستورمان میباشد که من به دست آوردم.

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	grep and wc commands 2.png نمایش ها:	0 اندازه:	24.2 KB شناسه:	26625






    یک روش دیگر این است که محتوای فایل ورودی را با دستور tar تغییر دهید تا همه کلمات در یک خط قرار بگیرند و سپس با استفاده از دستور grep -c برای شمارش کلمه یا عبارت مورد نظر استفاده کنید.
    کد HTML:
    $ tr '[:space:]' '[\n*]' < example.txt | grep -i -c mauris

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	tar command.png نمایش ها:	0 اندازه:	28.9 KB شناسه:	26624






    آیا این روشی بود که شما برای چک کردن کلمات تصادفی از طریق ترمینال میخواستید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید و اگر راه حل های دیگری سراغ دارید آن را اطلاع دهید.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 09-26-2021, 10:38 AM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X